יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אמר הערב (יום ג') במענה לשאלות הגולשים בעמוד הפייסבוק של ynet כי הוא קורא לבטל את קצבאות הילדים מהילד החמישי ומעלה, ולבטל את הסדר "תורתם אומנותם" שמוענק לבני ישיבות. ליברמן, שהתארח באולפן ynet, סירב להתנצל על סערת "החרדים והמריצה".
9 צפייה בגלריה
אביגדור ליברמן באולפן ynet
אביגדור ליברמן באולפן ynet
ליברמן באולפן ynet. לא מתנצל על "החרדים והמריצה"
(צילום: ריאן פרויס)
גרי שואל: למה לא התנצלת על "המריצה והמזבלה"? "חודש שלם אנחנו תחת הסתה פרועה, באמת השמצות שלוחות רסן. אני רואה את ההתבטאות של ח"כ פינדרוס, אותה חיילת שעוברת גיור, שהיא גויה, שיקסע - והחתן שלה מסכן ואבא שלה יצטרך לשבת שבעה. הדבר היחידי ששואלים הוא אם אני לא מצטער? לא. אני לא נותן את הלחי השנייה, ביהדות לא נותנים. זו צביעות. אני מציע לכולם לעבור על מה שהיה בעיתונות החרדית היום".
אורן שואל: איך ישבת עם החרדים בעבר? "אין מישהו שצבר יותר שעות ממני עם כל ההנהגה החרדית. עם הרבנים וההנהגה הפוליטית. ניסינו לעשות מאמץ להגיע איתם להבנות והידברות. אי אפשר, הם כל הזמן מרמים ומשקרים. אחרי עשרות שנים זה מצטבר ומצטבר, ותמיד יש קש ששובר את גב הגמל".
9 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
נתניהו. "ברגע ששודר סרטון איום - נודעה השיחה?"
(צילום: הדר יואביאן)
טל שואל: לאן נעלם עונש מוות למחבלים? "כרגע חייבים להתמקד בשיקום הכלכלה והקורונה. אנחנו היינו הראשונים שאמרנו כשפרצה הקורונה ובנט היה שר הביטחון, 'תעבירו את כל הטיפול בקורונה למערכת הביטחון. רק לה יש כל הכלים'. אני חושב שנתניהו מביא אותנו לאבדון. ראיתי אתמול, הוא קובע כנס באשקלון, כל האנשים נכנסים בפנים, ובגלל איום הגי'האד האיסלאמי הוא בורח".
ליברמן נשאל על גרסתו של נתניהו בעניין ביטול הכנס באשקלון, לפיה הוא קיבל שיחה ממנהיג אזורי באותן דקות. "את מאמינה לזה?", הוא אמר. "מה שהיה ברור שברגע ששודר סרטון האיום - באותו רגע נודעה השיחה. לא דקה אחת לפני זה. זה בדיוק אותו ראש ממשלה שפתאום מחליט בלי דיון בקבינט להעביר אלף מנות חיסון לחמאס ברצועת עזה".
9 צפייה בגלריה
יחיא סינוואר איסמעיל הנייה חמאס עזה
יחיא סינוואר איסמעיל הנייה חמאס עזה
סינוואר והנייה. ליברמן מאשים את נתניהו בסיכול תוכניותיו כשר הביטחון
(צילום: AFP)
חיליק שואל: לפי השעון שלך, כמה זמן נשאר לאיסמעיל הנייה? "בתקופתי כשר הביטחון אני רוצה להזכיר, נכנסתי בעיצומה של אינתיפאדת יחידים, אינתיפאדת סכינים. בתקופתי חיסלנו 17 מנהרות טרור התקפיות וסיכלנו מעל 250 מחבלים. בנושא ראשי ארגוני טרור, במקום ללכת איתי, נתניהו עשה הכול כדי לסכל את שר הביטחון שלו ולא את ראשי החמאס".
בריאן שואל: האם אתה מתחייב שלא תשב בממשלה בלי נישואים אזרחיים בקווי היסוד? "אני אומר לכל הצופים - אל תאמינו לפוליטיקאים, תסתכלו על הרקורד. זה תנאי סף לכניסת ישראל ביתנו לממשלה".
9 צפייה בגלריה
גדעון סער- יאיר לפיד- נפתלי בנט
גדעון סער- יאיר לפיד- נפתלי בנט
"מי שיביא את מירב המנדטים מועמד להרכבת הממשלה"
(צילום: קובי קואנקס)
רינה שואלת: האם אתה ולפיד מתואמים? "אין שום תיאום. אין לי שום התחייבות. אמרתי בצורה ברורה - צריך לשלוח את נתניהו הביתה ואת ש"ס ויהדות התורה לאופוזיציה. מבחינתי כל אחת מארבע המפלגות שחתמנו הסכם עודפים (יש עתיד עם ישראל ביתנו ותקווה חדשה עם ימינה - א"ל), כל מי שמביא את מירב המנדטים - הוא מועמד להרכבת ממשלה. אם רוצים את טובת מדינת ישראל צריך לוותר על האגו ולהתעלות. מי שלא ידע - יגרור את ישראל לבחירות חמישיות ויימחק".
ידידיה שואל: מה דעתך על בן גביר? "אני לא נותן הערכות וציונים לכל המתחרים הפוליטיים. כולם מכירים את כל ההתבטאויות והעמדות של בן גביר. כולל אתמול בכנס בירושלים, א' הוא פתאום התחיל להכשיר את מנסור עבאס. זו ברית טבעית. יש מפלגות פונדומנטליסטיות - מצד אחד המפלגה האיסלאמיסטית ומצד שני מפלגה אחרת לא פחות של סמוטריץ' ובן גביר".
9 צפייה בגלריה
גבול בקעת הירדן בקעה יריחו
גבול בקעת הירדן בקעה יריחו
הגבול עם ירדן בבקעה. "הליכוד והמשותפת הכשילו את חוק הריבונות"
(צילום: רויטרס)
נתניהו אמר שלא יקים ממשלה עם רע"ם. "זה כמו שהוא אמר 'אני דבר ראשון מחיל ריבונות ישראלית על בקעת הירדן וכל ההתיישבות ביהודה ושומרון. כשהגשנו מטעם ישראל ביתנו חוק החלת ריבונות על בקעת הירדן, מי שהצביעו נגד והכשילו אותו היו נתניהו עם כל הליכוד והרשימה המשותפת".
מארק שואל: מה דעתך על התביעה שהגישה ניקול ראידמן? "שאלה הבאה. אותי מעניין קודם כל יותר מ-6,000 מתים מקורונה ומי נושא באחריות".
יעקב שואל: איזה תיק תרצה בממשלה? "אני רוצה את תיק האוצר. אני חושב שהאתגר הגדול הוא שיקום כלכלת ישראל. אנחנו עם גירעון של 12%. הדבר הכי חשוב זה לייצר צמיחה. השאלה איך הופכים תקציב של 100 מיליארד יורו ל-150 מיליארד יורו – זו הצמיחה, להגדיל את העוגה. זה אפשרי רק בהתנעה של פרויקטים בתחום התשתיות. צריך לפחות 50 פרויקטים גדולים".
9 צפייה בגלריה
חרדים מתפללים במאה שערים בין יריעות פלסטיק
חרדים מתפללים במאה שערים בין יריעות פלסטיק
"לבטל את הסדר תורתם אמונתם"
(צילום: EPA)
נתניהו אומר שמעכשיו יהיה אובססיבי לכלכלה. הוא לא גאון כלכלי? "הוא קודם כל אובססיבי לדבר אחד – להישרדות האישית שלו. המשפטית והפוליטית. השאר לא מעניין אותו. בעניין הכלכלה – צריך להביא כסף מהשוק הפרטי שישקיע בפרויקטים והמדינה תתחייב לקנות את זה. דבר נוסף – צריך לקצץ בצורה דרמטית בקצבאות הילדים – מהילד החמישי אין סיבה לשלם. כיום אנחנו מעודדים בטלה וילודה אצל בדואים וחרדים, וצריך לבטל את המושג 'תורתם אמונתם'".

"גם אם המשיח ינחת לא ניכנס לממשלה עם החרדים"

נמרוד שואל: ממשלה בלי נתניהו אבל עם חרדים, תיכנס? "אין שום סיכוי. גם אם משיח נוחת פה מחר – לא נכנסים לשום ממשלה עם חרדים. לא נולדתי שר הביטחון ולא שר האוצר או החוץ. יש משנה סדורה – וחייבים להיות קווים אדומים. פוליטיקה זו אומנות האפשרי, אבל חייבים להיות קווים אדומים. פוליטיקאים שאין להם הם הכי מסוכנים. עמדנו בזה שלושה סבבים ואנחנו לא מתכוונים לוותר. הם צריכים שתי קנדציות באופוזיציה".
עינת שואלת: מי השותפים שלך להרכבת הממשלה? "כל המפלגות הציוניות והליברליות. הוויכוח האמיתי הוא אם נהיה מדינת הלכה או נשמור על ישראל ציונית וליברלית. כרגע אין נושא מדיני על הפרק או עניין פלסטיני".
9 צפייה בגלריה
אתר בנייה
אתר בנייה
"צריך להפוך את היוצרות בדיור"
(צילום: שאול גולן)
פאדי שואל: יש לך תוכנית להורדת מחירי הדיור? "מחיר הדירה מורכב משלושה חלקים: מחיר קרקע, מיסוי והוצאות בנייה. ממשלה יכולה להתערב בשני מרכיבים – מחיר הקרקע ומיסוי. אני לא חושב שהמדינה חייבת להיות סוחרת קרקעות. כשדרעי מכריז שהוא בונה דירה, שכונה, 10,000 יחידות דיור במחיר מסובסד בקריית גת – זה רק לציבור החרדי. צריך להפוך את היוצרות ולתת את ההנחות למשוחררי צה"ל, לזוגות שעובדים".
דני שואל: האם אתה בעד קיצור שבוע העבודה? "הבעיה שלנו היא לא קיצור אלא פריון עבודה. צריך להעלות את הפריון – זו בעיית הבעיות, וכל עוד אין לנו תשתיות אי אפשר להעלות פריון. מדינת ישראל בפיגור מתמשך. מה שמעניין אותי זה הצמיחה והתעסוקה".
9 צפייה בגלריה
צנטריפוגות בנתנז. "צריך הסכם חדש, איראן מעולם לא הייתה קרובה כל כך לפצצה"
צנטריפוגות בנתנז. "צריך הסכם חדש, איראן מעולם לא הייתה קרובה כל כך לפצצה"
צנטריפוגות בנתנז. "צריך הסכם חדש, איראן מעולם לא הייתה קרובה כל כך לפצצה"
(צילום: AP)
ויקי שואלת: אוחנה או מלמיליאן? "שניהם מצוינים ונהדרים. מעבר לשחקנים, הם בית"רים בנשמה מלידה. לא ראיתי את ראש הממשלה מגיע ואני בטח לא אוהב לראות את בית"ר של היום. זו טרגדיה אחת גדולה, לא הולך להם שום דבר. אתמול בלילה חזרתי הביתה וניסיתי לראות את ברצלונה, לפחות ראיתי גול של מסי".

"לשנות את שיטת המשטר, הכי חשוב שנדע מי ניצח"

ירין שואל: מה דעתך על הסכם הגרעין עם איראן? "ברור שיש שם הרבה חורים וצריך לתקן אותו. גם ארה"ב והאירופים מבינים. לצערי אני לא רואה התקדמות, ורואה את האיראנים מתקדמים בקצב מסחרר לפצצה. בדו"ח אמן שפורסם לא מזמן כתוב שאיראן מעולם לא הייתה כל כך קרובה לפצצה כמו שהיא עכשיו. ראש הממשלה עשה בעיקר יחסי ציבור. מי שמתעניין – שיקרא את הריאיון של סגן ראש המוסד לידיעות אחרונות. נתניהו נכשל כי האיראנים מעשירים. צריך הסכם חדש ולהחזיר אותם אחורה, ושיפסיקו את החתרנות האזורית".
איליה שואל: האם ישראל צריכה לשנות את השיטה למשטר נשיאותי? "אנחנו חייבים לשנות את שיטת המשטר. יש פה יותר מהצעה אחת, אני מכיר כמה וכמה הצעות. ברור שבסיפור הזה שאנחנו נמצאים כבר בסיבוב רביעי זה בלתי אפשרי. עד היום לא הצלחנו לשנות את שיטת המשטר, בעיקר בגלל המפלגות החרדיות שלהן השיטה הנוכחית נוחה. יש כמה שיטות. הכי חשוב שנדע מי ניצח ומי הפסיד. אנחנו מסיימים בחירות ולא יודעים. יש סיכוי שזה ישתנה בקרוב".
9 צפייה בגלריה
פתקי ההצבעה בבחירות 2020
פתקי ההצבעה בבחירות 2020
"יש סיכוי שזה ישתנה בקרוב"
(צילום: טל כהן)
ברוך שואל: אתה עוד חולם להיות ראש ממשלה? "כל חייל חולם להיות רמטכ"ל, אבל אצלי זו רק אופציה ולא אובססיה. אני בהחלט חושב שצריך קודם כל לבדוק שהמדינה הזאת תישאר ציונית וליברלית. אני יודע שאין אף אחד בכנסת חוץ ממני עם הרקורד שלי, הוכחת היכולת והניסיון".
עמר שואל: תסכים לשבת בממשלה עם המשותפת? "לא. הרשימה המשותפת זו רשימת תומכי טרור. אתן גם דוגמה: כל הפוסטים שפרסמו על החלטת בית הדין הבינלאומי בהאג להעמיד לדין חיילי צה"ל. לא רק בגלל שהם ערבים, גם עופר כסיף – יהודי לפי ההלכה – תמך בחקירת חיילי צה"ל. הם לא אומרים שצריך להעמיד לדין מחבלי חיזבאללה וחמאס. שכל אחד יסיק את המסקנות על ההתנהלות של הרשימה המשותפת".
ויקי שואלת: איך פותרים את בעיית האלימות נגד נשים? "זה לא במקרה שבכנסת ה-23 בחרנו בוועדה לקידום מעמד האישה. יו"ר הוועדה עודד פורר עשה עבודה מצוינת. העברנו את החוק נגד הבעיה הכאובה שנמשכה עם האפוטרופוס, אותו בן זוג שניסה לרצוח את בת זוגו. אני חושב שמנענו דבר מטורף – רצו להגיע עם בן זוגה לעסקת טיעון ולא נתנו את זה".
סטיב שואל: אם לא היית פוליטיקאי, מה היית? "כותב תסריטים. החלום שלי הוא לכתוב מחזה. מגיל צעיר תמיד כתבתי מחזות. גם כתבתי תסריט, סרט עלילתי מתחום המתח. יש מפיק ידוע שהציע לי לעבור לעבוד כתסריטאי. כשאפרוש לפנסיה אהפוך לקריירה שנייה של תסריטאי".
ליברמן עורר סערה בסוף השבוע כשהשיב לשאלה האם ישתף פעולה עם החרדים לאחר שנתניהו כבר לא יכהן כראש ממשלה: "אין דבר כזה. את החרדים יחד עם ביבי - על מריצה אחת למזבלה טובה". במערכת הפוליטית ביקרו בחריפות את ליברמן וקראו לו להתנצל.
מלבד ליברמן, עד כה התארחו והשיבו לשאלות הגולשים באולפן ynet לקראת הבחירות יו"ר מרצ ניצן הורוביץ, יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי, יו"ר תקווה חדשה גדעון סער ושר הביטחון ויו"ר כחול לבן בני גנץ.
פורסם לראשונה: 17:04, 16.03.21