ראש הממשלה בנימין נתניהו יכנס היום (ראשון) דיון ביטחוני על רקע העלייה בהתרעות לפיגועים לקראת חגי תשרי שיחולו החל בסוף השבוע הקרוב - אז יצוין ראש השנה. הכינוס מתקיים לקראת דיון שצפוי להתקיים בקבינט המדיני-ביטחוני ביום שלישי הקרוב. במוקד היום צפויה לעמוד החלטתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר להגביל את הביקורים שלהם זוכים אסירים ביטחוניים פלסטינים, שפורסמה לראשונה ב-ynet וב"ידיעות אחרונות".
1 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו מקיים כעת הערכת מצב ביטחונית בקריה בתל אביב
ראש הממשלה בנימין נתניהו מקיים כעת הערכת מצב ביטחונית בקריה בתל אביב
נתניהו בהערכת מצב ביטחונית, לפני כשבוע וחצי. שני מוקדי מתיחות
(צילום: חיים צח / לע״מ)
בשבוע שעבר, על רקע הירידה בכשירות חלק ממערכי צה"ל, בהם חיל האוויר, הזהיר שר הביטחון יואב גלנט כי "אנחנו נמצאים בתקופה ביטחונית מורכבת בכלל הגזרות". הוא הוסיף כי "בתקופה הזו, יהיו מי שינסו לפגוע בנו בחסות החגים. כדי לוודא שאזרחי ישראל יעברו בבטחה את התקופה הזו מערכת הביטחון נערכת בפריסה רחבה".
חלק גדול מהמתיחות הביטחונית נוגע כאמור להחלטת השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר להגביל את ביקורי משפחות האסירים הביטחוניים לתדירות של פעם בחודשיים במקום פעם בחודש. הצעד גרר ביקורת במערכת הביטחון, והתנגדות גם מצידו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. האסירים, נזכיר, הכריזו כי יפתחו בשביתת רעב המונית ביום חמישי הקרוב אם אכן תתקיים החלטת בן גביר.
בדיון היום אצל נתניהו ישתתפו שר הביטחון יואב גלנט, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי, ראש השב"כ רונן בר ונציבת שב"ס רב-גונדר קטי פרי. הרמטכ"ל ושר הביטחון צפויים להשמיע בדיון התנגדות להחלטת בן גביר, מחשש להחרפת המתיחות הביטחונית. בן גביר מצידו ביקש לדון ביום שלישי הקרוב בדיון הקבינט בהחמרת תנאי האסירים הביטחוניים.
בישראל מזהים גם את הר הבית כמוקד אפשרי לדרדור המצב הביטחוני, ועל כן עושים מאמצים הסברתיים להרגעת השטח ולמנוע מצב של "התלכדות זירות" - כפי שהיה בפסח האחרון, אז שוגרו לישראל עשרות רקטות משטח לבנון - המטח הגדול ביותר מאז מלחמת לבנון השנייה ב-2006. ארבע רקטות נפלו אז בשטחים מיושבים ורבות נוספות יורטו על ידי כיפת ברזל. בצה"ל הטילו אז את האחריות על חמאס, וחיל האוויר תקף בתגובה בשטח לבנון.