7 צפייה בגלריה
אלסנדרו פאריני
אלסנדרו פאריני
אלסנדרו פאריני וזירת הפיגוע
(צילום: AFP)

תייר נרצח ו-7 נפצעו בפיגוע בטיילת תל אביב

אלסנדרו פאריני, תייר בשנות ה-30 לחייו מאיטליה, נרצח אמש (שישי) מדריסה בפיגוע בטיילת בתל אביב, ושבעה תיירים נוספים נפצעו באורח קל עד בינוני. הנהג הדורס, יוסף אבו ג'אבר, בן 45 מכפר קאסם, התהפך עם רכבו באזור צ'ארלס קלור, ונורה למוות בזירה על-ידי קצין משטרה ופקחים שהיו בסמוך.



אבו ג'אבר עבד בעבר כמנקה בחטיבת הביניים שז"ר בקריית אונו. כבר אתמול כשהתפרסמה תמונתו זיהו אותו התלמידים ההמומים, שנהגו לצחוק עם אבו ג'אבר ולרקוד איתו. במשפחתו טוענים שמדובר היה בתאונה. בבוקר שלאחר הפיגוע הגיעו עשרות לזירה, הניחו פרחים והדליקו נרות. תמונתו של פאריני שנרצח בפיגוע הוצבה שם, לצד הכיתוב "צעירי ישראל מחבקים את צעירי איטליה".

נתניהו הנחה לגייס את "כל פלוגות המילואים של מג"ב"

לשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו עדכנה אמש כי "ראש הממשלה הנחה את משטרת ישראל לגייס את כל פלוגות מג"ב במילואים ולצה"ל לגייס כוחות נוספים אל מול מתקפת הטרור".

במג"ב אמרו כי משמעות ההנחיה של נתניהו היא גיוס מיידי של קרוב ל-2,000 לוחמי מג"ב במילואים. מפקד מג"ב, ניצב אמיר כהן, הנחה כבר אמש להכניס את כל הפלוגות ברחבי הארץ לכוננות, והן במוכנות להקפצה מיידית. מבחינת צה"ל לא הועברה פקודה לגיוס מילואים מעבר לגיוס הנקודתי מהימים האחרונים למערכים ייחודיים בהגנה האווירית, באמ"ן ובחיל האוויר, כבכל תקופה מתוחה.

האם שבנותיה נרצחו בפיגוע בבקעה עדיין במצב אנוש

בבית החולים הדסה עין כרם ממשיכים הרופאים להילחם על חייה של האם שנפצעה אתמול באורח אנוש בפיגוע הירי בבקעת הירדן, שבו נרצחו שתי בנותיה. האם מונשמת ומורדמת ביחידה לטיפול נמרץ, לאחר שהלילה עברה ניתוח אורתופדי דחוף. משפחתה שוהה לצידה. בפיגוע בצומת חמרה בבקעה נרצחו נערה בת 16 ואחותה, בת 20. האם, בת 48, עדיין נתונה בסכנת חיים מיידית.
7 צפייה בגלריה
הפגנה נגד המהפכה המשפטית, קפלן, תל אביב
הפגנה נגד המהפכה המשפטית, קפלן, תל אביב
ההפגנה בקפלן בשבוע שעבר
(צילום: גיתאי פלטי)

המשטרה למפגינים: "אל תחסמו כבישים"

המשטרה קראה בצהריים למפגינים נגד המהפכה המשפטית שלא לחסום הערב כבישים לאור המצב הביטחוני. המשטרה אישרה את המחאות ואף הבהירה שתציב אלפי שוטרים ברחבי הארץ כדי לאבטח אותן - אך קראה למוחים "להימנע מהפרות סדר והפרעה לשוטרים במילוי תפקידם". בנוסף, הבהירה כי "בימים אלה של כוננות גבוהה בכל רחבי הארץ, ישנה חשיבות עליונה להותיר את צירי התנועה פנויים כל העת למעבר של רכבי חירום".
7 צפייה בגלריה
הרחפן שחצה מלבנון
הרחפן שחצה מלבנון
הרחפן שחצה מלבנון
(צילום: דובר צה"ל )

צה"ל הפיל רחפן שחדר משטח לבנון

רחפן שחדר לשטח ישראל מלבנון אתמול הופל על ידי כוחות צה"ל. לפי הודעת דובר צה"ל, "הכוחות זיהו רחפן חוצה משטח לבנון לשטח ישראל במרחב היישוב זרעית והפילו אותו. הרחפן היה במעקב על ידי מערך הבקרה לאורך כל האירוע". בצבא הבהירו כי ימשיכו לפעול "כדי למנוע כל הפרה של ריבונות מדינת ישראל". הערב הודיע צבא לבנון כי איתר משגר רקטות מוכן לשיגור באזור שממנו שוגרו המטחים לגליל, ושאותו הפציץ חי
7 צפייה בגלריה
הר הבית
הר הבית
הר הבית, אתמול
(צילום: AP )

תפילות יום השישי בהר הבית הסתיימו בשקט יחסי

תפילות יום השישי השלישי של חודש הרמדאן בהר הבית הסתיימו אמש בשקט יחסי. "נערכנו לכ-120 אלף מתפללים, והגיעו כמחצית בלבד מהכמות הזו", אמר ל-ynet גורם במשטרה. "אפשר להגיד שהיום הזה עבר בזירה הזו בשקט יחסי, למרות שהונפו במקום דגלי חמאס וכמה מהמבקרים ניסו להתסיס".

שופט של טראמפ אסר גלולה להפסקת היריון

שופט פדרלי מטקסס – אשר מוּנה בשעתו לתפקיד על-ידי הנשיא דונלד טראמפ – ביטל פסיקה בת 23 שנה שאפשרה את מכירתו של התכשיר מיפפריסטון, אחת התרופות הנפוצות ביותר להפסקת היריון באמריקה. אם החלטתו תישאר בעינה, פירוש הדבר שיבוטל האישור שמִנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) נתן בשעתו לשימוש בתרופה, אף שהיא נחשבת בטוחה ויעילה למדי.
7 צפייה בגלריה
ארה"ב מיפפריסטון גלולה הפסקת היריון הפלות שופט ב טקסס אסר
ארה"ב מיפפריסטון גלולה הפסקת היריון הפלות שופט ב טקסס אסר
הגלולה שעלולה להפוך לאסורה
(צילום: AFP PHOTO / Elisa Wells / PLAN C)
ה-FDA ומשרד המשפטים האמריקני מיהרו להגיש אתמול ערעור על החלטת בית המשפט בטקסס, ונשיא ארה"ב ג'ו ביידן הבטיח להילחם בפסיקה: "זהו עוד צעד חסר-תקדים השולל מנשים חירויות בסיסיות ומציב את בריאותן בסכנה".
7 צפייה בגלריה
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן חשד ל דליפת מסמכים פנטגון צבא ארה"ב אוקראינה מלחמה
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן חשד ל דליפת מסמכים פנטגון צבא ארה"ב אוקראינה מלחמה
ביידן ואחד המסמכים שהודלפו לכאורה
(צילום: EPA)

חשד לדליפת מסמכים חמורה מהפנטגון

משרד המשפטים האמריקני אישר כי פתח בחקירה בחשד שמהפנטגון דלפו מסמכים מסווגים, המפרטים בין השאר את תוכניות הסיוע החשאיות של ארה"ב לנאט"ו ולאוקראינה. ברשתות החברתיות התגלו ביומיים האחרונים צילומים של מסמכים הדומים למדי לניירות העדכון שצמרת הצבא האמריקני מפיקה לצרכים פנימיים ואינה מפרסמת לציבור. הראשון לדווח על הניירות, שחלקם נושאים את הסיווג "סודי ביותר", היה "ניו יורק טיימס", והלילה הוא דיווח על מקבץ נוסף של מסמכים מסווגים שצצו ברשת, ושנוגעים לאיומים ביטחוניים הקשורים לסין ולמזרח התיכון. באחד המסמכים מתוארת הדאגה האמריקנית מהאפשרות להסלמה בעקבות רצח האחים הלל ויגל יניב בחווארה וההצתה של רכוש בכפר על-ידי מתנחלים.
7 צפייה בגלריה
ארה"ב צוללת USS פלורידה נשלחה לים האדום להרתיע את איראן
ארה"ב צוללת USS פלורידה נשלחה לים האדום להרתיע את איראן
הצוללת האמריקנית USS פלורידה עוברת אתמול בתעלת סואץ
(צילום: רויטרס)

ארה"ב שלחה צוללת לים סוף: "איראן נערכת לתקיפות"

חיל הים האמריקני הודיע היום כי שלח למזרח התיכון צוללת קרבית המסוגלת לשאת יותר מ-150 טילים מונחים, בצעד שככל הנראה נועד לשמש מפגן כוח נגד איראן, על רקע ההתקפות האחרונות של שליחיה נגד גורמים אמריקניים ובעלי בריתם. ב"וול סטריט ג'ורנל" ציינו כי ארה"ב אינה חושפת בדרך כלל את תנועותיהן של הצוללות שהיא מפעילה, וכי היא עושה זאת רק כשברצונה להעביר מסר הרתעתי.