4 צפייה בגלריה
עצרת של דונלד טראמפ ב דייטון אוהיו ערב בחירות האמצע ארה"ב
עצרת של דונלד טראמפ ב דייטון אוהיו ערב בחירות האמצע ארה"ב
המשתמשים בטוויטר יקבעו את גורלו ברשת החברתית? טראמפ בעצרת באוהיו, לפני כשבועיים
(צילום: gettyimages)
שלושה ימים לאחר שהכריז על כוונתו להתמודד בפעם השלישית בבחירות לנשיאות ב-2024, נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ יזכה אולי לקאמבק נוסף - והפעם ברשת החברתית טוויטר. המיליארדר אילון מאסק, שרכש את טוויטר לפני כשלושה שבועות ומאז הספיק למנות את עצמו למנכ"ל החברה, העלה הלילה (בין שישי לשבת) ברשת החברתית סקר שבו המשתמשים יכולים להצביע אם יש לבטל את חסימת החשבון של טראמפ. בתגובה לסקר שהוא עצמו העלה, צייץ מאסק בלטינית: "קול העם הוא קול האלוהים".

הסקר, שצפוי להיות פתוח למשך 24 שעות, אמור לקבוע אם ראוי להפעיל מחדש את חשבונו של הנשיא לשעבר שהושעה זמנית ואז נחסם לצמיתות לפני כשנתיים בשל סכנה להסתה לאלימות על רקע אירועי הפריצה לקפיטול. כחלק מהביקורת שלו על הצנזורה בטוויטר, מאסק אמר בחודש מאי כי יש לבטל את חסימת חשבונו של טראמפ. עם זאת, אתמול כתב בציוץ שהעלה לפני הסקר כי "ההחלטה בנוגע לטראמפ עדיין לא התקבלה".
4 צפייה בגלריה
אלון מאסק על רקע לוגו טוויטר
אלון מאסק על רקע לוגו טוויטר
ביקר את ההחלטה לחסום את טראמפ, אבל לא החזיר אותו בעצמו לאחר הרכישה. מאסק עם הסמל של טוויטר
(AFP)
לאחר החסימה שהגיעה כאמור בעקבות ההתפרעויות של תומכיו בגבעת הקפיטול בוושינגטון, טראמפ השתמש בחשבונו הרשמי של נשיא ארצות הברית, שעדיין היה פעיל, כדי להגיב על המהלך. "כפי שאני אומר זה זמן רב, טוויטר הלכה יותר ויותר רחוק במניעת חופש הביטוי, והערב עובדי טוויטר פעלו במתואם עם הדמוקרטים והשמאל הקיצוני כדי להסיר את החשבון שלי מהרשת, להשתיק אותי - ואתכם, 75 מיליון הפטריוטים הנהדרים שהצביעו לי", כתב אז. בהמשך אמר הנשיא לשעבר כי בכל מקרה לא יחזור לרשת החברתית, ואף הקים רשת חברתית משלו בשם "Truth Social".
נדמה שעם הקאמבקים האפשריים של טראמפ - כך גדלות גם צרותיו המשפטיות. אתמול הודיע התובע הכללי של ארה"ב, מריק גרלנד, על מינויו של ג'ק סמית לתובע המיוחד החדש שיוביל את החקירות הקשורות לטראמפ. סמית יהיה אחראי על חקירת המסמכים המסווגים שנמצאו באחוזת מאר א-לאגו של טראמפ, על חקירת המאמצים לבטל את תוצאות הבחירות לנשיאות ב-2020 ועל חקירת הקשר של הנשיא לשעבר למהומות בקפיטול.
4 צפייה בגלריה
חשבונו של טראמפ לאחר שהושעה
חשבונו של טראמפ לאחר שהושעה
חשבונו של טראמפ לאחר שהושעה זמנית
(צילום מסך)
4 צפייה בגלריה
בגללה טראמפ נחסם מטוויטר. הפריצה לקפיטול בשנה שעברה
בגללה טראמפ נחסם מטוויטר. הפריצה לקפיטול בשנה שעברה
בגללה טראמפ נחסם מטוויטר. הפריצה לקפיטול בשנה שעברה
(צילום: AP)
טראמפ הגיב בריאיון ל"פוקס ניוז" למינוי סמית ואמר כי לא ישתף פעולה עם החקירות. "הפוליטיזציה הגרועה ביותר בתולדות המשפט במדינה שלנו", אמר בריאיון, תוך שקרא למפלגה הרפובליקנית "לפעול". בהמשך, נשא נאום באחוזתו בפלורידה, שבו האשים את התובע המיוחד בכך שהוא "לא הולך לנהל את החקירות ללא משוא פנים". לדברי הנשיא לשעבר, "הניצול הזה לרעה של כוח הוא רק השלב האחרון בציד המכשפות נגדי שהחל לפני זמן רב".