המחבל זיהה יהודים - וירה מטווח אפס: אב ובנו נרצחו במכון לשטיפת רכב בחווארה

אב ובנו, בני 60 ו-28 מאשדוד, נרצחו בצהריים (שבת) בפיגוע ירי בעיירה הפלסטינית חווארה. מחקירה ראשונית עולה כי בזמן שהשניים שטפו את מכוניתם במכון לשטיפת מכוניות, נכנס למקום מחבל אחד חמוש באקדח, זיהה אותם כיהודים וירה בהם מטווח אפס לפחות חמישה כדורים. לאחר מכן, ברח רגלית מהזירה. הבעלים של מכון השטיפה נעצר על ידי צה"ל.

8 צפייה בגלריה
זירת הירי בחווארה
זירת הירי בחווארה
זירת הירי בחווארה
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
כוחות גדולים של צה"ל הוקפצו לאזור ופתחו במרדף אחר המחבל. הכוחות חסמו צמתים מרכזיים באזור, ופירקו מצלמות אבטחה מהכביש, שנוטה להיות עמוס בשעות הצהריים של יום שבת. לפי דיווחים פלסטיניים, בחיפוש אחר המחבלים, כוחות נכנסו גם לכפר עוריף דרומית לשכם. לפעילות הוקפצו מאות לוחמים, וגם כלי טיס שסורקים את מטעי הזיתים הסמוכים לזירת הפיגוע.

7 הרוגים ו-110 פצועים בהפצצה רוסית, פוטין נפגש עם גנרלים בגבול

שבעה בני אדם, בהם ילדה בת שש, נהרגו היום בהפצצה רוסית במרכז העיר צ'רניהיב שבצפון אוקראינה. לפי ראש העיר בנוסף נפצעו 110 איש. לפי דיווחים הקורבנות היו בדרכם לכנסייה. במתקפה נהרס תיאטרון, ונגרם נזק לאוניברסיטה ולכיכר. "רוסיה הפכה שבת רגילה ליום של כאב ואובדן", אמר נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי, שמבקר בשבדיה.
8 צפייה בגלריה
מתקפת טילים רוסית בעיר צ'רניהיב ב אוקראינה
מתקפת טילים רוסית בעיר צ'רניהיב ב אוקראינה
אזור ההפצצה בצ'רניהיב, היום
(צילום: State Emergency Service of Ukraine/Handout via REUTERS)
חיל האוויר האוקראיני אמר היום שבמהלך הלילה שיגרה רוסיה 17 כטב"מים איראניים ליעדים באוקראינה, והצבא הצליח ליירט 15 מהם. הדיווח על ההפצצה בצ'רניהיב הגיע שעות אחרי שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין הגיע לאזור הגבול עם אוקראינה ונפגש עם הרמטכ"ל ולרי גרסימוב.

הישראלי שנכלא על הברחת גת בטורקיה בדרך לארץ: "5 שנים התגעגעתי"

"אני מתרגש מאוד לחזור לארץ. זאת המתנה שחיכיתי לה הרבה מאוד זמן - חמש שנים התגעגעתי למשפחה ולחברים" - כך אמר דני אווקה (35), האזרח הישראלי שנידון ל-10 שנות מאסר בטורקיה בגין הברחת צמח הגת דרך המדינה. אחרי שריצה ארבע שנות מאסר וחצי, בהתערבות נציגי ישראל הוא שוחרר ועושה הערב את דרכו לארץ.
8 צפייה בגלריה
דני אווקה בשדה התעופה באיסטנבול לפני החזרה לארץ, לאחר שנדון 10 שנות מאסר בגין הברחת צמח גת
דני אווקה בשדה התעופה באיסטנבול לפני החזרה לארץ, לאחר שנדון 10 שנות מאסר בגין הברחת צמח גת
"חמש שנים התגעגעתי למשפחה ולחברים". אווקה בשדה התעופה באיסטנבול
אווקה מיבנה הוא הישראלי אשר קיבל את עונש המאסר הכבד ביותר בגין הברחת גת – דבר שהפך בשנים האחרונות לתופעה שבמסגרתה רשתות מפתות אנשים מוחלשים להעביר מישראל את הצמח לאירופה ועל הדרך לעשות רווח קל. אותן רשתות שזהות מפעיליהן ידועות לרשויות בישראל, אך אין נגדן כל פעולה מכיוון שגת חוקי בישראל - מטעות את הבלדרים לחשוב שהצמח חוקי לגמרי, אף שבכמה מדינות באירופה הוא נחשב סם אסור.

המשטרה טוענת: הסיבה למגן דוד על פני העצור - נעל של שוטר

המשטרה פרסמה בצהריים תגובה חריגה לחשיפת ynet על טענות תושב מחנה הפליטים שועפט, שהתלונן כי הוכה על-ידי שוטרים במהלך מעצרו - ועל פניו הוטבע סמל מגן דוד. לטענת המשטרה, אותו חשוד התפרע במהלך מעצרו בגין עבירות של סחר בסמים, ומגן הדוד שעל לחיו נגרם ככל הנראה מ"פריט לבוש" של אחד השוטרים - שרוכי נעליו.
8 צפייה בגלריה
מעצר אלים של סוחר סמים במחנה הפליטים שועפט
מעצר אלים של סוחר סמים במחנה הפליטים שועפט
נעל השוטר כפי שסומנה ע"י המשטרה, ופני העצור
(צילום: דוברות המשטרה)
את טענת המשטרה לא ניתן לאמת, שכן על אף ש-16 שוטרים השתתפו במעצר - ובבית המשפט התברר שאף מצלמת גוף לא פעלה, כפי שקרה במקרים אחרים של טענות לאלימות שוטרים. בכל מקרה, הסימן על פני העצור נראה היטב בדיון, שהתקיים יממה אחרי המעצר. גם אם אכן מדובר בנעל של שוטר ולא בהטבעה מכוונת של מגן דוד על פני העצור, לא ברור מדוע היה צורך לבעוט בחוזקה בפניו או להצמיד אליהן נעל בעוצמה כה רבה.

אורי הותקף מחוץ לבר ברחובות: "שאל אם אני גיי - ונתן אגרוף שהפיל אותי לרצפה"

אורי לב, בן 31 מרחובות, התעורר הבוקר עם סחרחורת וכאבים בפנים, עדות לאגרוף שספג אמש בחצות מחוץ לבר ברחוב הרצל בעירו. "מישהו שאל ברוסית אם אני גיי, עניתי בטבעיות שכן - ותוך שניות הרגשתי אגרוף בפרצוף, שמהעוצמה שלו נפלתי לרצפה", סיפר בפנים נפוחות וקול שבור וחלש.
8 צפייה בגלריה
אורי לב, הותקף ברחובות על רקע נטייתו המינית
אורי לב, הותקף ברחובות על רקע נטייתו המינית
"תוך שניות הרגשתי אגרוף בפרצוף". אורי לב
(באדיבות המצולם)
לב, שהותקף לא הרחק ממשטרת רחובות, סיפר כי המתין למקום בבר בזמן שספג את המכה. לדבריו, מיד לאחר מכן הרגיש סחרחורת שגרמה לו להקיא, וגם הבוקר שהתעורר הוא הקיא שוב והתפנה לבית החולים.

מצ"ח חוקרת תיעוד חריג: לוחמי צה"ל ירו בפלסטיני סמוך לגדר המערכת

המשטרה הצבאית החוקרת פתחה בחקירת תיעוד חריג שהופץ ברשתות, שבו נראה לוחם צה"ל יורה אתמול בפלסטיני סמוך לגדר ליד קלקיליה. הפלסטיני טוענים כי מדובר בצעיר בעל צרכים מיוחדים, שלא היווה סכנה ללוחמים, כשמנגד בצבא אומרים שהשליך בקבוק תבערה לפני כן.

לפי התחקיר של צה"ל, במקום הייתה הפרת סדר חוזרת של עשרות משחיתי גדר פלסטינים, שיידו אבנים והשליכו בקבוקי תבערה לעבר גדר המערכת בקו התפר סמוך לקלקיליה. כוח שהגיע למקום השתמש תחילה באמצעים לפיזור הפגנות, שכללו רימוני הלם וגז, אך אחד ממפרי הסדר חזר שוב ושוב לגדר - והשליך בקבוק תבערה לעבר הלוחמים גם לאחר שבוצע ירי אזהרה באוויר בסמוך אליו. לפי הצבא, אחרי שחזר שוב להשחית את הגדר, הוא נורה על-ידי החיילים.

תוך שעה: שני פצועים קשה מירי משטרתי במזרח ירושלים

בתוך שעה נורו אמש ונפצעו באורח קשה שני פלסטינים במזרח ירושלים, אחרי שלטענת המשטרה ניסו לפגוע בשוטרים. במקרה הראשון, פעלו שוטרי מחוז ירושלים במחנה הפליטים שועפט בעקבות נפילתה מגובה של נורסין אלחרוב בת ה-3, שמותה נקבע לפני כן בבית החולים. "בשלב מסוים, בעת שהכוחות פעלו במחנה, הגיע לכיוונם רכב שהאיץ לעברם וניסה לפגוע בהם", נמסר מהמשטרה. "משלא נענה לקריאות לעצור והמשיך בנסיעה לכיוונם, לוחמי מג"ב שפעלו במקום הגיבו בירי חי לעבר הרכב והוא נעצר. כתוצאה מהירי, אחד מיושבי הרכב, פלסטיני תושב חיזמא בשנות ה- 20 לחייו, נפצע באורח קשה ופונה לטיפול רפואי".
8 צפייה בגלריה
ירי בפלסטיני בשועפט
ירי בפלסטיני בשועפט
הפלסטיני שנורה בשועפט, אמש
במקרה השני, מסרה המשטרה, "לוחמי מג"ב שפעלו בשכונת סילוואן בירושלים הבחינו בחשוד בשעת מעשה משליך לעברם בקבוק תבערה. הלוחמים שזיהו את החשוד המחזיק בידו בקבוק תבערה ומשליכו לעברם, חשו סכנה לחייהם וביצעו ירי חי לעבר החשוד. כתוצאה מהירי, החשוד (15) נפצע באורח קשה ופונה לטיפול רפואי". עדי ראיה פלסטינים טענו כי השוטרים ירו בראשו של הנער, עבד עאמר אל-זגל. הוא פונה לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים.

גבר טבע למוות בחוף לא מוכרז ליד מעיין צבי

גבר בן 62 טבע למוות בצהריים בחוף לא מוכרז סמוך למעיין צבי. צוות מד"א שהוזעק למקום ביצע בו פעולות החייאה, אך בהמשך קבע את מותו.

אירוע לאלפי נוצרים בוטל ברגע האחרון: "שערורייה מקוממת, נזק גדול לישראל"

אלפי מאמינים נוצרים מהעדה האורתודוקסית שהיו אמורים לחגוג אמש את חג ההשתנות בכנסייה שעל הר התבור נאלצו לחזור כלעומת שבאו, משום שהאירוע לא קיבל היתר זמן קצר לפני שהחל. מדובר בין השאר בנוצרים החיים בישראל, וגם בתיירים שהגיעו במיוחד לאזור כדי להשתתף.
8 צפייה בגלריה
זעם בכנסיה: בוטלה כניסת אלפי מאמינים לחג ההתגלות ממש בדקה ה90
זעם בכנסיה: בוטלה כניסת אלפי מאמינים לחג ההתגלות ממש בדקה ה90
"נגרם נזק כבד למדינת ישראל בכל העולם הנוצרי". הכנסייה בהר תבור
(צילום: JRUSALEM- PATRIARCHATE)
"חג ההשתנות הוא אחד החגים החשובים ביותר בנצרות", אמר ודיע אבו נסאר, בכיר בקהילה הנוצרית בישראל. לפי המסורת הנוצרית, ישוע עלה עם שלושה משליחיו לפסגת הר תבור ושם התגלה כבן האלוהים, כשלצידו אליהו ומשה. הכנסייה האורתודוקסית מציינת את החג מדי שנה ב-19-18 באוגוסט, אך גם השנה - וגם בשנה שעברה - הרשויות בישראל מנעו זאת ממנה. ראש מועצת עמק יזרעאל, אייל בצר, הוסיף כי "זו שערורייה מקוממת ומיותרת לחלוטין, שגורמת נזק כבד למדינת ישראל בכל העולם הנוצרי".

אישה מתה בהוסטל טיפולי בבאר שבע, על גופה נמצאו סימני חבלה

המשטרה חוקרת את נסיבות מותה של אישה כבת 40, שפונתה הלילה במצב אנוש על-ידי מד"א מהוסטל טיפולי לאנשים בעלי מוגבלות שכלית התפתחותית בשכונת נווה נוי בבאר שבע. על גופה נמצאו סימני חבלה, והרופאים בבית החולים סורוקה נאלצו לקבוע הבוקר את מותה.
8 צפייה בגלריה
אישה מתה בהוסטל טיפולי בבאר שבע כשעל גופה נמצאו סימני חבלה
אישה מתה בהוסטל טיפולי בבאר שבע כשעל גופה נמצאו סימני חבלה
ההוסטל בבאר שבע, שבו נמצאה האישה מחוסרת הכרה
(צילום: חיים הורנשטיין)
אנשי הצוות של הוסטל נווה נוי שברחוב צאלון הבחינו באישה מחוסרת הכרה במהלך סבב לילי שגרתי. הם הזעיקו את מד"א שהגיעו בחצות, ולא ידעו להסביר מניין החבלה ביד ובפנים שממנה סובלת האישה. הפרמדיקים טיפלו בה כשהייתה כבר ללא דופק או נשימה, וביצעו פעולות החייאה שבמהלכן פינו אותה במצב אנוש לסורוקה - שם כאמור נקבע מותה.

1,000 שריפות משתוללות בקנדה, הבירה האזורית ננטשה והפכה לעיר רפאים

פרובינציית קולומביה הבריטית במערב קנדה הכריזה אתמול על מצב חירום, בשעה שהכבאים נאבקים בשריפות יער קשות באזור. השריפה הקשה ביותר בקולומביה הבריטית משתוללת בגבעות ובהרים שמקיפים את העיר קלונה המערבית, שם אלפי תושבים פונו מבתיהם. קלונה המערבית, שבה 36,000 תושבים, נמצאת 300 ק"מ מזרחית לוונקובר.

בנוסף לפינוי מקלונה המערבית פונו תושבים גם מצפון לעיר הסמוכה, קלונה, שבה חיים 150,000 איש. שתי הערים נמצאות על גדות האגם אוקנגן. העמק שמקיף את האגם התמלא בעשן בעקבות השריפה. המרחב האווירי נסגר, כדי לאפשר למטוסי כיבוי לבצע את עבודתם. קנדה עדכנה אתמול כי במדינה משתוללות יותר מ-1,000 שריפות, שבהן נהרגו עד כה ארבעה בני אדם. במרחק של 1,425 ק"מ צפונית לקלונה המערבית משתוללת שריפה קשה בקרבת העיר ילונייף - בירת הטריטוריות הצפון-מערביות של קנדה. הרשויות הורו ברביעי לכל תושבי העיר להתפנות.