אדם חמוש ירה הלילה (בין שני לשלישי) למוות בשלושה בני אדם באוניברסיטת מישיגן בארצות הברית, ואז שם קץ לחייו. חמישה נוספים נפצעו כתוצאה מהירי, שסגן מפקד משטרת הקמפוס כריס רוזמן הגדיר כ"סיוט".
6 צפייה בגלריה
אירוע ירי במישיגן ארה"ב
אירוע ירי במישיגן ארה"ב
(צילום: AFP PHOTO / Michigan State Univeristy Police and Public Safety)
המשטרה דיווחה על מותו של החשוד ארבע שעות לאחר שהחלו היריות. לפי דיווחים בארה"ב, מסע ההרג התחיל בבניין של בית הספר למדעי החברה, "ברקיי הול", שם נרצחו שניים מהקורבנות. לאחר מכן עבר היורה ל-MSU Union - מרכז פופולרי שבו הסטודנטים יושבים זה עם זה, לומדים יחד או אוכלים. במרכז נרצח אדם נוסף.
מאות שוטרים הגיעו לאוניברסיטה בעקבות הירי, ותיארו את היורה כ"אדם שחור נמוך, עם נעליים אדומות, ז'קט ג'ינס וכובע". רוזמן אמר שמוקדם לדעת מה היה המניע לטבח.
6 צפייה בגלריה
אירוע ירי במישיגן ארה"ב
אירוע ירי במישיגן ארה"ב
(צילום: gettyimages)
קים אדמס, שבתה לומדת באוניברסיטה, סיפרה בערוץ WDIV-TV כי הסטודנטים התחבאו בחדר חשוך במשך שעות ארוכות. "התחילו להיגמר להם הסוללות בטלפונים", אמרה. "איבוד הקשר עם העולם שבחוץ מפחיד ילדי קולג' גם ביום רגיל, ובמיוחד כשמסתובב בקמפוס חשוד שעדיין לא נתפס".
באוניברסיטה לומדים כ-50 אלף סטודנטים. כל הפעילויות בה בוטלו ל-48 השעות הקרובות. "הכול מפחיד מאוד", אמר אידן קלי, שגר בסמוך. הוא סיפר שבמהלך הטבח סגר את דלתות ביתו וכיסה את החלונות "ליתר ביטחון".
בחודש שעבר נרצחו לא פחות מ-21 בני אדם באירועי ירי המוניים בארה"ב. באחד מהם, במדינת וושינגטון, החשוד, בן 21, נכנס למכולת בעיר יקימה, פתח באש ורצח שלושה בני אדם. הוא נמלט, לקח טלפון מאישה, התקשר לאמו כדי להודות במעשה – וכששוטרים התקרבו אליו ירה בעצמו.
6 צפייה בגלריה
אירוע ירי במישיגן ארה"ב
אירוע ירי במישיגן ארה"ב
(צילום: רויטרס)
הרצח בוושינגטון בא יומיים אחרי רצח של 18 בני אדם בשני אירועי ירי המוניים בקליפורניה. האירוע הראשון היה הטבח במועדון הריקודים במונטריי פארק שליד לוס אנג'לס, שם רצח הו קאן טראן בן ה-72 11 בני אדם, לפני שהמשיך למועדון ריקודים נוסף אך נחסם על-ידי צעיר שנאבק בו וחטף ממנו את נשקו. האירוע השני היה מסע הירי בלילה שעבר שבו רצח ז'או צ'ונלי בן ה-67 שבעה בני אדם בשתי חוות לגידול פטריות בפרברי העיר האף מון ביי. בשני המקרים היו הרוצחים אנשים בגיל פנסיה – פרופיל לא טיפוסי למבצעים של מעשי טבח בארה"ב.
בעשור האחרון הפכו אירועי הירי ההמוניים בארה"ב לתכופים יותר וקטלניים יותר, ובשנים האחרונות הם כללו רצח של 60 בני אדם בפסטיבל מוזיקה בנבאדה ב-2017, 49 איש במועדון גאה בפלורידה ב-2016, 32 קורבנות במכללת וירג'יניה טק ב-2007 ו-26 בכנסייה בטקסס ב-2017. גם מסעות הירי בבתי הספר נעשו רצחניים יותר, והם כללו את הטבח בשנה שעברה ביובלדי שבטקסס שבו נרצחו 19 ילדים ושתי מורות; את הטבח בבית הספר היסודי "סנדי הוק" בקונטיקט ב-2012, שבו רצח אדם לנזה 20 תלמידים ושישה מבוגרים; ואת הטבח בתיכון בפלורידה ב-2018 שבו רצח התלמיד לשעבר ניקולס קרוז 14 תלמידים ושלושה אנשי צוות.
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן קורא זה זמן רב לקונגרס לקדם חוקים נוקשים יותר בכל הנוגע לשימוש בנשק. "אנחנו יודעים שנגע אלימות הנשק ברחבי אמריקה מחייב פעולה חזקה יותר", אמר ביידן בחודש שעבר.