4 צפייה בגלריה
ראש הממשלה נתניהו בראיונות לתקשורת הבינלאומית
ראש הממשלה נתניהו בראיונות לתקשורת הבינלאומית
ראש הממשלה נתניהו בראיונות לתקשורת הבינלאומית
(צילום: ABC NEWS, וול סטריט ג'ורנל, מתוך הפודקאסט של פיטר רובינסון)
שבעה חודשים עברו מאז הקמת הממשלה, תשעה חודשים מאז הבחירות - וראש הממשלה בנימין נתניהו ממשיך להתחמק מלהעניק ראיונות לתקשורת הישראלית ובמקביל מרבה להשיב לשאלות בכלי תקשורת בחו"ל.
מאז הקמת הממשלה העניק ראש הממשלה 21 ראיונות לתקשורת הזרה, ארבעה לתקשורת הישראלית (מתוכם שניים קצרים במהלך אירועים), ועשה שלושה תדרוכים לכתבים בנסיעות לחו"ל.
נתניהו החל את הכהונה עם השתתפות בפודקאסטים של עיתונאים והוגי דעות ימנים, בדרך כלל בארה"ב ובבריטניה. אחר כך הוא המשיך להעניק ראיונות לתקשורת הבינלאומית. על התקשורת הישראלית בחר נתניהו לפסוח. גם אמש הוא העדיף להתראיין לרשת אמריקנית, הפעם אמר בריאיון ל-NBC כי "ישראל לא בדרך למלחמת אזרחים" - אך ביטל את החששות של המוחים נגדו. הוא הודה כי קיימת מחלוקת קשה, אך ציין כי ביטול עילת הסבירות "שווה את זה".

לכל ישראלי ברור מדוע נתניהו בוחר להעדיף להתראיין דווקא לתקשורת הזרה. שם קל לו יותר להתחמק משאלות קשות, בעיקר בגלל היעדר ידע או עניין של המראיינים בנעשה בארץ, ובטח לנוכח חוסר העניין שלהם משאלות שנוגעות לחיים עצמם של הישראלים כמו יוקר המחיה.
בראייתו, כתבים זרים מתייחסים אליו בכבוד בינלאומי ומאפשרים לו להשיב לשאלות. ואולם, זה לא תמיד עזר. לא כל הראיונות היו "מלטפים". כתב Sky News, למשל, הקשה על נתניהו בשאלות נוקבות על המהפכה המשפטית ונראה שראש הממשלה קצת התבלבל מהמתקפה.
כשירות לציבור, החלטנו להציג את השאלות שראש הממשלה נתניהו מתחמק מהן:
שבעה חודשים עברו מאז הקמת הממשלה ועדיין לא הוזמנת באופן רשמי לביקור אצל הנשיא ביידן בבית הלבן. האם קיים משבר ביחסים בין שתי המדינות, והאם המהפכה המשפטית שווה את ההתרחקות מארה"ב?
הרמטכ"ל הרצי הלוי ביקש להיפגש איתך לפני ההצבעה על ביטול עילת הסבירות, אך הפגישה איתו נערכה רק אחרי שהכנסת אישרה את הצעת החוק סופית. בהקשר זה נזכיר שהרמטכ"ל התעקש לשלוח לך מכתב לבית החולים בזמן שאושפזת, שבו הוא הזהיר משחיקה בכשירות הצבא. האם זה לא זלזול בצה"ל ואזהרותיו?
4 צפייה בגלריה
הרמטכ"ל הרצי הלוי, רה"מ בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט
הרמטכ"ל הרצי הלוי, רה"מ בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט
נתניהו לצד הרמטכ"ל הלוי
(צילום: קובי גדעון, לע"מ)
אתה מקפיד לכנות "סרבנים" את המתנדבים לשירות מילואים שהודיעו על אי-התייצבות בגלל קידום המהפכה המשפטית. בקואליציה ובממשלה שאתה עומד בראשה יש כאלה שכלל לא התגייסו לצה"ל או לכל היותר עשו שירות מקוצר. האם אין כאן מוסר כפול? בעבר עלו טענות על התחמקות שלך משירות מילואים.
האם לנוכח האיומים הביטחוניים החריפים על מדינת ישראל לא נכון שתשים בצד את המהפכה המשפטית לפחות עד אשר מדינת ישראל תתייצב?
4 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
לוין וגלנט התווכחו, נתניהו ישב ביניהם
(צילום: רויטרס/Amir Cohen)
בזמן ההצבעות על ביטול עילת הסבירות נראו שר הביטחון גלנט ושר המשפטים לוין מתווכחים ביניהם כשאתה יושב ביניהם. הבטחת, בניגוד להסדר ניגוד העניינים איתך, "אני נכנס לאירוע". למה לא התערבת בוויכוח בין גלנט ולוין? אתה מנהל את האירוע או שבחרת להשאיר את זה ללוין ולשמחה רוטמן? הטענה היא שאתה מובל על-ידי לוין, רוטמן ובן גביר למרות שהבטחת "הידיים שלי על ההגה".
לא אחת כינית את עצמך "מר כלכלה". בשבוע האחרון קיבלנו אזהרות מכמה סוכנויות דירוג על חשש לפגיעה בכלכלה הישראלית על-רקע קידום המהפכה המשפטית. אתה עדיין חושב שזו רק בהלה וש"האבק ישקע"? מדובר בכסף של אזרחי המדינה שאתה מנהל.
נשיא המדינה הרצוג הטיל עליך בערב תשעה באב את האחריות למשבר, וטען שעליך למצוא פתרון לנוכח העובדה שהשלטון נמצא בידיים שלך. אתה, לעומת זאת, מקפיד להאשים את האופוזיציה. מה תגובתך לנשיא?
בנאום הניצחון בליל הבחירות לא הזכרת כלל את המהפכה המשפטית כאחת מהמטרות העיקריות של ממשלתך. לפי דיווחים, היא הוצגה כמה ימים אחרי לא על דעתך. אתה כועס על שר המשפטים לוין?
באותו נאום הבטחת ממשלה ש"תדאג לכולם", אבל מאז עם קרוע לשניים. מאות אלפים מפגינים כבר 30 שבועות ברחובות, הם לא מרגישים שאתה דואג גם להם. מה אתה משיב להם?

בעבר נהגת לגנות אמירות נגד הקהילה הגאה. בשבוע שעבר שר בממשלה שלך יוצא נגד אימוץ לזוגות חד-מיניים "לטובת הילד". לא שמענו ממך מילה. יכול להיות שאתה משלים עם הנרטיב של חברים בקואליציה שלך?
רבים סבורים שביטול עילת הסבירות הוא הצעד הראשון בתוכנית סדורה של המהפכה המשפטית, ושאתם מתכננים צעדים נוספים בשיטת הסלאמי. מה התוכנית שלך? מדוע בריאיון ל-CNN, וגם אמש בהודעה מטעם מפלגת הליכוד, התחמקת מהשאלה האם תציית להחלטת בג"ץ במקרה של פסילת ביטול הסבירות? האם אתה מתחייב שהיועצת המשפטית לממשלה לא תודח?
139 בני אדם נרצחו בחברה הערבית מתחילת השנה. יש גם עלייה במספר הנרצחים בפעולות טרור בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה, שבה כיהנה כפי שנהגת לציין "ממשלת האחים המוסלמים". הממשלה שלך יודעת לטפל בתופעות האלה? איך אתה מסכם את פעילותו של השר בן גביר בנושא?
4 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
נתניהו עם השר בן גביר
(צילום: AFP)
בעיית יוקר המחיה הולכת ומחריפה. בשבעת החודשים האחרונים האינפלציה מזנקת והמחירים עולים בהתאמה, בניגוד להבטחות שלך להוריד את יוקר המחיה. הקמת ועדה אבל בינתיים לא רואים תוצאות.
האם אכן היית בסכנת חיים באותו לילה שבו בוצעה אצלך השתלת קוצב לב, והאם הלשכה שלך הסתירה מידע חיוני על מצבך הרפואי?
הבן שלך יאיר יצא מישראל בחודש מרץ, ומאז מתגורר בחו"ל. האם תוכל לשתף אותנו בסיבות שהניעו אותו לצאת מהארץ?
לסיום. כאדם עם מודעות היסטורית חזקה, אתה לא חושש שתיזכר כמי שפילג את אזרחי ישראל?