ניצנים של תקווה לעסקת חטופים: הפרטים והמוקשים

גורם מדיני אמר שהושג מתווה מוסכם לפתיחת משא ומתן עם חמאס, והמשלחת חזרה לארץ עם "אופטימיות זהירה". המתווה שעל הפרק כולל שחרור של 35 עד 40 חטופים מהשבי בעזה, תמורת 6 שבועות של הפסקת אש ושחרור 200 עד 300 אסירים פלסטינים. גורם ישראלי אמר ל-NBC כי קבינט המלחמה ידון הערב באותו מתווה.
3 צפייה בגלריה
עצרת בכיכר החטופים בתל אביב
עצרת בכיכר החטופים בתל אביב
מחאת משפחות החטופים
(צילום: REUTERS /Susana Vera)
אחרי שורה של דיווחים, אישר בכיר מדיני: "חמאס ויתר על חלק מדרישותיו". עם זאת, הוא הבהיר כי "עסקה עדיין רחוקה". אבל עדיין יש אי-הסכמות רבות: מהפסקת הלחימה, דרך חזרת עזתים לצפון הרצועה ועד שחרור אסירים "כבדים". כל הפרטים על התוכנית החדשה.

זה מה שנותר מחמאס

ארגון הטרור דורש נסיגה מלאה של צה"ל בעסקת חטופים, ולא לחינם: ב"ניו יורק טיימס" העריכו גורמים במערב כי מדובר באסטרטגיה שבמסגרתה נמנעים מחבלי חמאס מעימותים עם כוחות צה"ל, כדי למנוע מהם לעמוד ביעד של פירוק היכולות הצבאיות שלו. אחרי 141 ימי לחימה: כך נראה הכוח הנוכחי של חמאס.

האש בצפון נמשכת. דיווח: הופסק תיווך ארה"ב מול לבנון

בישראל יש הבנה שאם יושגו הסכמות על עזה, הן יוכלו להשפיע גם על הגבול בצפון. התקווה היא שתחת רגיעה, חיזבאללה יאפשר לביירות להיכנס למו"מ רציני להסדר מדיני. בינתיים, האש נמשכת: צה"ל תקף יעדי חיזבאללה בדרום לבנון במהלך סוף השבוע, אתמול מת מפצעיו מפקד אזור בחיזבאללה שהותקף בשבוע שעבר בדרום לבנון.
3 צפייה בגלריה
הלווייתו של מוחמד עלויה בכיר ארגון הטרור חיזבאללה בביירות, לבנון
הלווייתו של מוחמד עלויה בכיר ארגון הטרור חיזבאללה בביירות, לבנון
הלוויית בכיר חיזבאללה
(צילום: EPA/WAEL HAMZEH)

ישראל תודיע להאג רשמית: מיישמים את הצווים

בהוראת נתניהו, שהנחה לנסח מסמך תשובה מאוד "רזה": מחרתיים תודיע ישראל רשמית לבית הדין הבינלאומי כי היא מיישמת את הצווים בנוגע לסיוע הומניטרי לעזתים, להימנעות מהסתה לרצח עם ולהימנעות מהעלמת ראיות לג'נוסייד.

זיהום כבד בים האדום בעקבות מתקפה של החות'ים

כתוצאה מפגיעה בספינה נגרם זיהום באורך של 29 ק"מ בים האדום. פיקוד המרכז של צבא ארה"ב מסר כי הספינה הובילה 41 אלף טונות של דשן כשהותקפה. הפנטגון: "החות'ים יצרו מפגע סביבתי ממש בחצר האחורית שלהם".
3 צפייה בגלריה
עוזי פלד
עוזי פלד
עוזי פלד
(צילום: דוד רובינגר)

מייסד טלעד, עוזי פלד, הלך לעולמו בגיל 86

איש התקשורת עוזי פלד, שייסד את חברת ההפקות טלעד וכיהן כמנכ"ל וכעורך הראשי שלה, הלך לעולמו. פלד, שהיה גם אביו של מגיש "מסע עולמי" איל פלד, זכה בשנת 2005 בפרס מפעל חיים של האקדמיה לקולנוע ולטלוויזיה.