3 צפייה בגלריה
סאלח אל-עארורי  מספר 2 בחמאס, חסן נסראללה,זיאד נחאלה  מזכ"ל הג'יהאד האיסלאמי
סאלח אל-עארורי  מספר 2 בחמאס, חסן נסראללה,זיאד נחאלה  מזכ"ל הג'יהאד האיסלאמי
"ציר ההתנגדות". מימין: סאלח אל-עארורי, חסן נסראללה, זיאד נחאלה
מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה אירח היום (שבת) את מנהיג הג'יהאד האיסלאמי זיאד נחאלה, ואת סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, סאלח אל-עארורי, מספר 2 בארגון. במהלך הפגישה, השלושה סקרו את ההתפתחויות הפוליטיות האחרונות, במיוחד בשטחים הפלסטיניים.
הודעה שפורסמה אחרי הישיבה המשולשת אישרה את "עמדתם של כל כוחות ציר ההתנגדות מול ישראל". בהצהרה המשותפת הודגשה חשיבות התיאום והמעקב אחר כל ההתפתחויות המדיניות, הביטחוניות והצבאיות, וסוכם על קבלת החלטות בהתאם.
3 צפייה בגלריה
סאלח אל-עארורי
סאלח אל-עארורי
זכה לגיבוי מנסראללה. אל-עארורי
3 צפייה בגלריה
נחאלה
נחאלה
נחאלה
(צילום: AFP)
במהלך הפגישה התקיימה גם הערכה משותפת של המצב בגדה המערבית, ושל "הסלמת המאבק של תנועת ההתנגדות" בזירה זו. כמו כן, הודגשה "חשיבותם של תיאום ותקשורת יומיומית וקבועה בין תנועות ההתנגדות, במיוחד בשטחים ובלבנון".
בשני האחרון נסראללה נאם על רקע הדיווח על הגעת משלחת מודיעינית של מדינה ערבית לביירות כדי למנוע הסלמה בין ישראל לחמאס - וגם בצל המתיחות הגוברת בחודשים האחרונים מול חיזבאללה ולבנון. נסראללה גיבה את אל-עארורי, והבהיר בצל איומיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "כל חיסול על אדמת לבנון לא יעבור בשקט".
לדבריו, "זה לא משנה אם זה נגד לבנוני, סורי, פלסטיני או איראני. הזהות כלל לא חשובה. חיסול שכזה ייענה בתגובה קשה ולא יעבור בשקט". עוד הוסיף מזכ"ל ארגון הטרור כי "אנחנו לא נקבל שינוי של כללי המשחק. לא ניתן שלבנון תהיה שוב זירה לחיסולים ועל ישראל להבין זאת".