7 צפייה בגלריה
אדיסי אלבה
אדיסי אלבה
אדיסי אלבנה שנרצחה על ידי בן זוגה, וזירת האירוע בקריית אתא
(צילום: גיל נחושתן)

בת 29 נדקרה למוות בקריית אתא, בן זוגה הסגיר עצמו

נרצחת שמינית מתחילת השנה: אדיסי אלבנה, צעירה בת 29, נמצאה אמש (שישי) ללא רוח חיים בדירה בקריית אתא. היא נדקרה בכל חלקי גופה, ולפי החשד הרצח בוצע על ידי בן זוגה. המשטרה פתחה במצוד אחרי החשוד בן ה-39, והוא בהמשך נעצר - כשהיה בדרכו להסגיר את עצמו. אלבנה, שעלתה לארץ מאתיופיה לפני כשנה, הותירה אחריה בן, נער בן 13, שנמצא עדיין באתיופיה.

לדברי המשטרה, לא היו תלונות קודמות בין בני הזוג, אך נגד החשוד התלוננה בעבר בת זוג קודמת. גם בעיריית קריית אתא ציינו כי בני הזוג לא היו מוכרים לרווחה. המשטרה מסרה כי שוטרים הגיעו לדירה בעיר בעקבות דיווח על הרצח במוקד 100, מצד השכנים ששמעו משם צעקות. השוטרים הזמינו כיבוי אש כדי לפרוץ את הדלת, ואז גילו את הגופה. אחד השכנים סיפר: "שמעתי קולות קשים מאוד של מאבק ארוך שנמשך עם צרחות איומות של האישה".

פיגוע ירי בחווארה

שני לוחמי צה"ל נפצעו הערב קשה ובינוני מירי בחווארה. על פי החשד, מחבלים פתחו באש מרכב חולף - ונמלטו. כוחות צה"ל פתחו במצוד אחריהם. זהו פיגוע הירי השלישי בעיירה שמדרום לשכם בתוך חודש.

המחאה הגיעה לחיילי הסדיר

קבוצה של 17 חיילים בשירות חובה הצטלמה בימים האחרונים לסרטון משותף שבו הובעה התנגדות למהפכה המשפטית שמובילה הממשלה. בסרטון, שהתפרסם היום לראשונה ב-ynet, החיילים לא קראו לסרב לשרת או איימו באי-התייצבות, אך שלחו מסר ממגוון יחידות, בהם לוחמים, לפיו נשבעו לשרת תחת שלטון שאינו דמוקרטי. צפו בסרטון.

החיילים הם חלק מקבוצה של כ-40 חיילים בשירות חובה שהתארגנה לאחרונה בקבוצה אנונימית בטלגרם, והתרחבה ככל שחלפו הימים והחקיקה התקדמה. רוב החיילים עדיין חששו להשתתף בסרטון, אך אלו שכן הם מכל החילות והמערכים: לוחם חי"ר, מאבטחת מתקנים, מדריכת לוחמים, תומכי לחימה, בעלי תפקידים במודיעין ובחיל האוויר ועוד.

דיווח: האזהרה של הרמטכ"ל, וההכחשה של נתניהו

הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, העביר מסר לממשלה ולפיו מספר אנשי המילואים שהתייצבו לשירות החודש ירד עד כדי כך, שצה"ל היה על סף צמצום בהיקף מבצעים מסוימים. כך פרסם אמש ה"ניו יורק טיימס", במסגרת כתבה על השלכות המחאה על המהפכה המשפטית במה שמוגדר "אחד מהמשברים הפנימיים הקשים בתולדות ישראל".
7 צפייה בגלריה
22.3 הרמטכ"ל הרצי הלוי מגיע לפגישה עם בנימין נתניהו
22.3 הרמטכ"ל הרצי הלוי מגיע לפגישה עם בנימין נתניהו
הרמטכ"ל בכניסה ללשכת ראש הממשלה בכנסת, יום רביעי
לפי הדיווח, שלושה גורמים רשמיים בישראל אישרו את פרטי האזהרה של הרמטכ"ל. עם זאת, דובר מטעמו של ראש הממשלה בנימין נתניהו הכחיש שמי מראשי הצבא עדכן אישית את רה"מ בדבר איום כלשהו על היקף הפעילות המבצעית.

גורם מדיני בכיר: "נבצרות לנתניהו? דבר מטורף"

"נבצרות זה דבר מטורף – זו ההוכחה הטובה ביותר (לנחיצות המהפכה המשפטית). זה מדהים. מיליוני בוחרים – ופקיד או פקידה יחליטו לבטל את תוצאות הבחירות. זה אולי היה מקובל בעבר. זה השיח האבסורדי אליו הגענו: אם אתה מבטל את הסמכות של פקיד לבטל את הדמוקרטיה, זו סכנה לדמוקרטיה". במילים אלו התייחס אמש גורם מדיני בכיר לסוגיה שמנעה בחודשים האחרונים את התערבותו הפומבית של ראש הממשלה בנימין נתניהו במהפכה המשפטית, סוגיה שכעת "נפתרה" מבחינתו עם העברת החוק שאמור למנוע את הוצאתו לנבצרות.
7 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו יוצא ממפגש עם ראש ממשלת בריטניה ב דאונינג 10
ראש הממשלה בנימין נתניהו יוצא ממפגש עם ראש ממשלת בריטניה ב דאונינג 10
נתניהו בלונדון. "אין ניגוד עניינים"
(צילום: EPA)
הגורם, שדיבר בתדרוך לכתבים שנסעו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ללונדון, נשאל גם על הקריאות והיוזמות בקואליציה להדחת היועמ"שית, והשיב כי נתניהו לא "מתייחס לזה ולא מתעסק בזה". לדברי הגורם, "ראש הממשלה לא מסתכן בשום ניגוד עניינים. אין לו שום ניגוד עניינים. במשבר בין הקשים ביותר שהיו פה במדינה – לא יכול להיות שראש הממשלה יעמוד מהצד. אין לזה שום השלכה בנושא של הסכם ניגוד העניינים".
7 צפייה בגלריה
הציוץ ששיתף נתניהו הבן
הציוץ ששיתף נתניהו הבן
הציוץ ששיתף יאיר נתניהו

משפחת נתניהו: "מחלקת המדינה מנסה להפיל את הממשלה"

ברקע דבריו של הגורם המדיני הבכיר שליווה את ראש הממשלה בנימין נתניהו בביקורו בלונדון אתמול (שישי), לפיהם "שני ממשלים אמריקנים כבר ניסו להוריד את נתניהו מהשלטון", שיתף אמש בנו של רה"מ, יאיר נתניהו, ציוץ שמהדהד תיאורית קונספירציה לפיה "מחלקת המדינה האמריקנית עומדת מאחורי המחאות בארץ במטרה להפיל את נתניהו, כנראה מטעם איראן". היום בצהריים בנו של ראש הממשלה שיתף בחשבון הטוויטר שלו ציוץ ובו סרטון של הסנאטור הרפובליקני טום קוטון, שמאשים את מחלקת המדינה האמריקנית כי היא מנסה להפיל את הממשלה בישראל. בסרטון, קוטון טען כי מחלקת המדינה העבירה כספים ל"תנועה לאיכות השלטון" כדי לממן את ההפגנות נגד המהפכה המשפטית.
7 צפייה בגלריה
גבול לבנון ליד הר דב
גבול לבנון ליד הר דב
גבול לבנון ליד הר דב
(צילום: EPA)

קטטה בין אנשי קבע בחופשה ללוחמים בגבול לבנון, 3 נפצעו קל

כוח צה"ל מגדוד 202 של חטיבת הצנחנים, שהיה בסיור סמוך לגבול לבנון, הוקפץ לגדר המערכת בשל זיהוי של רכב ישראלי הנוסע לכיוון הגבול, ליד דובב. ברכב הישראלי היו אנשי קבע המשרתים בפיקוד הצפון והיו בחופשה. בין הצדדים התפתחה קטטה, שבמהלכה אחד הלוחמים אף ירה באוויר. שני לוחמים ונגד נפצעו באורח קל, ופונו לבית חולים. דובר צה"ל אמר כי "מדובר באירוע חמור שאינו עולה בקנה אחד עם ערכי צה"ל".
7 צפייה בגלריה
ביידן בנאום שנשא בקנדה
ביידן בנאום שנשא בקנדה
הזהיר את טהרן, והורה על תקיפות "תגמול" נגד המיליציות. ביידן
(צילום: AFP)

עוד תקיפות אמריקניות בסוריה, ביידן: "לא רוצים עימות עם איראן - אבל נגיב בעוצמה"

בסוריה ובאיראן דיווחו אמש על המשך התקיפות ההדדיות של ארצות הברית והמיליציות הפרו-איראניות הפעילות במזרח סוריה, כיממה לאחר שאזרח אמריקני שמשמש כקבלן של צבא ארה"ב נהרג וחמישה אנשי צבא נוספים נפצעו, במתקפה על מתקן בבסיס של כוחות הקואליציה בצפון מזרח סוריה. במקביל הורה נשיא ארה"ב ג'ו ביידן על תקיפות "תגמול" של בסיסים המזוהים עם משמרות המהפכה, והזהיר את טהרן: "איננו רוצים עימות אתכם - אבל נגיב בעוצמה כדי להגן על אנשינו". לפי הדיווחים, ארה"ב תקפה באמצעות מטוסים כמה יעדים איראניים באזור מזרח-סוריה, ליד דיר א-זור, והמיליציות הפרו-איראניות תקפו בסיס של ארה"ב ליד שדה הגז "קוניקו" הסמוך לאזור, ואת שדה הנפט אל-עומאר שנמצא תחת שליטה אמריקנית.
7 צפייה בגלריה
ארה"ב מיסיסיפי 14 הרוגים טורנדו רולינג פורק
ארה"ב מיסיסיפי 14 הרוגים טורנדו רולינג פורק
ההרס שתיעד ריד טימר ברולינג פורק, מיסיסיפי

טורנדו קטלני במיסיסיפי: 23 הרוגים, דיווחים על שכונות שלמות שנמחקו

כלי תקשורת בארצות הברית דיווחו בצהריים כי לפחות 23 בני אדם נהרגו בסופת טורנדו ובסופת ברקים שפקדו הלילה את מיסיסיפי וזרעו הרס לאורך כ-160 קילומטרים. עוד עשרות נפצעו. כוחות ההצלה עדיין מנהלים חיפושים, ויש חשש שמספר ההרוגים הסופי יהיה גבוה יותר. לפחות 11 סופות טורנדו דווחו ב-24 השעות האחרונות במיסיסיפי ובאלבמה, ולפחות אחת מהן אחראית לרבים מההרוגים שדווחו בצהריים. סופת הטורנדו הזו הכתה בשעה שאת האזור פקדה סערה שהביאה אליו גושי ברד בגודל של כדורי גולף. הרס דווח בין השאר בעיירות רולינג פורק וסילבר סיטי שבמיסיסיפי, ומהן המשיך הטורנדו לעבר ווינונה ואמורי שבאלבמה. גגות נעקרו, בתים התמוטטו, רשתות חשמל קרסו ודווח על שכונות שלמות שהפכו לעיי חורבות.