היסטוריה בטוקיו: נבחרת הג'ודו של ישראל זכתה בארד הקבוצתי

נבחרת הג'ודו של ישראל זכתה במדליית הארד הקבוצתית לאחר ניצחון 1:4 על הנבחרת הרוסית. זו המדליה השנייה של ישראל בטוקיו (אחרי הארד של אבישג סמברג) וה-11 בכל הזמנים. חברי הנבחרת ספגו ביקורות על היכולת בשבוע האחרון, הם ירדו בדמעות מהמזרן, אבל היום (שבת) הכל השתנה - הג'ודואים הישראלים, כנבחרת, הרשימו ויוצאים מטוקיו עם מדליה אולימפית.
"כל אחד נתן את הלב והנשמה", סיפר שגיא מוקי בסיום, כשהוא ויתר חבריו מחובקים ועל סף דמעות. "יחד עשינו את זה. זה לא היה קורה אם כל אחד מאיתנו לא היה נותן את הכל. הבנו עכשיו שאנחנו אחת מהנבחרות הגדולות בעולם. נלחמנו נגד מדינות חזקות והצלחנו לנצח אותן. זה יום נהדר לישראל ואני גאה בחברים שלי לנבחרת ולכל מי שמאחורינו. המדליה הזו היא עבור מדינת ישראל. אורן (סמדג'ה) אמר לי תעלה להילחם נגד מישהו במשקל 90 קילו ואמר לי שאני יכול להילחם, אני מודה על כך שהוא מוביל אותי בקריירה שלי”.
7 צפייה בגלריה
החגיגות בסיום
החגיגות בסיום
נלסון לוי על הגובה, גם הנבחרת
(צילום: אורן אהרוני)
7 צפייה בגלריה
פיטר פלצ'יק
פיטר פלצ'יק
פיטר פלצ'יק
(צילום: אורן אהרוני)
רז הרשקו, אחת הגיבורות הגדולות של יום הקרבות הארוך, הוסיפה: "הגענו לרגע הזה, אין עלינו ואני אוהבת כל אחד ואחד". פיטר פלצ'יק, שגבר על האלוף האולימפי טמרלאן בשאייב, המשיך באותו הקו: "יש משהו מאוד מיוחד בתחרות הזו. אחרי שבוע מאכזב באופן אישי, כל אחד הצליח לבוא לידי ביטוי והביא את הערך המוסף. זה מה שעשה את ההבדל".

התוצאה השנייה בהיסטוריה: איליין תומפסון - האישה המהירה בעולם

האצנית הג'מייקנית - שדווקא לא סומנה כפייבוריטית לזהב - סיפקה ריצה מדהימה, עצרה את השעונים על 10.61 שניות וקבעה שיא אולימפי חדש אחרי 33 שנים. הפייבוריטית שלי-אן פרייזר-פרייס הגיעה למקום השני ושריקה ג'קסון שסיימה שלישית השלימו יחד איתה פודיום ג'מייקני.
תוצאה היסטורית לאיליין תומפסון בגמר ה-100 מטר בטוקיו. הג'מייקנית חרכה את המסלול באצטדיון האולימפי, עצרה את השעונים על 10.61 שניות בלתי נשכח וקבעה שיא אולימפי חדש. השיא הקודם החזיק מעמד 33 שנה, מאז סיאול 1988, והיה שייך למי שעדיין מחזיקה בשיא העולם, פלורנס גריפית' ג'וינר.זו הייתה ריצה מושלמת של תומפסון, שזוכה בזהב האולימפי בפעם השנייה ברציפות ולצידה על הפודיום יהיו עוד שתי ג'מייקניות. שלי-אן פרייזר-

התייעצויות על התגובה לתקיפה האיראנית נגד הספינה

אחרי המתקפה נגד הספינה MERCER STREET ליד עומאן, שבה נהרגו אתמול אנשי צוות רומני ובריטי, דווח באיראן כי המתקפה הייתה תגובה לתקיפה ישראלית שהתרחשה לאחרונה בסוריה. באותו דיווח נטען כי בתקיפה בסוריה נהרגו "שני אנשי ההתנגדות" שמוצאם לא צוין. מדובר על התקיפה שהתרחשה בשבוע שעבר ליד חומס, וכעת מתברר שכוונה נגד שדה התעופה א-דבעה. גורם ישראלי אמר ל-ynet בתגובה כי "לישראל יהיה קשה להתעלם מהתקיפה". בינתיים, שוחח הערב שר החוץ יאיר לפיד שוחח עם מקבילו הרומני. אתמול שוחח לפיד עם שר החוץ הבריטי.
7 צפייה בגלריה
ספינת MERCER STREET שהותקפה
ספינת MERCER STREET שהותקפה
הספינה MERCER STREET שהותקפה
בערוץ טלגרם שמזוהה עם משמרות המהפכה עלתה היום תמונה של ספינה עולה באש, ונכתב לצידה כי מדובר בתיעוד של "הספינה הישראלית" שהותקפה. עם זאת, לא נלקחה אחריות על המתקפה. מדובר בערוץ שנחשב כמקורב למשמרות המהפכה, ולא מן הנמנע שזה ערוץ לא רשמי שמטרתו להעביר מסרים. למרות שהספינה כונתה ישראלית בדיווח האיראני, חשוב להדגיש - מדובר בספינה בבעלות יפנית, ששטה תחת דגל ליבריה, ומפעילה אותה חברת Zodiac Maritime הבריטית - שבבעלות איש העסקים הישראלי אייל עופר.
פרשננו רון בן ישי מציין כי הדגש כרגע, מנקודת ראות ישראלית, הוא על דרישה מהקהילה הבינלאומית לא רק לגנות - אלא גם לנקוט אמצעים שיבטיחו שהאיראנים ירסנו את משמרות המהפכה, וכי המפקד החדש של משמרות המהפכה איסמעיל קאאני, שאישר לחיל האוויר של המשמרות לבצע את תקיפת המל"טים על הספינה בליל חמישי, יחשוב פעמיים מפני שהוא מסתכן בהטלת סנקציות של מועצת הביטחון על ארצו.
עם זאת, אפשר להעריך בוודאות רבה שפעולת תגובה ישראלית על מתקפת הטרור האיראנית בוא תבוא, אבל רק אחרי שהקהילה הבינלאומית תמצה את הדין עם איראן. החקירה של המעשה מתבצעת כבר בשעות אלו, כשהספינה "מרסר סטריט" מלווה כעת על ידי נושאת המטוסים האמריקנית "רייגן" לנמל הסמוך למצרי הורמוז באזור שבו הותקפה.
במקביל, מתקיימת חקירה בריטית ואמריקנית ובישראל משוכנעים שפיגוע כה בוטה שאין לו הצדקה אמיתית - ואשר הסתיים במוות של שני אנשים חפים מפשע, יגונה כמעשה טרור על ידי הקהילה הבינלאומית שגם תכריח את איראן להימנע ממעשים דומים בעתיד.
7 צפייה בגלריה
זירת הטביעה בפולג
זירת הטביעה בפולג
זירת הטביעה בפולג
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

לעיני ילדיו: גבר טבע למוות בחוף לא-מוכרז בנתניה

גבר בשנות ה-40 לחייו טבע למוות בצהריים בחוף לא-מוכרז בנתניה. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום ביצעו בו פעולות החייאה, אך נאלצו בהמשך לקבוע את מותו.
הטביעה אירעה כ-700 מטרים דרומית לחוף פולג. היו הראשונים שהגיעו לאב לאחר שטבע, וביצעו בו פעולות החייאה עד אשר החליפו אותם אנשי מד"א. גם למראות הקשים של פעולות ההחייאה היו הילדים עדים.אתמול נמצאה גופתו של גבר כבן 50 סמוך לשובר הגלים בחוף גורדון בתל אביב. ככל הנראה האיש נכנס בשעת לילה למים - וטבע. המשטרה חוקרת את נסיבות האירוע.
מכת הטביעות, שהתגברה ביתר שאת בימים האחרונים, גבתה מתחילת עונת הרחצה ב-19 במרץ את חייהם של 24 בני אדם. לפי נתוני מד"א, מתחילת עונת הרחצה כ-150 טובעים טופלו על צוותי הארגון במקרי טביעה בים, בריכות ומאגרי מים שונים. מהם 27 טבעו למוות, 14 מהם בחופים לא-מוכרזים.

פרופ' סגל: אתמול נרשם שיא נדבקים בגל הנוכחי – 2,424

פרופ' ערן סגל, מרכיב מודל חיזוי הקורונה של מכון ויצמן וחבר בצוות המומחים המייעץ למשרד הבריאות, הציג הבוקר נתונים ולפיהם אתמול נרשם מספר שיא של נדבקים חדשים בנגיף בגל הנוכחי – 2,424. לדבריו, בשבוע האחרון נרשמה בסך הכול עלייה של 67% במספר המאומתים, לעומת השבוע שקדם לו.
7 צפייה בגלריה
בדיקות קורונה בבנימינה
בדיקות קורונה בבנימינה
בדיקת קורונה בבנימינה
(צילום: AP)
סגל הוסיף כי לצד העלייה במספר הנדבקים גם מספר הבדיקות לאיתור הנגיף ממשיך לגדול, בכ-25% בשבוע האחרון. "זה טוב, כי מאתרים יותר מאומתים אבל זה גם מסביר חלק מהעלייה", כתב בציוץ בטוויטר.עוד כתב כי ככל הנראה מקדם ההדבקה "האמיתי" קרוב כעת ל-1.2. לדבריו, הדרך ל"בלימה" של ההתפשטות היא בהמשך חיסון צעירים שטרם קיבלו את שתי מנות החיסון – והמשך מבצע חלוקת המנה השלישית, שהחל אתמול.

"סיוט יום-יומי": חשד להתעללות במעון בצפון

חוסה כבת 18 מהצפון נפלה לפי החשד קורבן להתעללות אכזרית במעון לחוסים בצפון. שלושה מטפלים במעון חשודים במעורבות באירוע.
החקירה החלה לפני יותר משבוע, אז הגיע למשטרה בן משפחה של החוסה, שמתגוררת במעון בצפון. בעדותו, הוא תיאר כיצד הגיע לבקר את הנערה ונדהם לגלות שהיא חבולה בפנים, עם שריטות כחולות וסימנים כחולים. הוא שאל את הצוות הרפואי מה קרה לצעירה וקיבל תשובות שלא השביעו את רצונו.

זמן קצר לאחר קבלת התלונה במחוז הצפוני, פשטו החוקרים על המעון ותפסו מצלמות רבות שתיעדו את האירועים האלימים. מהחקירה, שאותה הובילה רפ"ק רחל בנימין, קצינת חקירות בכירה במחוז הצפוני של המשטרה, עלה עוד שבעבר כבר התקבלו תלונות על אלימות במעון והותקנו בו כ-150 מצלמות, שפוזרו ברחבי המעון במטרה לתעד כל פגיעה בחוסים.

"כמו גיהינום": אלפים פונו בשריפות באתרי נופש בטורקיה

ארבעה בני אדם נהרגו עד כה בשריפות המשתוללות בדרום טורקיה, והכבאים ממשיכים להילחם בלהבות לאחר שעשרות כפרים וכמה מלונות באזורי הנופש פונו. הנשיא, רג'פ טאיפ ארדואן, אמר אתמול כי יותר מ-70 שריפות פרצו השבוע במחוזות שלחופי הים האגאי והים התיכון, יעדי תיירות פופולריים בחודשי הקיץ, כמו גם באזורים פנימיים יותר, והוסיף כי 14 שריפות עדיין בוערות. עשרות בני אדם אושפזו לאחר ששאפו עשן.
7 צפייה בגלריה
אנשים מבלים בחוף הים בתל אביב
אנשים מבלים בחוף הים בתל אביב
השיא - בשבוע הבא. חוף הים בתל אביב
(צילחום: מוטי קמחי)

מזג האוויר: עוד התחממות - לקראת גל חום ממושך

מזג האוויר הולך ומתחמם בהדרגה לקראת גל החום הכבד בשבוע הקרוב. כבר היום חלה התחממות נוספת ועומסי החום יגברו. טמפרטורת המים בים התיכון תגיע ל-30 מעלות וגובה הגלים יהיה עד 30 ס"מ.
בשבוע הבא יתחמם עוד. השיא ככל הנראה יתחיל ברביעי ויימשך אל תוך סוף השבוע עם עומסי חום כבדים עד קיצוניים. בחוף יהיה מאוד לח ובשילוב עם הטמפרטורות הגבוהות הטמפרטורה המורגשת תעמוד על 39-38 מעלות. כרגע אין צפי לסיום גל החום.