קניון בקלנסווה נשרף כליל, לקוחות פונו מהחנויות

שריפה פרצה בצהריים (יום שבת) בקניון "Z סנטר" בעיר קלנסווה שבשרון. המבנה נשרף כליל, ויותר מ-20 צוותי כיבוי שהוזעקו למקום פעלו לכיבוי האש. עשן כבד אפף את האזור וכתוצאה מהאש קרסה הקומה העליונה במבנה. שבעה בני אדם, בהם שוטר אחד, נפגעו באורח קל. שניים מהנפגעים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. על-פי החשד, השריפה פרצה בשל עבודות איטום בגג והנזק למקום מוערך ביותר מ-40 מיליון שקל.
10 צפייה בגלריה
שריפה במתחם z סנטר בקלנסווה
שריפה במתחם z סנטר בקלנסווה
מאמצי הכיבוי
(צילום: יובל חן)
10 צפייה בגלריה
שריפה במתחם z סנטר בקלנסווה
שריפה במתחם z סנטר בקלנסווה
כוחות כיבוי בזירת השריפה
מפקד שירותי הכבאות וההצלה רב-טפסר דדי שמחי אמר: "המבנה פשוט קרס. טוטאל לוס. אנחנו בודקים את נסיבות הדליקה. יש טענות שהיו פה עבודות שיפוץ שאולי גרמו לשריפה. אנחנו בודקים גם את נושא רישוי העסקים".

קולט אביטל: "בשאלה 'למה עכשיו' יש האשמה וחוסר אמון. המשכתי לעבוד עם פרס כי הערכתי אותו"

חברת הכנסת לשעבר קולט אביטל אמרה כי על אף התנהלותו של הנשיא לשעבר שמעון פרס - שלדבריה הטריד אותה מינית - היא המשיכה לעבוד איתו כי העריכה אותו. "לא התכוונתי לפגוע בזכרו של פרס, ובוודאי שלא במשפחתו", אמרה היום באירוע שבתרבות בקריית אונו אך הדגישה: "בואו נהיה ישרים - בשנות ה-80 כמעט כל גבר הרשה לעצמו את מה שאנחנו קראנו לו אז 'להתחיל איתה'. חלק נענו וחלק ידעו לא היענות. אני הייתי בין אלה שלא נענו".
אביטל ציינה כי "הרוב הגדול שואל את השאלה 'למה עכשיו' ומה שמסתתר בשאלה הזאת בדרך כלל היא לא סקרנות, אלא מן האשמה או חוסר אמון. אז אני רוצה להתחיל מהסוף - לא היה לי רומן עם פרס מעולם, הדביקו לי את הרומן הזה והדבר הזה נדבק והמשיך והציק לי ולהוריי. מי שהדביק לי את הרומן הזה ניסה להגיד שהתקדמתי בחיים הודות לשמעון פרס". היא הוסיפה כי "אני מקווה שמי שהבין שלא נענתי לחיזורים של שמעון פרס יבין מן הסתם שלא היה לי רומן איתו. ואם כתוצאה מהסקנדל הזה, שממש לא נעים לי ואני לא אוהבת סקנדלים בדרך כלל, ירדה לי גיבנת מהגב - אני חושבת שזה מחיר שהייתי צריכה לשלם אותו".
10 צפייה בגלריה
שמעון פרס ואביטל קולט
שמעון פרס ואביטל קולט
"השאלה 'למה עכשיו' היא לא מסקרנות, אלא מהאשמה או חוסר אמון". פרס ואביטל
(צילום: גדי קבלו, פרי ורד אוסף דן הדני הספרייה הלאומית)

4 מתנחלים נעצרו בחשד לתקיפת פלסטינים שמסקו זיתים בשומרון

כ-30 מתנחלים תקפו חקלאים פלסטינים מסקו עצי זית ליד העיירה הפלסטינית סלפית שבערי השומרון. כך דיווחה סוכנות הידיעות AP, והוסיפה שארבעה פלסטינים נפצעו באורח קל בתקרית. המתנחלים שתקפו אותם ירדו מהתנחלות סמוכה למקום. המתנחלים שהגיעו למקום ניפצו מכוניות, ריססו גז פלפל וגנבו זיתים, ולפי הפלסטינים נלקחו גם כמה מחפציה של אחת הקורבנות. המשטרה אמרה ל-AP שארבעה מתנחלים נעצרו בסמוך למאחז רחלים בחשד למעורבות במקרה, ובכליהם נמצאה גם סחורה גנובה ששייכת לאישה פלסטינית.
10 צפייה בגלריה
משפחה פלסטינית הותקפה באבנים ע"י מתנחלים ביאסוף
משפחה פלסטינית הותקפה באבנים ע"י מתנחלים ביאסוף
האישה שהותקפה ליד רחלים
(צילום: יש דין ומועצת יאסוף)
מארגון "יש דין" נמסר כי התקרית אירעה בסביבות השעה 11:00 בבוקר, וטענו כי המתנחלים תקפו משפחה פלסטינית שעיבדה את האדמות שלה ביאסוף, סמוך לרחלים. "התוקפים השליכו אבנים על בני המשפחה", נטען. "לאחר שחלק מהפלסטינים הצליחו להימלט, התוקפים הצליחו להגיע לאם המשפחה, בשנות ה-50 לחייה, וריססו גז פלפל על פניה. לאחר מכן, הם רגמו באבנים את רכב המשפחה ורכב פלסטיני נוסף שהיה בקרבת מקום. בסוף התקיפה ברחו המתנחלים מהאזור".
עונת המסיק שהחלה בשבוע שעבר בשטחי יהודה ושומרון, נציין, תמיד מביאה איתה חיכוכים בין יהודים לפלסטינים, משום שלא מעט מעצי הזית של הפלסטינים נמצאים בשטחים פתוחים שקרובים מאוד ליישובים או מאחזים יהודיים. החיכוכים הללו יוצרים עימותים באופן קבוע, ובמנהל האזרחים ובצה"ל מודעים לסיטואציה הנפיצה - שכל רגע יכולה לייצר אירועי אלימות בכל גזרה.

ארה"ב משנה כיוון בהגבלות הקורונה: "תחגגו את חג המולד כרגיל"

המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) קראו אתמול לאמריקנים לחגוג את החגים המתקרבים בצורה בטוחה - אבל באופן רגיל. "מסורות החגים חשובות למשפחות ולילדים. יש כמה דרכים לחגוג את החגים ולשמור על הבריאות", נמסר בהודעת המרכזים. "מאחר שבני כמה דורות מתכננים להתכנס ולחגוג, הדרך הטובה ביותר לצמצום הסיכון להידבק בקורונה ולשמור על המשפחה והחברים בטוחים היא להתחסן – אם אתם יכולים".
10 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן
ג'ו ביידן
(צילום: רויטרס, EPA)
במקביל, בישראל, שר הבריאות ניצן הורוביץ ביקר במחלקת הקורונה במרכז הרפואי לגליל בנהריה. בציוץ בחשבון הטוויטר שלו הוא כתב כי "גל הדלתא דועך, אבל בבתי החולים יש עדיין מאות חולים קשה". הוא הוסיף: "האנשים האלה מצילים את חייהם. האחיות והאחים כבר שנה וחצי בחזית סביב השעון".

קרוביו של אלדד פרי המומים: "לא אמר שהוא מאוים, לא ברח ולא הסתתר"

מכריו וחבריו של אלדד פרי המומים מהירצחו, ומספרים כי לפחות כלפי חוץ יזם הנדל"ן לא שידר מצוקה ולא אמר כי הוא מאוים. "בכל השיחות שלנו מאז המקרה העסיק אותו רק העוול שנגרם לאנשים", אמר חברו, גילי כהן. "הוא לא ברח ולא הסתתר. את כל זמנו הקדיש לתורה ולניסיונות לקדם מהלך שיציל את כספם של המשקיעים שלו". לפרי, יש לציין, היו חובות אישיים בסך מאות מיליוני שקלים - מלבד חובות גדולים עוד יותר שהיו לקבוצה שבשליטתו.
10 צפייה בגלריה
אלדד פרי
אלדד פרי
אלדד פרי וחורי הקליע ברכב שבו נסע
(צילום: עמית שעל, קובי קואנקס, נדב אבס)
עורך דינו שי גליקמן סיפר ל-ynet כי הוא היה אמור להיפגש עם פרי ביום ראשון כדי לקדם הסדר מול הנושים שלו. "הייתה טיוטה כזו כבר", טען. "דיברתי איתו לפני יומיים והוא היה מאוד אופטימי, אתמול בערב הוא נפגש עם משקיעים. הכול היה בשיתוף פעולה עם הנאמנים".

בריטניה תבחן את אבטחת חברי הפרלמנט עקב הפיגוע: "חושפים עצמנו לסכנות"

שרת הפנים של בריטניה, פריטי פאטל, הורתה הבוקר לכוחות המשטרה במדינה לבחון מחדש את סידורי האבטחה של חברי הפרלמנט בעקבות פיגוע הטרור שבו נרצח חבר הפרלמנט דייוויד איימס אתמול. "עולות שאלות נכונות לגבי ביטחון הנבחרים שלנו, וביקשתי מהמשטרה לבחון את אבטחת חברי הפרלמנט", אמרה.

10 צפייה בגלריה
דייוויד איימס
דייוויד איימס
דייוויד איימס
(צילום: AP)
איימס, שנרצח בדקירות רבות במפגש עם בוחרים שקיים בכנסייה המתודיסטית בלפיירס שבליי-און-סי בדרום-מזרח אנגליה, כיהן כחבר הפרלמנט הבריטי במשך 38 שנים ברציפות. הוא היה ידוע בפעילותו למען בעלי חיים, ובשנת 2015 קיבל מהמלכה אליזבת השנייה תואר אבירות כהוקרה על שירותו הפוליטי והציבורי. חברי הפרלמנט נהגו להגיע לאירועים כמו זה שאליו הגיע איימס כשהם לא מאובטחים, מה שמקל על מי שמבקש לפגוע בהם – לעשות זאת.
אחרי הרצח הודיעה מפלגתו של איימס – המפלגה השמרנית שבראשה עומד ראש הממשלה הבריטי בוריס ג'ונסון – על הפסקת כל פעילויות הקמפיין עד להודעה חדשה. ג'ונסון עצמו ביקר הבוקר בזירת הפיגוע, שם הניח פרחים לזכרו של איימס, שהיה בן 69 במותו. גם שרת הפנים פאטל ומנהיג מפלגת הלייבור קיר סטארמר הגיעו למקום.

אחיו של אורון ירדן: "תחושת הקלה, לא הגיע לרוצח למות משוחרר"

רועי ירדן, היום בן 61, היה לוחם צעיר בגולני כשצבי גור רצח את אחיו הקטן אורון ירדן בן ה-8 - וגם כעת, 41 שנה אחרי, אין יום שבו הוא לא חושב על המקרה. אתמול, עם היוודע מותו של גור, סיפר רועי - שמתגורר כיום בשווייץ - על הקלה גדולה מכך שגור מת בבית החולים כאסיר, ולא כאדם חופשי.
10 צפייה בגלריה
"הכול תם ונשלם". צבי גור, אורון ורועי
"הכול תם ונשלם". צבי גור, אורון ורועי
"הכול תם ונשלם". צבי גור, אורון ורועי
(צילום: ערוץ 13, גלעד מורג)
"אחותי שלחה לי הודעה שהוא מת", אמר רועי ל-ynet. "ניהלנו במשך שנים מאבקים כדי למנוע את שחרורו, וכעת המאבקים הללו הגיעו לקיצם.מעכשיו לא צריך בכל ראש השנה או חג לחיות בפחד שהנה הוא מגיש עוד עתירה או בקשה לשחרור מוקדם", הוסיף רועי. "יש תחושת הקלה שהכול תם ונשלם".

רוכב אופניים נהרג מפגיעת רכב ליד נתיבות

רוכב אופניים בן 47, אזרח הודו, נהרג בלילה מפגיעת רכב בכביש 34 באזור מושב יושביה הסמוך לנתיבות. המשטרה עיכבה את נהג הרכב הפוגע, ומחקירה ראשונית עלה כי רוכב האופניים רכב בנתיב הנסיעה הימני של הכביש, שבו לא מותקנת תאורה, ללא מחזירי אור או אמצעי תאורה אחרים על האופניים.
10 צפייה בגלריה
זירת תאונת הדרכים בכביש 34
זירת תאונת הדרכים בכביש 34
זירת תאונת הדרכים בכביש 34
(צילום: דוברות המשטרה)
הדיווח על התאונה התקבל במוקד 101 של מד"א במרחב נגב בשעה 01:19. חובשים ופרמדיקים שהוזעקו למקום קבעו את מותו של רוכב האופניים במקום. במקביל, בוחן תאונות דרכים של מחוז נגב של המשטרה הגיע למקום.
פרמדיק מד"א אופיר כץ, שהגיע לזירת התאונה, סיפר: "ראינו על הכביש ג'יפ ובמרחק כ-30 מטר בשולי הכביש שכב גבר בשנות השלושים מחוסר הכרה, עם חבלה רב מערכתית קשה. ביצענו בדיקות רפואיות, הוא היה ללא סימני חיים ובתוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותו. נהג הרכב גבר בשנות העשרים לא נזקק לטיפול".

טבח החץ וקשת בנורבגיה: המחבל רצח "בגלל מחלת נפש"

הרשויות בנורבגיה אותתו בסוף השבוע כי נראה שמעשיו של הרוצח אספן אנדרשן ברוטן, שהרג ביום רביעי בערב חמישה בני אדם בעיירה קונגסברג במהלך מתקפה שבה השתמש גם בחץ וקשת, נגרמו ממחלת נפש שממנה הוא סובל. אתמול הוא הועבר למוסד פסיכיאטרי, והוא יישאר מאושפז שם לפחות בארבעת השבועות הקרובים.
10 צפייה בגלריה
אספן אנדרשן ברוטן ה מחבל מ הפיגוע ב נורבגיה
אספן אנדרשן ברוטן ה מחבל מ הפיגוע ב נורבגיה
הרוצח אספן אנדרשן
ברוטן בן ה-37, אזרח דני שנולד לאם דנית ולאב נורבגי, הצהיר בעשור שעבר כי התאסלם, וביום חמישי מסר שירות ביטחון הפנים הנורבגי PST כי הוא עבר הקצנה דתית והיה בעבר תחת מעקב של הרשויות. אף שבחקירה הודה במעשי הרצח, לא נמסר אם הציג מניע מדויק למעשים. בעבר כבר הורשע בפריצה ובאחזקת סמים, והוא הורחק מהוריו בצו בית משפט למשך חצי שנה משום שפרץ לביתם עם אקדח ואיים לרצוח את אביו. ידידי המשפחה אומרים כי במשך שנים הוא הטיל אימה על שני ההורים.
"ההשערה החזקה ביותר שיש לנו בתום ימי החקירה הראשונית היא שמחלה עומדת ברקע למעשים", אמר אתמול לכתבים פר תומס אומהולט מהמשטרה המקומית. הוא הדגיש כי המשטרה אינה ממהרת לקבוע מה היה הזרז המיידי למתקפה, וכי עם המניעים שהיא חוקרת נמנים "זעם, נקמה, דחף, ג'יהאד, מחלה ופרובוקציה", אך הוסיף: "ההשערה המרכזית שלנו קשורה לבריאות שלו. ההשערה שנוגעת לג'יהאד לא התחזקה כמו ההשערה שנוגעת לבריאות".

בן 15 נפצע בינוני מירי בגליל, שני נערים נעצרו; החשד - משחק בנשק

נער בן 15 מהכפר דבוריה שבגליל התחתון נפצע באורח בינוני בלילה מפליטת כדור, ככל הנראה כתוצאה ממשחק בנשק על ידי כמה נערים. שני נערים נעצרו ויובאו במוצאי השבת לדיון בהארכת מעצרם.
מהמשטרה נמסר כי במהלך הלילה התקבלה הודעה על נער שפונה במצב בינוני לבית החולים כשהוא סובל מפצע ירי בפלג גופו התחתון: "מרגע קבלת הדיווח שוטרי משטרת ישראל הגיעו למקום, איתרו את זירת האירוע, אספו ממצאים ופתחו בחקירה".

תחזית מזג האוויר: ירידה קלה בטמפרטורות

לאחר שאתמול מזג האוויר היה חם מהרגיל, היום הורגשה ירידה קלה בטמפרטורות, שחזרו להיות רגילות לעונה, והיה מעונן חלקית. גם מחר תורגש התקררות, בעיקר בהרים ובפנים הארץ, וקיים סיכוי לגשם מקומי, בעיקר בצפון.
היום פקדו כ-120 אלף מטיילים את שמורות הטבע והגנים הלאומיים ברחבי הארץ. מרשות הטבע והגנים נמסר כי האתרים המובילים היו גן לאומי ירקון (תל אפק), שמורת עין גדי וקיסריה.


עוד תחזיות לארץ ולעולם באפליקציה של דני רופ באייפון ובאנדרואיד