נעצר החשוד באונס בגדרה

המשטרה הודיעה הערב (שבת) כי בתום מצוד עצרה חשוד באונס האם בביתה בגדרה אתמול לפנות בוקר, לצד שישה חשודים נוספים מהפזורה הבדואית. המצוד נוהל על ידי שוטרי מחוז מרכז מאז אתמול לפנות בוקר. לפי המשטרה, מממצאי החקירה והמצוד עלה חשד כלפי בני משפחה אחת, שככל הנראה עובדים במועצה. החשוד המרכזי, בן 22, נעצר בשטחי יהודה ושומרון, והעצורים הנוספים הם אחיו.

חילופי אש ביריחו: נעצרו 15 פלסטינים

צה"ל פשט הבוקר על העיר יריחו במטרה לעצור את המחבלים שהיו מעורבים בביצוע פיגוע הירי לעבר מסעדה בצומת אלמוג לפני שבוע. במסגרת הפשיטה התפתחו חילופי אש בין הכוחות לבין מחבלים במקום, וחמושים התבצרו במסגד. בתום שעות של חילופי אש עזבו כוחות צה"ל את העיר עם 15 עצורים, פעילי טרור וחמושים שהיו מעורבים בירי הבוקר, אך ללא היעד המרכזי - חוליית המחבלים שחיפשו. המבצע בעיר שבבקעת הירדן נחשב חריג ויוצא דופן, מאחר שהיא נחשבת השקטה ביותר בגדה - עם מעט מאוד מבצעים דומים.

פלסטיני ניסה להתנפל על לוחמים בשומרון - ונורה למוות

כוח צה"ל ירה אתמול אחר הצהריים לעבר חשוד פלסטיני לא חמוש, עבדאללה קלאלווה, שיצא ממכוניתו בכניסה הדרומית של שכם והתנפל על אחד הלוחמים שמאבטחים את כיכר חטמ"ר שומרון. קלאלווה נפגע מהירי וטופל בזירה - בהמשך מותו נקבע במקום. לא היו נפגעים בקרב החיילים. עוד קודם לכן אירע ניסיון פיגוע ירי לעבר רכב ישראלי בסמוך לעיר רוואבי שבמרחב חטיבת בנימין, סמוך לרמאללה. לא היו נפגעים, אך זוהו פגיעות על הרכב הישראלי.
7 צפייה בגלריה
זירת האירוע
זירת האירוע
זירת האירוע בכניסה הדרומית לשכם

שישי מדמם בחברה הערבית: 4 נרצחים ב-16 שעות

מוחמד עמאש, צעיר בשנות ה-20 לחייו, נורה למוות אמש בג'סר א-זרקא. לפי החשד הוא נורה כשעבר בכביש בכפר, על ידי מתנקש שחיכה לו על גג. המשטרה עצרה ארבעה חשודים בשנות ה-20 וה-50 לחייהם במעורבות באירוע. הרקע, כך נמסר, הוא סכסוך בין עבריינים. עמאש הוא האחרון מבין ארבעה בני אדם מהחברה הערבית שנרצחו אתמול תוך 16 שעות. המאם אבו זרקה, בן 26 מערערה, נורה למוות בשעות אחר הצהריים באום אל פחם. נבדק חשד שמדובר בנקמה על הרצח הכפול שאירע אתמול בבוקר בנצרת, שבו נורו שני אחים מארגון פשע.
7 צפייה בגלריה
תושב ג'סר א זרקא הרוג ירי
תושב ג'סר א זרקא הרוג ירי
עמאש וזירת הרצח
(צילום: דוברות המשטרה)

חשוד ניסה להימלט משוטרים, ניגח ניידת ונורה; מצבו קשה

שוטרים שפרסו מחסום במסגרת פעילות נגד גנבי כלי רכב בכביש המנהרות בירושלים ירו הלילה לעבר נהג שניסה להימלט מהם בנסיעה פרועה, תוך סיכון משתמשי הדרך. בתיעוד מהאירוע נראים השוטרים יורים יריות רבות לעבר רכבו של החשוד, שנפצע באורח קשה. נהגת נוספת נפצעה באורח קל, ככל הנראה כשהחשוד פגע ברכבה בניסיון ההימלטות שלו. מהמשטרה נמסר כי ברכבו נמצאה סכין, ובשלב זה טרם התבררה זהותו וכוונותיו.
7 צפייה בגלריה
רכבו של החשוד בזירה בירושלים
רכבו של החשוד בזירה בירושלים
רכבו של החשוד בזירה בירושלים
(צילום: דוברות המשטרה)

הלך לעולמו פרופ' שבח וייס, יו"ר הכנסת לשעבר

יו"ר הכנסת לשעבר שבח וייס הלך לעולמו אמש בגיל 87. וייס, איש מפלגת העבודה, היה חבר כנסת במשך 18 שנה - בין 1981 ל-1999, ושימש בעבר גם שגריר ישראל בפולין. הוא ייטמן מחר בשעה 14:30 בחלקת גדולי האומה בהר הרצל.
7 צפייה בגלריה
שבח וייס בתפקידו כסגן יו"ר הכנסת, 1988
שבח וייס בתפקידו כסגן יו"ר הכנסת, 1988
וייס במליאת הכנסת
(צילום: סער יעקב, לע"מ)

פעוט נמחץ למוות על ידי שער חשמלי בפוריידיס

סובחי חסאדיה, פעוט כבן שנתיים, נמחץ למוות אתמול על ידי שער חשמלי בפוריידיס. תחילה, בשעות הבוקר מצבו הוגדר אנוש. כעבור שעות התקבל עדכון כי בבית החולים הלל יפה בחדרה נקבע מותו של הפעוט.
7 צפייה בגלריה
סובחי חסאדיה
סובחי חסאדיה
סובחי חסאדיה

מקורבו של נתניהו הודח מהפרלמנט הצרפתי, רה"מ שוקל למנותו לשגריר

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוקל למנות את מקורבו מאיר חביב לתפקיד שגריר ישראל בפריז במקומה של יעל גרמן שמסיימת את תפקידה לאחר שהודיעה על התפטרותה ביום השבעת הממשלה בשלהי חודש דצמבר. מדובר במינוי מעניין במיוחד, אם וכאשר, בשל העובדה שאתמול המועצה החוקתית בצרפת - גוף המקביל לוועדת הבחירות בישראל - פסלה את חברותו של חביב כחבר בפרלמנט הצרפתי בשל טענות להפרת חוק התעמולה הצרפתי.
7 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה עם בכירי הקהילה היהודית בצרפת
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה עם בכירי הקהילה היהודית בצרפת
חביב ונתניהו
(צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ)

איראן הסתירה שינוי במתקן בפורדו

איראן שינתה את אופן הפעילות של צנטריפוגות שהיא מפעילה במתקן הגרעין בפורדו, שם היא מעשירה אורניום לרמה של 60%, קרוב לרמה צבאית – ולא עדכנה את סבא"א על הצעד. השינוי, שיכול להעיד על הכנות להעשרה לרמה גבוהה יותר, התגלה בביקורת פתע שערכו פקחים מטעם הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית בחודש שעבר במתקן הגרעין התת-קרקעי שבנוי בתוך צלע הר. אמש פרסמו ארה"ב, בריטניה, צרפת וגרמניה הודעה לפיה איראן לא עומדת בהתחייבויותיה לסבא"א. "השינוי הלא-מוכרז הזה לא עומד בהתחייבויות איראן באמנה למניעת הפצת נשק גרעיני", קבעו ארבע המדינות בהודעה מטעמן.
7 צפייה בגלריה
ארכיון הכור הגרעיני של איראן
ארכיון הכור הגרעיני של איראן
מתקן הגרעין בפורדו

שיאנית הגשם, ותיעוד מחילוץ רכב שטח בנחל הירקון

הגשם שירד הבוקר ונפסק בהדרגה בשעות אחר הצהריים, לא הרתיע מטיילים רבים שיצאו לטבע למרות הכול. לאתרי הטבע בדרום, בצפון ובמרכז הגיעו כ-40 אלף מבקרים שהחליטו לנצל את סוף השבוע. שיא הגשם ביממה האחרונה נמדד בבית דגן, שם נמדדו 34.1 מ"מ. בכפר הירוק נמדדו 27.9 מ"מ, בצפת 27 מ"מ, כפר גלעדי שבאצבע הגליל 27 מ"מ, ירושלים עם 23.2 מ"מ, מרום גולן עם 21.9 מ"מ ובהר חרשה שבשומרון נמדדו 20.6 מ"מ. בתוך כך, אחר הצהריים חולץ רכב שטח שנכנס לנחל הירקון סמוך לפתח תקווה. זמן קצר אחר כך חולץ רכב שטח נוסף שנלכד בנחל באותו אזור.

התחזית לימים הקרובים: הגשם ייפסק ביום חמישי

מחר בבוקר יירד גשם בצפון בלבד – והוא ייפסק בצהריים, אבל השלג בחרמון ימשיך. במהלך אחר הצהריים והלילה הרוח תתחזק מדרום-מערב, וייתכן אובך, בעיקר בדרום. ביום שני יתחיל שוב גשם בצפון, והוא יתפשט למרכז, וילווה ברוח דרומית-מערבית חזקה. מהצהריים הגשם יתחזק ואיתו גם הרוח. שלג כבד ימשיך לרדת בחרמון. ביום שלישי ימשיך לרדת גשם מהצפון עד הנגב, וייתכן גם שלג בפסגות הרי הגולן. הגשם יימשך גם ביום רביעי, וכך גם השלג בחרמון, וזה שייתכן גם בגולן. בשבוע הקרוב צפויים להתווסף לחרמון עשרות סנטימטרים של שלג. הגשם ייפסק, כנראה, רק ביום חמישי.
הטמפרטורות החזויות הלילה: ירושלים 5, תל אביב 12, חיפה 11, צפת 5, קצרין 7, טבריה 10, נצרת 8, עפולה 9, בית שאן 9, לוד 10, אשדוד 10, עין גדי 14, באר שבע 8, מצפה רמון 6, אילת 12.