9 צפייה בגלריה
חוסאם סגייר
חוסאם סגייר
( צילום: גיל נחושתן, באדיבות המשפחה)
סמ"ר חוסאם סגייר, בן 32 מהיישוב הדרוזי ירכא, נדרס למוות הבוקר (יום ג') בנהריה בעיצומו של חג הסוכות. סגייר, שהתנדב במשטרה בחמש השנים האחרונות במקביל לעבודתו בחברת החשמל, נדרס יחד עם שוטר שהיה עמו בשעה שביקשו לבדוק אישורי עבודה ושהייה של פועלים באתר בנייה. השוטר שהיה לצדו נפצע באורח בינוני.
האירוע החל בשעה 10:00 בבוקר, ומפרטי החקירה עלה כי לדריסה קדם עימות בין המעורבים בפעילות באתר הבנייה לשוטרים. המשטרה פתחה במצוד נרחב אחר החשודים במעורבות באירוע ועצרה עד כה חשוד אחד ועיכבה עוד אחד. העצור נמלט מהמקום ברכב אאודי שנתפס בצומת שלומי - ועליו סימני פגיעה. מדובר בדמות מוכרת מעולם הספורט במגזר הערבי. כעבור שעות נשלל החשד לפיגוע.

רצח בחתונה בטייבה: צעיר נהרג, עוד 5 נפצעו

עלאא סרסור, צעיר בשנות ה-20 לחייו, נרצח אמש ביריות בחתונה בטייבה. עדויות מהמקום העלו כי אדם התפרץ לאירוע בפנים גלויות - ופתח באש לעבר החוגגים. עוד חמישה נפצעו, בהם אחד שפונה לבית החולים במצב קשה.

9 צפייה בגלריה
עלאא סרסור וכוחות משטרה בטייבה
עלאא סרסור וכוחות משטרה בטייבה
הנרצח עלאא סרסור וכוחות המשטרה בטייבה, אמש
אחר הצהריים, כ-19 שעות לאחר הירי בחתונה, עצרה המשטרה חשוד במעורבות ברצח. מדובר בתושב טייבה, בן 22, שהסתתר במבנה נטוש בעיר. הוא הועבר לחקירה בתחנת המשטרה ויובא לדיון בהארכת מעצרו מחר. הרצח הצית מחאה נרחבת ברשת, בעיקר בטוויטר, ואלפי פוסטים הועלו תחת ההשטאג #Arab_lives_matter – "חיי ערבים חשובים", במטרה להעלות את המודעות למספר הנרצחים בחברה הערבית מתחילת השנה, שהגיע היום ל-94 בני אדם.
לכתבה המלאה לחצו כאן.

שני מקרי רצח בגליל ובנגב

בצהריים אותר יוסוף שגילי, בן 30, בתוך רכב ליד צומת רמת חובב, כשהוא ללא רוח חיים ועם סימני ירי בראשו. במקום לא אותר כלי נשק, ובמשטרה חושדים שמדובר ברצח.
9 צפייה בגלריה
זירת הרצח בנאות חובב
זירת הרצח בנאות חובב
זירת הרצח ליד צומת רמת חובב
(צילום: אילנה קוריאל)
9 צפייה בגלריה
זירת הרצח בנאות חובב
זירת הרצח בנאות חובב
(צילום: אילנה קוריאל)
9 צפייה בגלריה
פאדי גריפאת
פאדי גריפאת
הנרצח בזרזיר אתמול, פאדי גריפאת
אתמול נורה למוות פאדי גריפאת (26), תושב זרזיר, ביישוב מגוריו שבגליל. במשטרה חושדים כי מדובר ברצח כחלק מסכסוך עבריינים. קרוב משפחתו סיפר אתמול: "לא הרגשנו שהוא היה בסכנה. בימים אלו רוצחים על שטויות. מקווה שהמשטרה תגיע לרוצח כדי שיקבל את העונש המתאים, ולא ישאירו אותו להסתובב חופשי כמו רוצחים אחרים".

ביידן: מחויבים למנוע מאיראן נשק גרעיני. טהרן: השיחות יחודשו

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נאם אחר הצהריים בעצרת הכללית של האו"ם והצהיר כי פניה של וושינגטון לדיפלומטיה ולא למלחמות, אחרי הנסיגה מאפגניסטן. בה בעת, הוא הצהיר שארה"ב מחויבת למנוע מאיראן נשק גרעיני, והתייחס גם לסכסוך הישראלי-פלסטיני ישירות כשאמר כי הוא עדיין מאמין בפתרון שתי המדינות וסבור שזו הדרך לשמור על ישראל מדינה יהודית, דמוקרטית ובטוחה. הוא הודה שבשלב זה מימוש הפתרון הזה נראה רחוק, אך הצהיר שאסור לזנוח את הניסיונות להגיע להסכם.
9 צפייה בגלריה
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן עצרת או"ם העצרת הכללית של האו"ם
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן עצרת או"ם העצרת הכללית של האו"ם
ביידן בנאומו בעצרת הכללית של האו"ם. איראן תשוב לשיחות
(צילום: EPA)
דבריו של ביידן בעצרת הכללית באו שעה קלה אחרי שדובר משרד החוץ של איראן, סעיד חטיבזאדה, הצהיר כי טהרן והמעצמות ישובו בתוך שבועות למשא ומתן על חזרה להסכם הגרעין מ-2015.
לכתבה המלאה וכל הציטוטים מנאום ביידן - לחצו כאן.

ניסיון הפיכה כושל בסודן

מועצת המעבר הזמנית בסודן, השולטת במדינה מאז ההפיכה בה לפני שנתיים שבה הודח הרודן עומאר אל-בשיר, הודיעה הבוקר על ניסיון הפיכה נוסף בחרטום - שלדבריה כשל. בכמה מהדיווחים בתקשורת המקומית צוין כי טנקים חסמו דרכים בעיר הבירה. דובר מועצת המעבר הבהיר כי המצב בסודן "תחת שליטה" וגורמים רשמיים בממשלה בחרטום קראו לציבור לצאת לרחובות, ו"להתנגד לגורמים שניסו לבצע את ההפיכה ולשמור על מוסדות המדינה".

רשת "סקיי ניוז" בשפה הערבית דיווחה מפי גורמים רשמיים במדינה כי ניסיון ההפיכה הכושל בוצע על ידי קבוצה של קציני צבא. הקצינים ניסו להשתלט על מטה הרדיו הציבורי באומדרומן, סמוך לבירה חרטום ומעברו השני של נהר הנילוס העובר שם. על-פי הדיווחים, 40 קצינים נעצרו עד כה. מועצת המעבר של סודן, נזכיר, נרמלה את יחסיה עם ישראל. עם זאת, טרם נערך טקס חתימה על ההסכם בין ירושלים לחרטום.
לכתבה המלאה - לחצו כאן.

תזכיר חוק: מי שפוטר כי סירב להתחסן או להיבדק ייחשב מתפטר

הממשלה יוזמת חוק חדש שימנע תשלום דמי אבטלה למשך שלושה חודשים מעובד שפוטר או התפטר בשל סירובו להתחסן ולהיבדק אם חלה בקורונה. בעיתוי מוזר, שנראה בהול, הועלתה הצעת החוק אתמול לאתר החקיקה הממשלתי ולציבור ניתן שבוע ימים בלבד - עד לשמחת תורה - להעיר הערות על החוק, שאין ספק שיהיו לו מתנגדים.
9 צפייה בגלריה
חיסון של פייזר
חיסון של פייזר
(צילום: רויטרס)
בדיקת ynet העלתה כי החוק הוכן בביטוח הלאומי והועלה ביוזמת משרד הרווחה והביטחון החברתי. למרות ששר האוצר אמור להעלות את החוק לאישור הממשלה, בכירי משרד האוצר לא עודכנו בעניינו עד אתמול.
לכתבה המלאה - לחצו כאן.

המוזיקאי גרי אקשטיין הלך לעולמו

המוזיקאי והגיטריסט גרי אקשטיין הלך לעולמו אתמול בגיל 73. אקשטיין נחשב לאחד ממעצבי הרוק הישראלי ובין להיטיו הגדולים אפשר למצוא את "קפטן ג'ק", "רוח סתיו", "בוגי איתי הלילה" ו"אני הולך לבית שאן".
9 צפייה בגלריה
גרי אקשטיין
גרי אקשטיין
גרי אקשטיין
(צילום: שלום בר טל)
רק לפני חודש אקשטיין קיבל פרס אקו"ם לכבוד "תרומתו ליצירה ולתרבות הישראלית". לאורך הקריירה הענפה שלו הוא הוציא עשרה אלבומים. בשנות השמונים והתשעים הוא גם החל להפיק ולעבד למוזיקאים שונים ושיתף פעולה עם אמנים כמו שלמה ארצי, יהודית רביץ, שלום חנוך ואריק איינשטיין. בשנת 2009 עבר אירוע מוחי שפגע ביכולות המוטוריות שלו ואמנים רבים הופיעו באירוע התרמה עבורו. לפני כארבע שנים אחיו פרסם כי הוא נזקק בדחיפות להשתלת כליה.
לכתבה המלאה - לחצו כאן.