מחבל פצע אנושות סייר של עיריית תל אביב בנחלת בנימין

גבר כבן 40 נפצע באורח אנוש אחר הצהריים (שבת) מירי ברחוב מונטפיורי על פינת נחלת בנימין בתל אביב, כשעה לפני שהתחילו ההפגנות נגד המהפכה המשפטית בעיר. מחבל פתח באש על סיירי הביטחון העירוני (סל"ע) של עיריית תל אביב - שהשיבו באש ונטרלו אותו. הגבר פונה במצב אנוש תוך פעולות החייאה לבית החולים. לפי עיריית תל אביב, המחבל כאמל אבו באקר (27) עורר את חשדם של שני סיירי סל"ע שהיו באזור הפיגוע. הם ניגשו אליו - והוא שלף אקדח וירה בראשו של אחד מהם. השני נטרל אותו. המפכ"ל קובי שבתאי שהגיע לזירה אמר שהמחבל הוא תושב ג'נין בן 27.


4 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע בנחלת בנימין בתל אביב
זירת הפיגוע בנחלת בנימין בתל אביב
זירת הפיגוע בתל אביב
(צילום: לירן לוי)

מתנחל ירה למוות בפלסטיני בכפר ליד רמאללה

עימותים קשים פרצו אמש (שישי) בין פלסטינים למתנחלים בכפר בורקה שליד רמאללה, שבמהלכם אחד מהמתנחלים פתח באש על הפלסטינים והרג צעיר בן 19, קוסאי מעטאן. קבוצה של נערי גבעות מהמאחז הלא-חוקי עוז ציון נכנסו לכפר בורקה והתעמתו עם פלסטינים, ככל הנראה במאבק על בעלות קרקעות, ובמהלך העימות אירע הירי. בחמאס טענו כי הפיגוע הערב בתל אביב היה תגובה לכך.
שני מתנחלים, בהם עובד לשעבר במפלגת עוצמה יהודית, נעצרו. העצור השני, שחשוד במעורבות בתקרית, מאושפז במצב קשה בבית החולים שערי צדק בירושלים. המשטרה מסרה כי חמישה אחרים עוכבו בחשד ל"השתתפות בהפרות סדר" בתקרית שבה נורה למוות קוסאי מעטאן בכפר בורקה שליד רמאללה.

4 צפייה בגלריה
בית החולים ברמאללה
בית החולים ברמאללה
קוסאי מעטאן בן ה-19, שנהרג במהלך העימותים
(צילום: רויטרס/Ali Sawafta)
4 צפייה בגלריה
הלוויתו של קוסאי ג'מאל מעטאן
הלוויתו של קוסאי ג'מאל מעטאן
קריאות נקמה נשמעו, ובמערכת הביטחון חוששים מהתלקחות ביו"ש. הלווייתו של מעטאן, היום
(צילום:רויטרס /Mohamed Torokman)
המונים השתתפו היום בהלווייתו של מעטאן. "חיכינו לו ליד חלון הבית שיחזור, כמו בכל בוקר", סיפרה אמו בבכי, אחרי שבקושי הצליחה לדבר. "אבל קיבלנו גופה". במהלך מסע הלוויה שיצא מבית החולים הממשלתי ברמאללה נשאו המשתתפים את גופתו של מעטאן לבית משפחתו. הם גם קראו קריאות לנקום את מותו. גורמים במערכת הביטחון אמרו הבוקר ל-ynet כי התקרית מסכנת את הביטחון באיו"ש ובצבא נערכים לתרחיש של פיגועי נקמה.

אשת החינוך הנערצת טבעה בהרצליה: "חלמה לפתוח בית ספר פרטי"

ד"ר דליה פדילה טבעה למוות אתמול בחוף השרון בהרצליה. האישה הערבייה הראשונה שייסדה רשת חינוך - ואף קיבלה בשנה האחרונה מיצחק הרצוג את עיטור הנשיא - בילתה במקום עם בעלה עבד - שלפתע מצא עצמו בסרט אימה. בשיחה עם ynet בסוכת האבלים, אליה הגיעו רבים מתושבי רהט והסביבה, הוא סיפר כי הלך להכין קפה - וכשחזר לאחר כ-20 דקות ראה שמספר אנשים מבצעים החייאה על אישה שנמשתה מהמים.
4 צפייה בגלריה
ד"ר דליה פדילה
ד"ר דליה פדילה
ד"ר דליה פדילה וזירת הטביעה
(צילום: יריב כץ)
עבד פדילה, אח מוסמך בכיר, שחזר את הרגעים הקשים בחוף: "יצאתי יחד עם אשתי לבלות. ישבנו ודיברנו והכול היה טוב ויפה. לא באנו לים כדי להיכנס אליו ולשחות, אלא רק לשבת שם. כשחזרתי עם הקפה וראיתי שמעניקים עזרה רפואית למישהי ביקשתי לסייע - וגיליתי שמדובר באשתי, בדליה. נדהמתי". הוא סיפר כי "עוד לא ידוע לי מה קרה שם, אולי היא לקתה בליבה".

ילד נעקץ על ידי עקרב בנגב, מצבו קשה

ילד בן 8 פונה הבוקר לבית החולים סורוקה בבאר שבע במצב קשה לאחר שנעקץ על ידי עקרב צהוב בנגב. הילד הובא תחילה למרפאה מקומית ברהט, משם הוא פונה בהכרה על ידי צוותי מד"א לבית החולים. הדיווח במוקד 101 של מד"א במרחב נגב התקבל בשעה 11:19 על "ילד שהובא למרפאה מקומית ברהט לאחר שככל הנראה נעקץ על ידי עקרב צהוב".

מטענים הופעלו נגד כוח צה"ל באזור טול כרם, חמוש נהרג בחילופי אש

חילופי ירי אירעו הלילה בין כוח צה"ל שפעל באזור טול כרם לבין חמושים. אחד החמושים נהרג - לפי גורמים בצה"ל, לאחר שנורה ובמקביל גם נפגע מרסיסי מטען חבלה שהחזיק וניסה להשליך לעבר הלוחמים. במהלך הפעילות פרצו במקום הפרות סדר שכללו ירי, יידוי אבנים ובקבוקי תבערה לעבר הכוח וכן הפעלת מטעני חבלה. החיילים השיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי מדויק לעבר המחבלים. לא היו נפגעים בקרב החיילים.

שריפה גדולה פרצה בפארק הירדן, שכובתה אחרי שעות של לחימה באש

לא פחות משמונה מוקדי שריפה אותרו אתמול במרחב שמורת הטבע פארק הירדן, שהוכרזה כשמורת טבע רק בשנה שעברה. כוחות גדולים של כבאות, מטוסי כיבוי וקק"ל נלחמו במשך שעות באש, ואתמול בערב השיגו שליטה על השריפה הגדולה.
12 צוותי כיבוי פעלו במקום במוקדים השונים. מטיילים פונו מהאזור וכביש 87 נחסם למשך שעות מצומת אלמגור לצומת גמלא. בשל השריפה, הורגשו שיבושים באספקת החשמל, בעיקר בצפון מזרח הכינרת ובדרום רמת הגולן. לפי ההערכות של קק"ל, נשרפו לפחות 50 דונם. בכבאות אמרו כי "נגרם נזק לערכי טבע רבים".

אוקראינה תקפה בים השחור: פיצוץ במכלית הרוסית ששלחה דלק לאסד

מכלית הנפט הרוסית SIG הותקפה הלילה בים השחור, סמוך לגשר שמחבר את רוסיה לחצי האי קרים. לפי התקשורת הרוסית, התקיפה הייתה בזמן שהמכלית התקרבה למצר קרץ': כלי שיט בלתי מאויש (כשב"מ), עמוס בחומרי נפץ, תקף את המכלית - שבה היו 11 אנשי צוות.
לא דווח על נפגעים בתקיפה הלילית, שמיוחסת לאוקראינה, אך לפי גורמים רוסים נגרם נזק לחדר המכונות של המכלית - שהוצף אחרי שחור נפער בו כתוצאה מפיצוץ. גורמים רוסים דיווחו על פיצוצים שנשמעו בקרבת הגשר שמוביל לחצי האי קרים, והתנועה בגשר הופסקה לכמה שעות.

דרמה בפקיסטן: ראש הממשלה שהודח הורשע בתיק המתנות ונידון למאסר

אימראן ראן, שהודח אשתקד מראשות ממשלת פקיסטן, נידון היום לשלוש שנות מאסר אחרי שהורשע בפרשת שחיתות. אחרי ההודעה על הרשעתו ועונש המאסר נעצר חאן בביתו בעיר לאהור. חאן, שהיה בעברו כוכב קריקט, הודח מראשות הממשלה באפריל 2022 אחרי הצבעת אי-אמון בפרלמנט. הוא כיהן בתפקיד במשך ארבע שנים וחצי. חאן טען כי הדחתו הייתה בלתי חוקית ושמדובר ב"קונספירציה מערבית". הוא תקף את הממשלה של מי שהחליף אותו, שבאז שריף.

משפיען רשת הבטיח לחלק פלייסטיישן בחינם, מהומות פרצו בניו יורק

מהומה פרצה הלילה בכיכר יוניון בניו יורק, לאחר שמשפיען הרשת, הסטרימר קיי סינאט, הבטיח לחלק למעריציו את קונסולת המשחקים פלייסטיישן בחינם. משטרת ניו יורק עדכנה כי 12 בני אדם נפצעו. סינאט (21), בעל כ-3.8 מיליון עוקבים ביוטיוב וקרוב לשישה מיליון עוקבים באתר שידורי המשחקים Twitch, נעצר לאחר פרוץ המהומות.