במסיבת ה"כמעט עירום": בת המנטור של פוטין

את רוסיה מסעירה בימים האחרונים מסיבה שנערכה במועדון לילה במוסקבה, ושבה השתתפו שלל ידוענים מתעשיית המוזיקה והבידור המקומית כשהם כמעט עירומים. ראפר שהשתתף בה כשפריט הלבוש היחיד לגופו הוא גרב שהסתירה את מבושיו אף נשלח לכלא ל-15 יום. המסיבה עוררה זעם מצד מחוקקים תומכי פוטין, עיתונאים וארגונים דתיים, והיא ניצבת בראש הכותרות כבר ימים ארוכים, תוך שהיא דוחקת מהן סיפורים חשובים כמו האינפלציה המשתוללת. לפי דיווחים, גם פוטין עצמו לא השתעשע כלל מהמראות.
18 צפייה בגלריה
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בלוגרית סטיה איבליבה מסיבה כמעט עירום
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בלוגרית סטיה איבליבה מסיבה כמעט עירום
פוטין והבלוגרית איבליבה. "אני ראויה לכעס"
(צילום: AP Photo/Dmitry Serebryakov)
18 צפייה בגלריה
רוסיה מסיבה כמעט עירום קסניה סובצ'ק
רוסיה מסיבה כמעט עירום קסניה סובצ'ק
אחת החוגגות במסיבה, העיתונאית קסניה סובצ'ק, שאביה המנוח היה מקורב מאוד לפוטין
המסיבה, שהתקיימה תחת הכותרת "כמעט בעירום", נערכה בשעה שרוסיה שקועה במלחמה באוקראינה ובעוד השלטונות הרוסיים מקדמים אג'נדה חברתית שמרנית למדי. עצם העיסוק הנרחב בה בתקשורת הרוסית מעיד בעיני רבים על הכיוון השמרני והלא-ליברלי שאליו מוביל פוטין את רוסיה. התיעודים מהמסיבה שהופצו ברשת עוררו זעם לא שגרתי והגיעו לחלונות הגבוהים, עד שבסרטון השבוע נראה דוברו של פוטין מקבל הסברים מצד אחד הכוכבים שהשתתפו במסיבה, ודוברת משרד החוץ הרוסי מריה זחרובה הצהירה כי האירוע "הטיל כתם" על משתתפיו. אתר החדשות "באזה", הידוע בקשריו עם שירותי הביטחון הרוסיים, דיווח שחיילים רוסים הנלחמים בחזית באוקראינה היו מהראשונים להתלונן על האירוע.
המסיבה השנויה במחלוקת נערכה במועדון "מוטאבור" ב-21 בדצמבר, וארגנה אותה הבלוגרית המצליחה אנסטסיה (נסטיה) איבליבה. זמרים מוכרים הגיעו אליה כשהם מופיעים במידות שונות של עירום, ואיבליבה עצמה השתתפה בה כשהיא עונדת תכשיט בשווי 23 מיליון רובל (251 אלף דולר), בזמן שרוסים רבים מתקשים לסגור את החודש. מאז האירוע הפכה איבליבה לאחד השמות המוכרים ברוסיה, ופרסמה שני סרטונים עם התנצלות פומבית, שבשני מביניהם, אתמול, פרצה בבכי, הצהירה כי היא ראויה לזעם שהוטח בה וביקשה הזדמנות נוספת.
18 צפייה בגלריה
רוסיה מסיבה כמעט עירום  בלוגרית מארגנת נסטיה איבליבה
רוסיה מסיבה כמעט עירום  בלוגרית מארגנת נסטיה איבליבה
בסכנת כליאה. הבלוגרית איבליבה, שהתנצלה בדמעות
כעת עלולה איבליבה להישלח לכלא, אבל מי שכבר נגזר עליו עונש מאסר הוא הראפר ניקולאי ואסילייב: "ואסיו", כפי שהוא מוכר בציבור הרוסי, נשלח ל-15 ימים בכלא ונפסק לחובתו קנס של 200 אלף רובל (2,182 דולר) אחרי שהגיע למסיבה כשלגופו רק גרב המכסה את פינו. הוא הורשע בקידום "יחסי מין לא מסורתיים", אותה האשמה שצורפה לספר החוקים הרוסי בעשור שעבר כדי להיאבק בלהט"בים.
בעקבות המסיבה גילו בימים האחרונים כמה מאנשי הבידור הידועים ביותר ברוסיה שהשתתפו בה כי מופעים שנקבעו להם והופעות שהיו אמורים לערוך ברשתות הטלוויזיה הנצפות של רוסיה בוטלו, וכי נותני החסות שלהם מתירים את החוזה איתם. חלק מהידוענים הללו פרסמו התנצלויות מצולמות, בהם מלך הפופ של רוסיה פיליפ קירקורוב, ששלשום התחנן לאומה שתסלח לו: "לכל אחד יש בחיים רגעים שבהם הוא נכנס דרך הדלת הלא נכונה. ברגעים הקשים האלה, בעתות הגבורה הללו, אומן בסדר גודל שלי, אומן של העם, לא יכול ולא אמור לנהוג בחוסר אחריות שכזה כשהוא משתתף באירועים שונים". משתתף אחר, הזמר דימה בילאן, שהביא לרוסיה את זכייתה היחידה אי-פעם באירוויזיון, אמר: "לא יכולתי לדעת מראש מה ילבשו האורחים האחרים".
18 צפייה בגלריה
 רוסיה קסניה סובצ'ק עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין
 רוסיה קסניה סובצ'ק עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין
קסניה סובצ'ק בעבר עם הנשיא פוטין. השתתף בהטבלה
בין המשתתפים במסיבה הייתה גם העיתונאית והמגישה קסניה סובצ'ק, שאביה המנוח אנטולי סובצ'ק נחשב לאחד המנטורים של פוטין והיה מקורב אליו מאוד. כשנולדה השתתף פוטין בטקס ההטבלה של סובצ'ק, והוא נחשב מאז לסנדק שלה. סובצ'ק בת ה-40, שנמצאת בהיריון, נצפתה חוגגת בלבוש חושפני וללא חזייה, ובעקבות הסערה פרסמה גם היא התנצלות.

היריבה של פוטין נפסלה, סיוע "אחרון" לאוקראינה

ובתוך כך, בית המשפט העליון של רוסיה דחה את ערעורה של אשת האופוזיציה יקטרינה דונצובה על ההחלטה לאסור עליה להתמודד מול ולדימיר פוטין בבחירות לנשיאות שייערכו בחודש מרץ. דונצובה היא עיתונאית לשעבר המתנגדת למלחמה באוקראינה, ומקדמת חזון של רוסיה "אנושית" שתנהג בדרכי שלום ותהיה ידידותית ומוכנה לשתף פעולה עם כולם על בסיס העיקרון של כבוד הדדי.
18 צפייה בגלריה
רוסיה יקטרינה דונצובה רצתה לרוץ לנשיאות נגד פוטין מתנגדת ל מלחמה ב אוקראינה נפסלה
רוסיה יקטרינה דונצובה רצתה לרוץ לנשיאות נגד פוטין מתנגדת ל מלחמה ב אוקראינה נפסלה
דונצובה. היא רוצה "רוסיה אנושית"
( צילום: AP Photo/Dmitry Serebryakov)
פוטין שולט ברוסיה כבר 24 שנה, ובתחילת החודש הכריז רשמית שיתמודד על כהונה נוספת בבחירות בעוד שלושה חודשים, שבהן הוא צפוי לנצח ללא קושי. המועמדים היחידים שיכולים לקרוא תיגר עליו נמצאים בכלא או בגלות, ופעילותה של רוב התקשורת העצמאית ברוסיה נאסרה. כעת מתכוונת דונצובה להקים מפלגה משלה שתפעל למען הדמוקרטיה: "נשיג את הזכות לחיות בלי פחד, לדבר באופן חופשי ולהרגיש בטוחים בנוגע לעתיד שלנו", הכריזה.
בינתיים בגזרת המלחמה באוקראינה, שבה כבר חודשים אף אחד מהצדדים אינו רושם התקדמות משמעותית, הודיעה הלילה ארה"ב על העברת חבילת נשק בשווי 250 מיליון דולר לאוקראינה כדי שתוכל להמשיך להדוף את הרוסים. עם זאת באותה נשימה הדגישו בכירים אמריקנים כי זו עלולה להיות חבילת הסיוע האחרונה לקייב אם הקונגרס יעמוד בסירובו לאשר סיוע נוסף. הנשק שאושר בחבילה זו מוּצא ממאגרי הפנטגון, ועל כן אינו דורש אישור של בית הנבחרים והסנאט.
18 צפייה בגלריה
חיילים של צבא אוקראינה באזור העיר בחמוט
חיילים של צבא אוקראינה באזור העיר בחמוט
צבא אוקראינה נלחם בחזית. המשך הסיוע תלוי בגבול מקסיקו
(צילום: AP )
אף שבאופן כללי יש בקונגרס תמיכה רחבה בהמשך הסיוע לאוקראינה, רבים מהרפובליקנים, השולטים בבית הנבחרים, אינם ששים להמשיך לממן את הסיוע הזה, וחלקם כורכים את אישורו של סיוע נוסף בהקצאת משאבים גדולים יותר לעצירת המסתננים הנכנסים לארה"ב דרך הגבול עם מקסיקו. הנשיא ביידן ואנשיו לוחצים עליהם זה חודשים להתפשר ולאשר את הסיוע לאוקראינה, ומזהירים כי בלעדיו עלול פוטין לשעוט לניצחון – ולהמשיך למדינות נוספות באירופה.

24 שנה אחרי שהוכה בפטיש: מת ממציא הגלוק

המהנדס האוסטרי גסטון גלוק, שפיתח את אקדח הגלוק המפורסם שהפך למושא הערצה של חובבי נשק בעולם כולו, הלך אתמול לעולמו בגיל 94, אחרי חיים סוערים שכללו ניסיון התנקשות כושל, גירושים מתוקשרים ונשפים נוצצים בהשתתפות ידוענים. גלוק עצמו שמר בקנאות על פרטיותו, אבל האקדח שהמציא, ושהפך לפופולרי מאוד בקרב כוחות משטרה ופושעים כאחד, הותיר את רישומו בעולם כפי שכלי נשק מעטים בלבד הצליחו לעשות.
18 צפייה בגלריה
גסטון גלוק ממציא אקדח ה גלוק הלך לעולמו
גסטון גלוק ממציא אקדח ה גלוק הלך לעולמו
מסיבות, חשפניות וניסיון התנקשות. גסטון גלוק
(צילום: GERT EGGENBERGER / APA / AFP)
גלוק נולד בווינה ב-1929, ואת חברת הנשק שלו הקים בשנות ה-80. את אקדח הגלוק, שחולל מהפכה בתחום, פיתח בעקבות פנייה מהצבא האוסטרי, שרצה לשדרג את אקדחיו: האקדח שיצר עשוי בעיקר מרכיבים שאינם מתכתיים, הוא קל יותר מאחרים לנשיאה ולפירוק, נחשב אמין יותר ומסוגל לשאת קליעים רבים יותר. אחרי ההסכם עם הצבא האוסטרי נסקו מכירותיו בארה"ב ובעולם, ובשנים 2017-2014 גדל שווייה המוערך של החברה בכמעט 50%. ב-2021 הגיע לפי "פורבס" שוויים של גסטון גלוק ומשפחתו ל-1.1 מיליארד דולר.
אף שניסה להישאר בצללים, סערות היו חלק בלתי נפרד מחייו של גלוק. ב-1999 סכסוך עסקי כמעט עלה לו בחייו, כשצ'רלס אוורט (או בכינויו "פנמה צ'רלי"), מנהל השלוחה של גלוק בלוקסמבורג, הזמין את חיסולו. גלוק הותקף בפטיש במגרש חניה ונפצע קשה בראשו, אך התאושש. אוורט נשלח ל-20 שנות מאסר. ב-2011 התגרש גלוק מרעייתו הלגה אחרי יותר מ-50 שנות נישואים בהליך מכוער, וב-2014 ניסתה הלגה – ללא הצלחה – לתבוע אותו על 500 מיליון דולר, בטענה שסחט והסיט כספים מהחברה ושנהג במשפחתו באכזריות. בין השאר טענה כי נהג לשכור חשפניות שייצגו את החברה בתערוכות נשק.
18 צפייה בגלריה
אקדח ה גלוק ש ממציאו גסטון גלוק הלך לעולמו
אקדח ה גלוק ש ממציאו גסטון גלוק הלך לעולמו
האקדח המפורסם. הביא את שווי המשפחה ל-1.1 מיליארד דולר
(צילום: REUTERS/Lucas Jackson/File Photo)
אחרי הגירושים התחתן גלוק עם אשתו השנייה קתרין, ויחד איתה נהג לארח מסיבות נוצצות שבהן התארחו סלבריטאים ופוליטיקאים.

טראמפ יישאר על הפתקים בפריימריז

בית המשפט העליון של מישיגן, אחת ממדינות המפתח שצפויות להכריע את גורל הבחירות לנשיאות ארה"ב בנובמבר הקרוב, דחה אמש את העתירה למנוע מהנשיא לשעבר דונלד טראמפ להתמודד על 15 האלקטורים שמחלקת המדינה, בשל חלקו בהסתערות האלימה על הקונגרס בינואר 2021.
18 צפייה בגלריה
נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ
נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ
"ניסיון דמוקרטי נואש". טראמפ
(צילום: AP Photo/Mike Mulholland, File)
העתירה במישיגן הייתה רק האחרונה מבין שלל ניסיונות של מתנגדי טראמפ לסכל את התמודדותו בפריימריז הרפובליקניים במדינות שונות בארה"ב בשל המשפטים הפליליים המתנהלים נגדו, בתקווה לגזול ממנו בהמשך אלקטורים יקרים שבשיטת הבחירות האמריקנית נחוצים לו לניצחון. הם מנסים לפסול את מועמדותו בעזרת התיקון ה-14 לחוקה, שלפיו בכירי ממשל הנשבעים לחוקה האמריקנית אינם יכולים להתמודד שוב על תפקיד ציבורי אם הם מבצעים "המרדה".
בשבוע שעבר פסק בית המשפט העליון של קולורדו כי יש למנוע מטראמפ להתמודד בפריימריז הרפובליקניים במדינה זו בשל חלקו במהומות הקפיטול, שנטען כי הוא זה שהסית להן. עם זאת העליון בקולורדו מעכב לפי שעה את יישום הפסיקה עד ל-4 בינואר, כדי לאפשר לעורכי דינו של טראמפ לערער לבית המשפט העליון של ארה"ב. פסיקה של העליון בוושינגטון תהיה קריטית להמשך המאבק המשפטי, משום שהיא עשויה לחייב בית משפט בערכאות נמוכות יותר בארה"ב.
18 צפייה בגלריה
מישיגן בחירות אמצע ב ארה"ב
מישיגן בחירות אמצע ב ארה"ב
מצביעים בבחירות האמצע במישיגן אשתקד. מדינת המפתח מחלקת 15 אלקטורים
(צילום: AFP)
בפסיקתו הקצרה הלילה מסר בית המשפט העליון במישיגן כי הוא אינו סבור שהוא זה שאמור לבחון את הסוגיה. טראמפ מיהר לשבח את ההחלטה, וטען כי מדובר ב"ניסיון דמוקרטי נואש לפגוע בהגינות הבחירות". הפריימריז הרפובליקניים במישיגן ייערכו ב-27 בפברואר.

מת "מר אירופה", הארכיטקט של "האיחוד המודרני"

בפריז הלך אתמול לעולמו ז'אק דלור, מי שכיהן כנשיא הנציבות האירופית, היה אחת הדמויות המרכזיות ביצירתו של המטבע המשותף אירו, ומוגדר על-ידי רבים כארכיטקט של האיחוד האירופי בגרסתו המודרנית, עובדה שזיכתה אותו בכינוי "מר אירופה". הוא מת בשנתו בביתו בגיל 98.
18 צפייה בגלריה
ז'אק דלור נשיא הנציבות האירופית לשעבר בשנת 1994 מר אירופה
ז'אק דלור נשיא הנציבות האירופית לשעבר בשנת 1994 מר אירופה
הזהיר מעליית הפופוליזם. דלור
(צילום: REUTERS/Nathalie Koulischer/File )
18 צפייה בגלריה
ז'אק דלור נשיא הנציבות האירופית לשעבר בשנת 1986 עם מרגרט תאצ'ר מר אירופה
ז'אק דלור נשיא הנציבות האירופית לשעבר בשנת 1986 עם מרגרט תאצ'ר מר אירופה
עם ראש ממשלת בריטניה תאצ'ר. התנגדות לאינטגרציה הגוברת
(צילום: AP Photo/Bob Dear, File )
דלור הסוציאליסט היה פוליטיקאי מוכר בצרפת, ושימש שר האוצר של הנשיא פרנסואה מיטראן בשנים 1984-1981. הוא כיהן כנשיא הנציבות האירופית מ-1985 עד 1995, עשור שהתאפיין בצעדים היסטוריים להגברת האינטגרציה של מדינות האיחוד, בהם יצירת השוק המשותף והמטבע המשותף, הסכמי שנגן שפתחו את הגבולות בין חברות האיחוד וכמה מדינות אחרות ותוכנית ארסמוס לחילופי סטודנטים. מאמציו להגביר את האינטגרציה של מדינות האיחוד נתקלו בהתנגדות מצד כמה מדינות חברות, ובמיוחד בריטניה תחת הנהגתה של מרגרט תאצ'ר.
ב-1995 סירב דלור להתמודד על נשיאות צרפת, אף שסקרים חזו לו ניצחון בטוח. בשנים הבאות הקים כמה מכוני מחקר בניסיון להגביר את הפדרליזציה של אירופה, ובשנים האחרונות לחייו הזהיר מהסכנה של עליית הפופוליזם באירופה.

סמים בתֵה ודקירות בגוף: הראפר לא התאבד

שמונה שנים אחרי מותו של הראפר טיירון גונזלס, שנודע בכינויו "קנסרברו", הודיעה השבוע התביעה בוונצואלה כי מתברר שהוא לא התאבד כפי שחשבו תחילה, אלא נרצח בדקירות על-ידי האמרגנית שלו, שחשה נבגדת אחרי שהחליט לוותר על שירותיה. קנסרברו היה ראפר ידוע באמריקה הלטינית, והמגזין "רולינג סטונס" הכתיר אותו בעבר לראפר הטוב ביותר בספרדית.
18 צפייה בגלריה
ונצואלה אמרגנית נטליה אמסטיקה ראפר קנסרברו רצחה אותו
ונצואלה אמרגנית נטליה אמסטיקה ראפר קנסרברו רצחה אותו
האמרגנית אמסטיקה וראפר קנסרברו. גם סוכני המודיעין עזרו לה
קנסרברו מת בשנת 2015, בגיל 26, ובשעתו דווח כי נפל מחלון דירה בקומה העשירית בבניין בעיר מרקאי שבצפון ונצואלה. חוקרים קבעו אז כי הוא התאבד אחרי שהרג בדקירות את חברו והמפיק שלו קרלוס מולנר במהלך עימות ביניהם. אלא שהשבוע הכריז התובע הכללי של ונצואלה כי המנהלת של קנסרברו, נטליה אמסטיקה, שהייתה גם אשתו של מולנר, רצחה בעצמה את השניים, ויחד עם אחיה גיירמו ביימה את הזירה כך שהמשטרה תחשוב שמדובר ברצח והתאבדות שאת שניהם ביצע הראפר.
לפי התביעה בקראקס, אמסטיקה הודתה כי לפני הרצח, במהלך מסע הופעות של קנסרברו בצ'ילה, התרגזה כשהמפיק מולנר הודיע לה שלא תקבל החזרים על כרטיסי טיסה שקנתה ולא תקבל את חלקה בהכנסות מהמסע, שאותו לדבריה ארגנה בעצמה. היא סיפרה גם שבמהלך סיבוב ההופעות נודע לה שקנסרברו אינו רוצה שתמשיך לשמש כמנהלת שלו.
"זה פגע בי מאוד", העידה, והודתה כי בינואר 2015 ניצלה הזדמנות כדי לרצוח את הראפר ואת בעלה. במהלך פגישה של השניים היא הציעה להכין להם אוכל, והגישה להם תה שאליו החדירה סם הרגעה חזק. אחר כך דקרה אותם למוות, והזעיקה את אחיה גיירמו כדי שיסייע לה להעלים ראיות. הוא הגיע עם שלושה מאנשי המודיעין של ונצואלה, ותמורת שוחד הם עזרו לשניים במזימה. יחד עם גיירמו הם דקרו עוד והיכו את הראפר והמפיק כדי להגביר את הרושם שהתנהל ביניהם עימות פיזי, ובהמשך השליכו האחים אמסטיקה את גופתו של קנסרברו מהחלון.
18 צפייה בגלריה
ונצואלה התובע הכללי טארק וויליאם סעב פרשת רצח הראפר קנסרברו
ונצואלה התובע הכללי טארק וויליאם סעב פרשת רצח הראפר קנסרברו
התובע הכללי של ונצואלה טארק וויליאם סעב. לחצי המשפחה הובילו לחידוש החקירה
(צילום: AFP PHOTO / AVN / Jesus VARGAS)
מותו של הראפר קנסרברו זעזע בשעתו את מעריציו, בעיקר בשל הקביעה שלפני שהתאבד הוא הרג את חברו המפיק בדקירות סכין. משפחתו וחבריו תמיד פקפקו בגרסה הזו, ולחציהם הם שהובילו בחודש שעבר לפתיחה מחדש של החקירה. התובע הכללי של ונצואלה השווה את הפרשה לרצח הראפר האמריקני טופאק בארה"ב ב-1996, שלאחרונה חלה התפתחות דרמטית בחקירתו.
מנגנוני הביטחון של ונצואלה מחפשים כעת אחר חשודים נוספים, בהם פתולוג ושני חוקרים שהיו מעורבים בחקירה ב-2015.

נקמת בייג'ינג ב"ביטלס של אסיה"

שלטונות סין מואשמים ברדיפת אומנים מטייוואן לצרכים פוליטיים, בעקבות חקירה שבה פתחו נגד להקת הרוק הטייוואנית Mayday, אחרי שברשתות החברתיות הסיניות נפוצה טענה שבמהלך הופעותיה בשנגחאי בחודש שעבר נמנע הסולן מלספק שירה חיה בחלק מהשירים, ובמקום זאת הסתפק בליפסינק (תנועות שפתיים). גורמי ביטחון בטייוואן, יריבתה ההיסטורית של בייג'ינג, אומרים כי ייתכן שמאחורי החקירה עומדים ניסיונותיו של המשטר הסיני להשפיע על הבחירות שייערכו בקרוב באי.
18 צפייה בגלריה
טייוואן להקת ה רוק מיידיי Mayday חקירה ב סין בגלל ליפסינק לכאורה
טייוואן להקת ה רוק מיידיי Mayday חקירה ב סין בגלל ליפסינק לכאורה
חברי להקת Mayday. "האשמות זדוניות"
(צילום: REUTERS/Yi-ting Chung/File )
"מיידיי" היא אחת מלהקות הרוק המצליחות ביותר בעולם דובר הסינית, יש לה קהל מעריצים גדול בסין ורבים מכנים אותה "הביטלס של אסיה". במהלך נובמבר קיימה בשנגחאי מבצע קדחתני של 8 הופעות ב-10 ימים, ויותר מ-360 אלף איש הגיעו אליהן במצטבר. אלא שאחרי ההופעות החלו לצוץ ברשת הסינית טענות – לכאורה עם הוכחות מדעיות – שבחלק מהשירים הייתה שירתו של הסולן מוקלטת, והוא הסתפק בתנועות שפתיים. באופן לא שגרתי, הטענות הללו זכו גם לסיקור נרחב בתקשורת הסינית.
בעקבות הסערה – שבטייוואן חושדים כי תוכננה ולובתה על-ידי המשטר הסיני והתקשורת הנאמנה לו – פתחה לשכת התרבות והתיירות של שנגחאי בחקירה נגד הלהקה. חברי "מיידיי" הכחישו את ההאשמות בתוקף וכינו אותן "זדוניות", ורשת CNN מדווחת כי בתדרוך שערכו השבוע טענו גורמי מודיעין טייוואניים כי החקירה באה אחרי חודשים שבהם לחצו שלטונות סין על חברי הלהקה להצהיר פומבית שסין וטייוואן הן מדינה אחת. אנשי "מיידיי" סירבו להביע עמדה פוליטית שכזו, ואז לכאורה פנו אנשי המפלגה להצית את סערת הליפסניק.
טייוואן הוא האי שאליו נמלטה ממשלת "הרפובליקה של סין" אחרי שנחלה תבוסה ב-1949 במלחמת האזרחים מול המפלגה הקומוניסטית של מאו דזה-דונג. רוב תושבי טייוואן מביעים מאז התנגדות לחיים תחת שלטון המפלגה הקומוניסטית של סין. ממשלת טייוואן מדגישה כי רק לתושבי האי יש הזכות לקבוע את עתידם, והיא דוחה בתוקף את הלחצים שמפעילה עליה בייג'ינג להתאחד. המשטר הקומוניסטי בסין מעולם לא זנח רשמית את האפשרות שבייג'ינג תשתלט על טייוואן בכוח הזרוע, ואף שהנשיא שי ג'ינפינג קרא בשנים האחרונות לנהל תהליך של "איחוד בדרכי שלום", הוא הבהיר כי השתלטותה של סין על טייוואן היא "בלתי-נמנעת".

ארה"ב: בן 14 ירה באחותו בוויכוח על מתנות חג המולד

בארה"ב אלימות הנשק ממשיכה להשתולל גם בחג המולד: צעירה בת 23 מפלורידה נרצחה ביריות על-ידי אחיה בן ה-14 בשעה שניסתה להפסיק ויכוח בינו לבין אחיו בן ה-15 על השאלה מי יקבל יותר מתנות חג. הצעירה, אבריאל בולדווין, נורתה בעודה מחזיקה את בנה בן ה-11 חודשים. גם האח הגדול מבין השניים היה חמוש, ובתגובה על הירי באחות ירה בבן ה-14 ופצע אותו.
18 צפייה בגלריה
ארה"ב פלורידה אבריאל בולדווין בת 23 נרצחה על ידי אחיה ויכוח מתנות חג המולד
ארה"ב פלורידה אבריאל בולדווין בת 23 נרצחה על ידי אחיה ויכוח מתנות חג המולד
אבריאל בולדווין בת ה-23. "אני הולך להרוג אותך"
18 צפייה בגלריה
פלורידה האקדח שבו נרצחה בת 23 על ידי אחיה בן 14בוויכוח על מתנות חג המולד
פלורידה האקדח שבו נרצחה בת 23 על ידי אחיה בן 14בוויכוח על מתנות חג המולד
האקדח שבו נורתה בולדווין למוות. האח מואשם ברצח מדרגה ראשונה
לפי הדיווחים, הירי הקטלני התרחש באזור טמפה בשעה ששלושת האחים היו עם אימם ועם שני ילדיה של האחות, בני שש ו-11 חודשים, בקניות לחג המולד. הוויכוח שפרץ שם נמשך כשהלכו עם האחות לבית סבתם, ושם דרשה האחות מהאח הקטן להפסיק לריב עם אחיו הגדול מכיוון שזהו ערב חג המולד. בן ה-14 השיב לה שהוא הולך לרצוח אותה ואת התינוק שלה, ואז ירה בה בחזה. בתגובה ירה בו בן ה-15 וברח. בן ה-14 מואשם ברצח מדרגה ראשונה, ואחיו בניסיון לרצח מדרגה ראשונה.
הרצח בערב חג המולד מעלה שוב לדיון ציבורי בארה"ב את הוויכוח שנמשך כבר עשרות שנים על הקלות שבה יכולים אמריקנים, בהם גם בני נוער, להשיג נשק: בעוד הפוליטיקאים הרפובליקנים וחלק גדול מבוחריהם מתעקשים להגן על התיקון השני לחוקה, המעגן את זכותו של כל אזרח אמריקני לשאת נשק, במחנה הדמוקרטי דורשים להחריף דרמטית את ההגבלות על רכישת נשק ונשיאתו, וכך לסלק את רוב התחמושת מהרחובות ולהפחית את הסכנה הנשקפת לאזרחים.