בן 63 ממרכז הארץ נפצע באורח בינוני-קשה (שלישי) בפיגוע דקירה בכפר פונדוק שבשומרון. ככל הנראה האיש נכנס לכפר, שנמצא על כביש 55, כדי לערוך קניות - ובצאתו נדקר בבטנו.
תחילה בחנו במערכת הביטחון את הרקע לדקירה - אך בהמשך הודיע דובר צה"ל כי מדובר בפיגוע. לפי הצבא, המחבל דקר את הישראלי ונמלט מהמקום. כעבור כשלוש שעות הוא נתפס.
לוחמי צה"ל טיפלו בפצוע ופינו אותו לבית החולים שיבא בתל השומר כשהוא בהכרה. בית החולים עדכן כי לאחר טיפול ראשוני והערכה בחדר הלם על ידי צוות הטראומה הוא צפוי לעבור בדיקות נוספות שלאחריהן יועבר להמשך טיפול במחלקת הטראומה.
4 צפייה בגלריה
המחבל שנתפס לאחר הפיגוע בפונדוק
המחבל שנתפס לאחר הפיגוע בפונדוק
המחבל שנתפס לאחר הפיגוע בפונדוק
(צילום: דובר צה"ל)
ראש מועצת שומרון יוסי דגן האשים את הממשלה בפיגוע ואמר כי "לצערי ממשלת ישראל נכשלת שוב ושוב באובדן ההרתעה, חייבים לצאת למבצע כולל נגד הטרור, להחזיר המחסומים, לאסוף הנשקים ולעבור ממגננה להתקפה".
הפיגוע מגיע על רקע מתיחות ביטחונית גבוהה למדי, ולאחר המבצע הלילי החריג בקסבה של שכם. כוחות גדולים של צה"ל וימ"מ ניהלו הלילה חילופי אש עם מחבלים בשכם, והשמידו דירה ששימשה כמעבדת מטענים של חוליית הטרור "גוב האריות". חמישה חמושים נהרגו בעימותים, בהם אחד ממייסדי "גוב האריות".
במקביל נפתחה אש הלילה לעבר מוצב סאלם. שני המחבלים שירו זוהו על ידי סיירת גולני שהייתה במארב במקום - והכוחות פגעו בהם. בנוסף, בהפרת סדר בכפר נבי סאלח הושלך מטען לעבר כוח צה"ל. הכוח השיב באש, ולפי הפלסטינים מהירי נהרג קצי תמימי, בן 19.
4 צפייה בגלריה
עימותים בשכם
עימותים בשכם
עימותים בשכם
(צילום: AFP)
בשבת צעיר חרדי כבן 20 נפצע באורח קשה בפיגוע דקירה בגינה ציבורית ברחוב ששת הימים שבצפון ירושלים, מדרום לשועפט. כוחות משטרה רבים הוזעקו לאזור ופתחו במצוד אחר הדוקר, פלסטיני בן 16, שנמלט תחילה אך נלכד בתום מצוד שנמשך כשעה אחת - לאחר שהתפרץ למגרש כדורגל שבו היו ילדים רבים במהלך אימון. המחבל נורה על ידי אחד השוטרים ונפצע.
כמה שעות לפני כן התנגש רכב עם נהג פלסטיני בעמדה ממוגנת בכניסה למעבר ריחן שבצפון השומרון, ליד ג'נין. משרד הביטחון, שאחראי על רשות המעברים, מסר כי נבדק חשד לניסיון פיגוע. לא היו נפגעים נוספים מלבד הפלסטיני. משרד הביטחון מסר כי המאבטחים בעמדה השתלטו על הנהג הפלסטיני ללא שימוש בירי.

4 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
המחבל שוכב על הקרקע מול השוטר, בירושלים
ביום רביעי שעבר אירע פיגוע בכניסה למעלה אדומים - שם נורה למוות המחבל הפלסטיני עודאי תמימי שהרג את לוחמת צה"ל סמלת נועה לזר ז"ל מבת חפר, בפיגוע ירי במחסום שועפט במזרח ירושלים. תמימי, שנמלט במשך 11 ימים, פתח באש לעבר מאבטח במחסום בכניסה למעלה אדומים ופצע אותו קל. על גופו של המחבל נמצאו רימון רסס וסכין.
על רקע חיסול המחבל תמימי אירעו ביום חמישי שלל עימותים והפרות סדר ביהודה ושומרון, כשבין היתר הושלכו אבנים לעבר אוטובוס שהיה ריק מנוסעים סמוך לצומת עטרות במזרח ירושלים. אחת מהן פגעה בפניו של הנהג, כבן 30, שנפצע באורח קל. נהג סיפר בהמשך כי המשיך לנהוג 200 מטר כשהוא רואה רק בעין אחת בלבד, תוך חשש כבד לחייו. בימים שלאחר מכן נרשמו גם כמה וכמה עימותים בין פלסטינים למתנחלים.
פורסם לראשונה: 18:03, 25.10.22