צה"ל מכתר הבוקר (שבת) את העיירה הפלסטינית סלפית הסמוכה לאריאל בעקבות פיגוע הירי שנרצח בו מאבטח בן 23 שהוצב באחת הכניסות לעיר.
6 צפייה בגלריה
תיעוד הירי
תיעוד הירי
המחבל פותח באש מתוך הרכב
6 צפייה בגלריה
הפיגוע בכניסה לאריאל
הפיגוע בכניסה לאריאל
העמדה שבה נרצח המאבטח
(צילום: יאיר שגיא)
מתחקיר ראשוני של הפיגוע שנערך באוגדת איו"ש עלה כי שני המחבלים החמושים ברובי קרל גוסטב הגיעו לעמדה, ירו עליה - ואז יצאו מהרכב וירו במאבטח מטווח אפס. המאבטח הגן בגופו על בת זוגו שהייתה שותפתו לעמדה וספג את הקליעים שנורו. ככל הנראה נורו לפחות עשרה קליעים על העמדה, כשהמאבטח ספג לא פחות משלושה. אחד המחבלים חזר לרכב, ביצע סיבוב פרסה ואסף את המחבל השני, שחיכה לו בצד השני של הכביש.
הדיווח על הירי התקבל בשעה 23:19 במוקד של מרחב ירקון במד"א. הפרמדיק תומר פיין שהגיע לזירה אמר כי המאבטח היה מחוסר הכרה, ללא נשימה ודופק. "ביצענו בדיקות רפואיות, הוא היה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותו", אמר.
לפי תיעוד מהאזור, המחבלים לא נכנסו לאריאל עצמה אלא נמלטו כנראה לכפר סמוך. הם הגיעו לכניסה לעיר ברכב מסוג סוזוקי עם לוחית זיהוי צהובה - שכנראה הייתה שייכת בעבר לרכב מסוג מאזדה שהורד מהכביש.
רכבם של המחבלים בין הכפרים ת'ולת וסניריא לאחר שהוצת וננטש, וכוחות הביטחון בודקים את כל הנכנסים והיוצאים מהעיירה שמדרום לאריאל כדי להתקדם בחיפושים אחר המחבלים.
6 צפייה בגלריה
(צילום: google maps)
"אנחנו אחרי פיגוע קשה מאוד, ועושים כל שביכולותינו כדי להגיע למחבלים ואני מבטיח שנסגור עליהם את המעגל", אמר מפקד האוגדה תא"ל אבי בלוט שתגבר את הכוחות בחטיבה המרחבית אפרים החולשת על אריאל. "האירוע הזה קורה באחריותנו ובגזרתנו - ונפיק לקחים לעתיד", ציין.
ראש העיר אריאל, אלי שבירו, אמר אמש כי "אנחנו סומכים על כוחות הביטחון שיתפסו את אותם מרצחים שעשו את הפעולה הנפשעת הזאת. אף אחד לא יעצור אותנו, אנחנו נמצאים כאן ואנחנו נמשיך להיות כאן. אנחנו נתפתח ולא יעזור לאף אחד שום דבר". שבירו ציין כי האגף לשירותים חברתיים בעירייה פועל מול משפחת המאבטח וזמין לתושבי העיר.
בחמאס בירכו על הפיגוע ואמרו כי "אריאל נבנתה על אדמותינו הכבושות בסלפית. הפיגוע הזה ופעולות ההתנגדות המתמשכות מפיגים את אשליותיהם של אלה שחשבו שמעשיהם של המתנחלים ופשעיהם היומיומיים נגד עמנו, ארצנו ומקומותינו הקדושים יישארו ללא מחיר וללא תגובה מההתנגדות". במקביל, הופץ סרטון שמהימנותו טרם התבררה, ובו רעול פנים במדי צבא מקבל אחריות על הפיגוע מטעם גדודי חללי אל-אקצא של פתח.

6 צפייה בגלריה
הפיגוע בכניסה לאריאל
הפיגוע בכניסה לאריאל
(צילום: יאיר שגיא)
6 צפייה בגלריה
הפיגוע בכניסה לאריאל
הפיגוע בכניסה לאריאל
כוחות הביטחון בזירה לאחר הפיגוע
(צילום: יאיר שגיא)
6 צפייה בגלריה
הפיגוע בכניסה לאריאל
הפיגוע בכניסה לאריאל
(צילום: יאיר שגיא)
אלוף פיקוד המרכז יהודה פוקס כינס הערכת מצב עם תא"ל בלוט, שב"כ ומשטרה, והחליט להקפיץ לאזור את לוחמי חטיבת הקומנדו, סיירת צנחנים, יחידת עוקץ, יחידת מרעול (המתמחה באיתור בני אדם על בסיס ניתוח בשטח, שאנשיה השתתפו בעבר גם בסריקות אחר המחבלים שברחו מכלא גלבוע) בנוסף לכוחות שכבר היו בשטח כדי לסרוק כבישים בהתאם למידע המודיעיני שהתקבל משב"כ.
בנוסף, כוחות ימ"ס של מג"ב ושב"כ פעלו בכפר ואדי ברוקין ועצרו חשוד המעורב בפעילות טרור אחרת. כמו כן אותרו חלקי נשק ותחמושת. במקביל, לוחמי יחידת דובדבן עצרו חשוד נוסף במעורבות בפעילות טרור במחנה הפליטים בלאטה שבמרחב החטיבה המרחבית שומרון.

15 נרצחים בחודש

הפיגוע באריאל מתווסף לשורה של פיגועים בערי ישראל, שאירעו בסוף מרץ ובתחילת החודש. ב-7 באפריל נרצחו בפיגוע ירי בבר האילקה ברחוב דיזנגוף בתל אביב תומר מורד ואיתם מגיני, בני 27 מכפר סבא. שעות לאחר הפיגוע נקבע בבית החולים מותו של אחד הפצועים, ברק לופן בן 35 מגבעת שמואל. המחבל אותר שעות לאחר הפיגוע על ידי שב"כ מסתתר סמוך למסגד באזור כיכר השעון ביפו וחוסל בחילופי אש עם כוח לוחמי שב"כ וימ"מ.
בשבוע שלפני כן נרצחו חמישה בני אדם בפיגוע ירי בבני ברק. מחבל פלסטיני מאזור ג'נין ירה למוות בארבעה אזרחים, ולאחר מכן נהרג בקרב יריות עם המשטרה, שבו גם נהרג השוטר אמיר חורי.
יומיים קודם נרצחו שוטרי מג"ב יזן פלאח ושיראל אבוקרט מירי של שני מחבלים אזרחי ישראל תומכי דאעש מאום אל פחם שארבו להם בתחנת אוטובוס בחדרה. המחבלים חוסלו על ידי מסתערבי מג"ב ואיש שב"כ שאכלו במסעדה סמוכה ושמעו את הירי.
בשבוע שלפני כן נרצחו ארבעה ישראלים בפיגוע דריסה ודקירה בבאר שבע שביצע מחבל בדואי תושב חורה שבנגב. נהג אוטובוס ואזרח ירו למוות במחבל. בעקבות שורת הפיגועים הכריזה מערכת הביטחון על היערכות "שובר גלים" שנועדה לבלום את גל הטרור.