בליגת העל תמיד היו מעמדות, קבוצות גדולות וקטנות. אך נדמה שבקיץ הזה הפערים גדלו ויש את ליגת העל הראשונה וליגת העל השנייה.
פותחים עונה ב-ynet:
בליגת העל הראשונה, שבה נמצאות מכבי חיפה, הפועל באר-שבע ומכבי ת"א, קצב ההחתמות המרשימות מטורף, עם בעלים ששופכים עשרות מיליונים כדי לזכות באליפות, בעוד ליגת העל השנייה נמצאת על סף פשיטת רגל. שתי קבוצות קיבלו כבר התראה על ירידת ליגה (בית"ר ירושלים וסכנין), קבוצות אחרות מתנהלות מתקציב על סמך הכנסות בלבד ומתמיכה עירונית, וסינדרלה אחת נמצאת במצב שבו אין לדעת כמה זמן היא תשרוד בליגת העל (בני-ריינה).
3 צפייה בגלריה
משה חוגג
משה חוגג
האירוע של הקיץ. מסיבת העיתונאים של חוגג
(צילום: עוז מועלם)
הסחרור שאליו נכנסה בית"ר בעקבות הסתבכותו של משה חוגג גורם לימים האחרונים של ארקדי גאידמק בקבוצה להיראות ורודים (זוכרים את הצ'צ'נים ואת זה שהיא כמעט ירדה ליגה?). אפילו המיליארדר הרוסי לא הביא את בית"ר לטרלול כזה. גאידמק ביצע הרבה מהלכים הזויים, אבל לא קיים מסיבת עיתונאים שבה התחנן לנדבות ועשה שיימינג למי שלא עזר לקבוצה. מסיבת העיתונאים של חוגג הייתה ה-אירוע של הקיץ. חפירה של אדם במצוקה שמתחנן לעזרה, ובסוף קיבל אותה בדרך עקומה: איש עסקים מדרום-אפריקה תרם (מי זה?), הערבויות הגיעו (כבר אף אחד לא בדק איך) וברק אברמוב קנה את הקבוצה בלי בדיקת נאותות (למה?). עכשיו בית"ר פותחת עונה. מישהו זוכר מי השחקנים שלה?
3 צפייה בגלריה
אבו יונס
אבו יונס
"אני הולך"? אבו יונס
(צילום: גיל נחושתן)
באמצע הקיץ אבו-יונס הודיע "אני הולך", ופתאום גם בסכנין אין כסף והיא לא עוברת בבקרה. הסירנות במגזר הערבי הופעלו, ועל פי דיווחים אנשי עסקים נרתמו לעזור (כמו הדרום-אפריקאי של בית"ר, גם כאן מדובר באנשים בלי שם ופנים). והנה - סכנין עוברת בבקרה ופותחת עונה. עוד יום בליגת העל השנייה.

תעודת פרו - קסם פיקטיבי

סאגה הזויה נוספת נגעה לאדהם האדיה, המאמן של ריינה. מתברר שאין לו תעודת פרו, ולכן הוא היה זקוק לאישור מיוחד מההתאחדות על כך שנרשם לקורס, כדי שיוכל לעמוד על הקווים בליגת העל. פשוט כל המאמנים הישראלים שיש להם את התעודה הזאת הם תותחי-על. לפי הבוגרים של קורס הפרו, לא נראה שמגלים שם סודות גדולים, והמאמנים לא הופכים אחריו לפפ וקלופ. לפי רמת הכדורגל כאן, עדיף לא למסגר את התעודה המהוללת, אלא לשים אותה בתא הכפפות יחד עם רישיון הרכב, ניירות הביטוח ושקיות החטיפים שלא היה כוח לזרוק.
3 צפייה בגלריה
מחויבות גבוהה לשכונתיות. גוטליב
מחויבות גבוהה לשכונתיות. גוטליב
מחויבות גבוהה לשכונתיות. גוטליב
(צילום: ראובן שוורץ)
ואי-אפשר בלי בלגן בהפועל ת"א, לשעבר בליגת העל הראשונה והיום קבוצה שבה השחקנים מתעצלים לבצע בדיקת דם פשוטה שתעזור להתאים להם תפריט תזונה. אדי גוטליב ספק-התעצל ספק-סירב לעשות את הדבר הבסיסי הזה שיתרום לבריאותו, והתווכח עם המנהל המקצועי עומר בוקסנבוים. בתקשורת דווח כי חלק מהשחקנים ציפו שהמועדון יעמיד להם בודק מקצועי שיגיע למתחם האימונים וייקח את הדם הכחול שלהם. לא נאה לשחקני הפועל ת"א לגשת לקופת החולים עם פשוטי העם, והם גם מתקמצנים על 50 שקל - עלות בדיקה פרטית בבית. חייבים להעריך אותם על המחויבות הגבוהה לשכונתיות והסירוב העיקש לא להפוך למקצוענים. יש אנשים שמשלמים אלפי שקלים לתזונאים שיתאימו להם תפריט אישי על בסיס בדיקות דם, ושחקני הפועל ת"א לא מוכנים אפילו בחינם. כל הכבוד!