העיתון "מארקה" הספרדי מדווח היום (שני) כי כריסטיאנו רונאלדו סיכם באל-נאסר הסעודית וישחק אצלה החל מ-1 בינואר. החוזה הוא לשנתיים וחצי ורונאלדו צפוי להרוויח שכר עתק של 200 מיליון אירו לעונה.
סאגת רונאלדו: מנטישת המשחק עד השחרור ממנצ'סטר יונייטד
כזכור, לפני כשבועיים שוחרר רונאלדו ממנצ'סטר יונייטד בהחלטה משותפת של שני הצדדים. ההודעה הזו הגיעה שבוע לאחר הריאיון יוצא הדופן שהעניק לפירס מורגן, בו ביקר בחריפות את ההתנהלות במועדון ובעיקר את המאמן אריק טן האח. על פי הדיווח בספרד, רונאלדו יהפוך למשתכר הכי בכיר בעולם הכדורגל, כאשר יחד עם פרסומות וחסויות השכר שלו יגיע ליותר מ-200 מיליון אירו - הרבה יותר ממה שמרוויחים לאו מסי, קיליאן אמבאפה וניימאר בפריז סן-ז'רמן.
2 צפייה בגלריה
כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו
חצי מיליארד אירו בשנתיים וחצי. כריסטיאנו רונאלדו
(צילום: AP)
2 צפייה בגלריה
כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו
סוגר את התחנה הבאה בקריירה בזמן שהוא במונדיאל בקטאר?
(צילום: גטי אימג'ס)
על פי הדיווח, רונאלדו קיבל הצעה גם מה-MLS בארה"ב, הצעה שהייתה הופכת אותו למשתכר הגדול ביותר בליגה הזו בכל הזמנים, אולם לא מדובר בסכומים שקרובים לאלה שהציעו הסעודים. רוב הכסף שרונאלדו ירוויח בסעודיה לא יהיה תלוי בבונוסים כלשהם.
פירס מורגן, עיתונאי "הסאן" שנחשב למקורב לרונאלדו וערך איתו את הריאיון חסר התקדים בחודש שעבר שהוביל לשחרורו ממנצ'סטר יונייטד, ציטט את הדיווח בטוויטר וכתב "שוב, זה לא נכון".
גם עיתונאי הספורט המוערך פבריציו רומאנו הגיב לדיווח ומעט צינן את ההתלהבות. הוא טען שנכון לעכשיו מסמכי החוזה נמצאים בבדיקה אצל אנשיו של כריסטיאנו רונאלדו, אך נכון לעכשיו אין שום דבר חתום, מסוכם או מאושר מכיוון הפורטוגלי, שמרוכז אך ורק במונדיאל.
שר הספורט של סעודיה, הנסיך עבדול-עזיז, התראיין לאחרונה ל-BBC ואמר שהוא "ישמח" לראות את כריסטיאנו רונאלדו משחק בליגה הסעודית. "יהיה נהדר לראות אותו בליגה שלנו", אמר עבדול עזיז, "הוא ירים את הרמה של הליגה. מדובר גם במודל לחיקוי עבור ילדים ואוהדי כדורגל בסעודיה. אשמח מאוד אם זה יקרה". עבדול-עזיז הוסיף שהמדינה תסייע להביא את רונאלדו, אם תהיה יוזמה של אנשי עסקים פרטיים.
ומה עובר על רונאלדו במונדיאל?
אל-נאסר היא קבוצת צמרת בליגה הסעודית וזכתה בתשע אליפויות. אפשר למצוא בסגל שלה שמות כמו וינסנט אבובקאר הקמרוני (שכבש עבור נבחרתו את שער הניצחון ב-0:1 על ברזיל במונדיאל) ופיטי מרטינס הארגנטינאי. היא ממוקמת כרגע במקום השני בליגה.
רונאלדו כרגע נמצא עם פורטוגל במונדיאל ומתכונן למשחק שלה נגד שווייץ ברבע הגמר (שלישי, 21:00). אם אכן יחתום באל-נאסר, זאת תהיה הקבוצה החמישית שלו בקריירה והראשונה מחוץ לאירופה אחרי ספורטינג ליסבון, מנצ'סטר יונייטד, ריאל מדריד ויובנטוס.