• ג'יפ קומפאס יהיה היבירידי-נטען ראשון אצלנו של מותג השטח האמריקאי
  • תערובת בנזין-חשמל מפיקה 190 כ"ס, טווח הנסיעה החשמלי הוא כ-50 ק"מ
  • זול זה לא יהיה שכן תג המחיר מתחיל ב-229 אלף שקל, 60 אלף יותר מהרגיל
היברדי ראשון: הקומפאס יהיה דגם היברידי ראשון של המותג בישראל, כשבעתיד יצטרפו להיצע גם הרנגייד הקטן והזול יותר והרנגלר האייקוני והיקר משמעותית. בחרטום יש מנוע בנזין מוגדש בנפח 1.3 ליטר שמגיע היישר מהקומפאס הרגיל ומפיק 130 כ"ס בגרסת הבסיס או 180 כ"ס בגרסה הבכירה. הכוח עובר לגלגלים הקדמיים דרך תיבת שישה הילוכים אוטומטית. מנוע חשמלי עם 60 כ"ס מחובר ישירות לגלגלים האחוריים וכן, זו הנעה כפולה.
התפוקה המשולבת עומדת על 190 או 240 כ"ס, עם זינוק ל-100 ב-7.9 או 7.3 שניות בהתאמה, מהיר משמעותית מהגרסה הרגילה. מצברי 11.4 קוט"ש אמורים בתיאוריה לאפשר טווח נסיעה נקי מזיהום של כ-50 ק"מ, עד מהירות של 130 קמ"ש.
ליחידת ההנעה שלושה מצבים: "היברידי" המשלב בין מנוע הבנזין להיברידי על פי דרישה, "חשמלי מלא" או מצב "טעינה" הטוען את הסוללה עד 80% ומשמר את האנרגיה לצורך שימוש נקודתי, בכניסה למרכזי ערים למשל. בנוסף יש בורר נהיגה המתאים את המערכות השונות לתוואי הנבחר וכולל ארבעה מצבים: אוטומטי, ספורט, שלג וחול-בוץ.
מה עוד צריך לדעת: היחידה החשמלית מוסיפה לא פחות מ-350 ק"ג ומעלה את המשקל העצמי ל-1,860 ק"ג. מפתיע לגלות כי נפח תא המטען נותר כמעט ללא שינוי (420 ליטר, 18 ליטר פחות) וגם מרווח הגחון (20 ס"מ) זהה.
רשימת האבזור כוללת כציוד תקני מסך מגע בגודל "8.4, ריפודי עור, כיוון חשמלי וחימום למושבים הקדמיים, בקרת אקלים מפוצלת, מפתח חכם וחישוקי "17 קלים, אך באופן תמוה ללא מצלמת נסיעה לאחור. היצע מערכות הבטיחות צנוע וכולל בלימה אוטונומית ותיקון סטייה מנתיב. הגרסה הבכירה מוסיפה מצלמת נסיעה לאחור, אוורור למושבים הקדמיים, דלת תא מטען חשמלית, מערכת שמע משודרגת, חישוקי "19 קלים וצביעה מרכב שונה.
מה אנחנו חושבים: הקומפאס 4xe נראה כגרסה משכנעת יותר לצרכי השוק מזו בה נהגנו לפני כשנתיים וחצי, אך היא עדיין מצטרפת לסביבה לא פשוטה הכוללת פיז'ו 3008 בגרסת הבסיס, או בגרסה הבכירה מיני קאנטרימן ווולוו XC40. מחד יש לו הנעה כפולה שתסייע במכירות, מאידך - כמו מרבית ההיברידיות-נטענות הוא יקר ביחס לגרסת הבנזין ב-60 אלף שקלים. עד כמה זה שווה לקהל כרגע? לטעמנו הפער הזה, כמו אצל רבים מהמתחרים, פשוט גדול מדי.