• טוענים אודי e-טרון בבית? מעכשיו ניתן לעשות זאת בפחות מ-5 שעות
  • מחיר המטען המשודרג באירופה, כ-8,000 שקל. לא ברור אם יוצע בישראל
  • ויש גם גרסת ביצועים ל-Q5 ספורטבק, אצלנו במחצית השניה של 2021
חשמל מהיר: העדכון עליו הכריזה אודי הוא למטען הפנימי של הרכב, כעת עם אפשרות לטעינה בהספק של 22 KW, פי שניים יותר מ-e-טרון 55 קאווטרו הנוכחי ומהמתחרים הישירים: מרצדס EQC ויגואר I-פייס. בכך, אומרת אודי, ניתן לקצר משמעותית טעינה ביתית מלאה משמונה וחצי שעות לפחות מחמש שעות. זה לא בחינם כמובן. תוספת המחיר באירופה תעמוד על כ-2,000 אירו, כ-8,000 שקלים.
אפשרות טעינה מעמדה מהירה ייעודית נותרה בהספק 150DC, שוב גבוה מהמתחרים מבית מרצדס (110DC) ויגואר (100DC), והיא מאפשרת למלא את מצברי ה-95 קוט"ש ל-80% בתוך כחצי שעה לעומת 40 דקות ב-EQC ו-45 דקות ב-I-פייס. לדברי היצרנית, המטען הפנימי המהיר יוצע בעתיד גם בגרסת 50 קוואטרו הבסיסית ובגרסת הביצועים e-טרון S.
יש גם ביצועים: אודי הציגה גם את ה-SQ5 ספורטבק, גרסת ביצועים לכמו-קופה החדש של היצרנית. המנוע זהה ל-SQ5 הרגיל, V6 דיזל בנפח 3.0 ליטר המסתייע במגדש טורבו לצד מגדש חשמלי, ומערכת היברידית קלה (48V). הוא מפיק 341 כ"ס וההנעה כפולה-קבועה, עם אופציה לדיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה אלקטרוני.
הביצועים: זהים ל-SQ5 הרגיל עם 5.1 שניות בזינוק ל-100 קמ"ש ו-250 קמ"ש מרביים. מערך המיתלים נתמך קפיצי פלדה נוקשים יותר המנמיכים את המרכב ב-3 ס"מ, או מיתלי אוויר המאפשרים מרווח גחון משתנה. הבלמים גדולים מאלה של Q5 רגיל (שש בוכנות ודיסק בגודל 375 מ"מ מלפנים) וניתן לבחור בין חישוקי "20 או "21 כאופציה.
מה אנחנו חושבים: ה-SQ5 ספורטבק יהיה תוספת נחמדה לאולם התצוגה של היצרנית הגרמנית, תוך שהוא משלב מנוע דיזל כוחני וחסכוני ומראה שהלקוחות יאהבו. אנחנו נמשיך להעדיף גרסאות ביצועים מבית אודי כשהן מגיעות במרכב סטיישן, RS4 ו-RS6. לטעמנו, דגמים המבטאים יתרון יחסי - כמעט בודד - של היצרנית על פני מתחרותיה.
לגבי החשמל, יצרניות הרכב מתמקדות בעיקר במירוץ חימוש לשיפור יכולת הטעינה המהירה, שמגיע במקרים מסויימים לנתונים דמיוניים סופר-מרשימים אך לא ממש ריאליים בהתחשב בתשתית קיימת וזמינה. עבור הלקוח הממוצע, השדרוג שביצעה היצרנית הגרמנית במהירות הטעינה בעמדת החניה בבית (או בעבודה) הגם שהוא פחות מושך תשומת לב, נכון הרבה יותר עבור הלקוח. בתקווה שהזמן יקוצץ עוד יותר בעתיד הלא רחוק.