בקצרה:
  • שוק הרכב הישראלי גדל עם מותג מכוניות הספורט הוותיק
  • הדגם הראשון שמתוכנן לעלות כאן על הכביש יהיה האמירה
  • האלטרה החשמלי צפוי לנחות כאן בהמשך
עוד מותג ספורט: לוטוס, היצרנית הבריטית הוותיקה שנרכשה על-ידי ג'ילי הסינית, מגיעה לראשונה לישראל בייבוא סדיר על ידי EV-מוטורס. ל-ynet נודע כי הסכם זיכיון בין היבואנית הצעירה - המחזיקה גם בזיכיון הייבוא למותגים הסיניים JAC ו-WM לצד דגמי LEVC ("המונית הלונדונית") - ליצרנית הבריטית, צפוי להיחתם בקרוב, ושיווק צפוי להתחיל תוך מספר חודשים.
4 צפייה בגלריה
לוטוס אויג'ה
לוטוס אויג'ה
לוטוס אויג'ה, מפלצת מהירות חשמלית
מורשת בריטית: לוטוס נוסדה לפני 75 שנים על ידי קולין צ'פמן, שנחשב לאחת הדמויות המוכרות בתעשיית הרכב של אמצע המאה הקודמת. בשנות ה-60 וה-70 זכתה לוטוס לדומיננטיות יוצאת דופן במירוצי פורמולה 1 (שבע אליפויות עולם ליצרניות, שש לנהגים) הודות לשורה של חידושים ופיתוחים טכנולוגיים שהביאה למסלול. על הדרך גם זכתה להופעות בלתי נשכחות עם האספרי, בשניים מסרטי ג'יימס בונד - "המרגלת שאהבה אותי" (1977) ו"לעינייך בלבד" (1981).
מלבד ייצור מכוניות יש לוטוס גם חטיבת הנדסה נפרדת, שסייעה ומסייעת ליצרניות אחרות לשפר את היכולת הדינמית של דגמים שונים, עם רשימה הכוללת בין היתר את DMC דלוריין, קורבט ZR2 הראשונה, ווקסהול קרלטון שהייתה בתחילת שנות ה-90 מכונית הארבע דלתות המהירה בעולם ואפילו הטסלה הראשונה, הרודסטר שנבנתה על בסיס לוטוס אליז.
4 צפייה בגלריה
לוטוס אמירה
לוטוס אמירה
לוטוס אמירה, האחרונה על בנזין
מתחרה (נוספת) לפורשה: הדגם הראשון שתשווק לוטוס בישראל הוא האמירה, מכונית ספורט עם מנוע מרכזי והנעה אחורית, המככבת בקטגוריה בה חברות גם פורשה קאיימן, וכמובן אלפין A110 שהושקה כאן לפני מספר ימים. היא גם תהיה המכונית האחרונה עם מנוע בנזין שתייצר לוטוס, לפני מעבר גורף לחשמל.
האמירה משווקת עם שתי מערכות הנעה: האחת מגיעה ממרצדס AMG – טורבו בנזין עם ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר ו-365 כ"ס בחיבור לתיבת שמונה הילוכים כפולת-מצמד. השניה מגיעה מטויוטה – V6 בנפח 3.5 ליטר בסיוע מגדש על, עם הספק של 405 כ"ס ותיבת שישה הילוכים ידנית.
בשונה מהמתחרות הישירות מגרמניה וצרפת, לוטוס כן מציעה מערכות בטיחות אקטיביות לרבות בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת סטייה מנתיב ושטחים מתים.
4 צפייה בגלריה
לוטוס אלטרה
לוטוס אלטרה
לוטוס אלטרה, חשמלי ראשון
עתיד חשמלי: הדגם השני שינחת כאן הוא האלטרה, דגם ראשון של לוטוס עם הנעה חשמלית ויותר משתי דלתות. רכב הפנאי החשמלי יתבסס על פלטפורמת EPA (ר"ת Electric Premium Architecture) של החברה, ויוצע עם אפשרות בחירה בין שתי מערכות הנעה (כפולה באמצעות צמד מנועים) עם 603 כ"ס המאפשרת זינוק ל-100 קמ"ש 4.5 שניות, או בגרסת R עם 905 כ"ס ו-2.95 שניות ל-100 קמ"ש.
לשתי הגרסאות סוללות 112 קוט"ש במתח של 800 וולט עם טווח נסיעה של 600 ק"מ או 490 ק"מ ב-R וטעינה מהירה (350 קילוואט) תאפשר מילוי מ-10% ל-80% בתוך 20 דקות, או הוספת 120 ק"מ ב-5 דקות. לוטוס מבטיחה איכויות דינמיות גבוהות הודות למיתלי אוויר אדפטיביים, מוטות מייצבים אקטיביים, היגוי אקטיבי לגלגלים האחוריים ובלמים קרמיים עם קאליפר בעל 10 בוכנות מלפנים.
לאחר מכן תצטרף אליה גם מכונית סדאן שטרם נחשפה, על בסיס אותה פלטפורמה עם מערכות הנעה דומות, במטרה להתחרות בפורשה טייקן. את האוויג'ה, מכונית העל החשמלית עם הספק של יותר מ-2,000 כ"ס ותג-מחיר שמתחיל ב-2 מיליון דולר, ספק אם נראה בישראל.
4 צפייה בגלריה
לוטוס אלטרה
לוטוס אלטרה
לוטוס אלטרה
מה אנחנו חושבים: לוטוס נחשבה לאחת היצרניות המוערכות בתעשיית הרכב, בעיקר בזכות יכולת דינמית יוצאת דופן שאפיינה את כל דגמיה. אבל היא התקשתה עד עתה לתרגם את האיכויות הללו להצלחה מסחרית. תחת בעלת הבית הסינית ג'ילי, נראה שלוטוס עשויה להפוך בעתיד לשחקנית משמעותית בשוק הרכב. בהווה עם מכונית ספורט מוערכת בעולם, עוד יותר מכך בעתיד עם שילוב מערכות הנעה חשמליות בתצורות מרכב שימושיות שיאפשרו לה נוכחות בקטגוריות פופולריות בהן לא הייתה מעולם.
לצד זאת, שוק הרכב הישראלי נמצא בשנים האחרונות בפריחה חסרת תקדים בהיקפי מכירות מכוניות ספורט. פורשה למשל סיימה את אשתקד עם מספר שיא של כ-250 מכוניות, מתוכן כ-80 מכוניות ספורט (718 ו-911). פרארי מסרה 19 מכוניות אשתקד וצפויה להשלים כמות דומה כבר במחצית הראשונה של השנה הנוכחית. וזאת מבלי להזכיר את דגמי למבורגיני ושברולט קורבט שעלו על הכביש בעשרות באפיקי יבוא אישי או מקביל. לוטוס ללא ספק תהנה מכך.