בקצרה:
  • אודי RS4 ו-RS5 משעממות אתכם? קבלו גרסאות קומפטישן
  • בין היתר: עם מערך מיתלים בעל כיוון ידני ובלימה משופרת
  • שיווק מקומי נמצא בבחינה
להשחיז את הלהב: חטיבת הביצועים של אודי מציגה גרסאות "קומפטישן" לדגמי RS4 ו-RS5, עם הבטחה לעוד יכולת דינמית ושדרוג חווית הנהיגה. השינוי העיקרי נוגע למערכת מיתלים משודרגת הכוללת קפיצים נוקשים יותר, הנמכה (נוספת) של סנטימטר, או אפילו שניים באמצעות כיוון ידני נדיר במכוניות סדרתיות. יש גם בולמי זעזועים שונים, גם כאן עם אפשרות כיוון ידני לשלושה מצבים (שניים לשיכוך כיווץ איטי או מהיר ואחד לשיכוך החזרה) וכמובן, מוטות מייצבים קשיחים יותר.
אודי תציע כאופציה גם אפשרות בחירה בבלמי קרבון וצמיגי פירלי P-זירו טרופאו R, גומי דביק במיוחד שלרוב משמש דגמי קצה אקזוטיים. אם בחרתם באופציה הזו, כיול ה-ABS מותאם ויכול - לדברי היצרנית - לקצר את מרחק העצירה מ-100 קמ"ש בשני מטר.
ביצועים משופרים: מנוע V6 כפול מגדשים בנפח 2.9 ליטר נותר ללא שינוי (450 כ"ס), אבל לתיבת שבעת ההילוכים כפולת המצמד כיול שונה והעברות מהירות יותר. בקרת שיגור יעילה מבעבר מאפשרת זינוק ל-100 קמ"ש ב-3.9 שניות במקרה של ה-RS4 (0.2 שניות פחות), 3.8 שניות ל-RS5 (0.1 שניות פחות), בדרך למהירות מרבית של 290 קמ"ש.
גם מערכת הפליטה שודרגה, עם צליל דרמטי יותר - נעזר הפחתת חומרי בידוד בין המנוע לתא הנוסעים - מאפשרים גם הפחתת משקל של כ-8 ק"ג. יש גם כיול שונה לדיפרנציאל מוגבל ההחלקה מאחור, כך שיעניק תחושה ותגובות דומות יותר להנעה אחורית.
מה אנחנו חושבים: חטיבת הביצועים של אודי מטפלת היטב בתדמית האפרורית שדבקה בה בשנים האחרונות. ראו כניסה מחודשת-חדשה למרוצים כמו 24 השעות של לה מאן או הדקאר, החתמה של קן בלוק כפרזנטור, קביעת שיאי הקפה בנורבורגרינג עם RSQ8 ו-RS3. פלרטוט מתקדם עם פורשה בדרך לקבוצת פורמולה 1 אפשרית ובעיקר עדכון דגמי חטיבת הביצועים עם דגש על חדוות נהיגה, ולא רק ביצועי קו ישר.
ה-RS3 החדשה היא דוגמה טובה לכך, ונראה כי גם השדרוג שיביאו עימן גרסאות קומפטישן ל-RS5 ול-RS4 יעשה טוב. ראוי רק להזכיר כי הצגת גרסאות אלה כעת אינה מקרית, שכן היא מגיעה ממש כאשר המתחרה ממינכן צפויה לחשוף M3 סטיישן ו-M4 CSL. ואנחנו אוהבים תחרות כזו בדיוק.