בקצרה:
  • טורנאו חדש הוא דגם ראשון לשת"פ פורד-פולקסווגן
  • הקאדי הגרמני מעניק לו בסיס, כולל מקום לשבעה
  • היבואנית: "שיווק מקומי נמצא בבחינה"
שת"פ מסחרי: הטורנאו קונקט החדש, דור שלישי בשושלת המסחרי הקטן של פורד, הוא דגם ראשון של היצרנית על בסיס פולקסווגן. כחלק משיתוף הפעולה בין חטיבות המסחריות של היצרניות במסגרתו פולקסווגן אחראית על פיתוח וייצור ואן עירוני על בסיס הקאדי. פורד מופקדת על פיתוח טנדר, עם הריינג'ר החדש שנחשף חלקית לאחרונה וישמש בסיס לאמרוק העתידי. האחרונה גם תפתח ואן בגודל מלא שישמש בסיס לדור הבא של טרנזיט וטרנספורטר.
לשבעה נוסעים: הטרנאו החדש יוצע בשני אורכי מרכב עם ממדים דומים למסחרית הגרמנית. קצר עם אורך של 450 ס"מ ובסיס גלגלים של 275 ס"מ, ארוך עם 485 ו-297 ס"מ בהתאמה. בשני המקרים עם אפשרות לשורת מושבים שלישית ומקום לשבעה נוסעים. הסרת המושבים האחוריים מגדילה את קיבולת הטענה ל-2.6 קו"ב בגרסה הקצרה, 3.1 קו"ב בארוכה.
העיצוב החיצוני עודכן כמובן לעומת הדגם המוחלף, ופורד תציע אותו גם ברמת גימור בכירה, ספורטיבית ואקטיב עם פרטי עיצוב כמקובל ברכבי פנאי. סביבת הנהג כוללת מסך מגע ("8.25 בגרסאות בסיס, "10 בבכירות) ואופציה ללוח מחוונים דיגיטלי ("10.25). מערכות הבטיחות כוללות בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת. בנוסף תוצע גם מערכת לסיוע בנסיעה לאחור עם נגרר.
המנועים של פולקסווגן: פורד אומנם ממתגת את המנועים כשלה עצמה, כשהיא מכנה אותם אקו-בוסט (לבנזין) ואקו-בלו (לדיזל), אבל בפועל מדובר במנועים ותיבות הילוכים של פולקסווגן. ההיצע כולל 1.5 ליטר בנזין מוגדש עם 114 כ"ס או טורבו-דיזל בנפח 2.0 ליטר בשתי רמות הספק – 102 או 122 כ"ס. החיבור הוא לתיבת שישה הילוכים ידנית או שבעה כפולת מצמד כאופציה בבנזין ובדיזל החזק. ההנעה קדמית בכל הגרסאות, עם אופציה להנעה כפולה-קבועה בדיזל החזק עם תיבה ידנית.
מה אנחנו חושבים: יבואנית פורד שיווקה כאן את הדור הראשון של טורנאו קונקט עד תחילת העשור הקודם. אלא שאז הוחלט בארץ לקצץ בארסנל, והמסחרית לא הגיעה עוד, כמו דגמים נוספים לרבות פיאסטה ומונדאו. אלא שהמצב הזה יכול להשתנות.
היצרנית משקיעה משאבים יוצאי דופן בחטיבת המסחריות, שכן זו קטגוריה שצפויה לגדול לאור הצורך ההולך וגובר לשילוח סחורות ומוצרים לבית הלקוח. טרנזיט עדכני כבר משווק בעוד הגרסה החשמלית שלו - וטנדרים כמו מאבריק וריינג'ר - נמצאים בתכנון לשנה הבאה.
ובכל זאת, היבואנית עדיין לא מבטיחה שהטורנאו יוצע כאן בקרוב, וחבל. נדמה שהמוניטין המשובח של קודמו יחד עם שיפור צפוי באיכות, עשויים - עם תג-מחיר נכון - לאתגר את רבי מכר של הקטגוריה, סיטרואן ברלינגו ורנו קנגו.