בקצרה:
  • הרנו 5 של אלפין תהיה משהו שונה לגמרי
  • שני מנועים קדמיים, מערכות מכאניות משודרגות
  • עיצוב וסביבת נהג בהשראת מכוניות מירוץ
מבנזין לחשמל: אלפין, מותג הביצועים של רנו, חשפה את ה-A290, גרסה לוהטת לרנו 5 החשמלית שתראה אור בקרוב. מבחינת היצרנית לפחות, זהו סוג של הומאז' ל-5 אלפין המקורית מאמצע שנות ה-70, המכונית הראשונה של רנו שעברה השבחה בסדנת אלפין דאז. מכונית שהייתה לקומפקטית חמה ראשונה באירופה, כשהגיעה לאולמות התצוגה חודשיים לפני פולקסווגן גולף GTI הראשונה.
ה-A290 צפויה להגיע לכביש בעוד כשנתיים כחשמלית ראשונה משלושה דגמים שתציג אלפין. הבאים בתור הם דגם דמוי קופה עם ארבע דלתות, בסגנון פורשה טייקן ופולסטר 5, ולצדו יורשת כול-חשמלית ל-A110 הוותיקה, עם העיניים על פורשה 718 ואודי TT העתידיות והחשמליות כמובן.
קטנה, חמה וחשמלית: העיצוב מתבסס על ה-5 החשמלית, עם נוצות קרב מתבקשות בהשראת גרסאות הביצועים של ה-5 המקורית, כמו בתי גלגלים בולטים עם צמד כונסי אוויר מדומים מאחור, ספוילר בקצה דלת תא המטען, פגושים אגרסיביים ויחידות תאורה בהשראת דגמי הראלי של שנות ה-80. בהשוואה לקליאו המוכרת, האורך דומה (405 ס"מ), אבל היא רחבה ב-5 ס"מ (185 ס"מ) וגבוהה ב-4 ס"מ (148 ס"מ).
עיצוב הפנים נועז לא פחות, עם סידור הכולל שלושה מושבי באקט בדומה למקלארן F1, זה של הנהג מוצב במרכז וצמד מושבים לנוסעים משני צידיו בהסטה קלה לאחור. על גלגל ההגה תצוגת נתוני טלמטריה, מתגי שליטה ב-ABS (11 מצבים), במערכת ההנעה (רטוב, יבש או מלא), מצב OV (ר"ת OverTake) המעלה את הספק המנוע ל-10 שניות לצורך עקיפה או PIT המגביל את מהירות הנסיעה לכניסה לאזור הטיפולים.
יש גם בלם יד הידראולי, מתגי תפעול נוספים על התקרה וקריצות עיצוביות בהשארת עולם התעופה כמו הכיתוב NO STEP ON THE WING על הידיות מאחורי גלגל ההגה או DO NOT PUSH על דוושת הבלם.
הנעה כפולה, מלפנים: כבסיס תשמש פלטפורמת CMF-BEV הייעודית לדגמים חשמליים קטנים של הקונצרן, זו שתעניק בסיס גם לרנו 4 העתידית. עם מתלה אחורי רב-חיבורי באופן נדיר בקטגוריה. על מנת לשדרג את היכולת הדינמית התבצעו שינויים במערכות המתלים עם בולמי זעזועים ייחודיים. על הבלימה תופקד מערכת של ברמבו בדומה ל-A110, על הקשר לאספלט יהיו אחראים צמיגי מישלן שפותחו במיוחד עבורה.
מערכת ההנעה כוללת צמד מנועים חשמליים מלפנים, כל אחד מחובר לגלגל הסמוך אליו, סידור שמאפשר חלוקת מומנט משתנה ומסייע להורדת כוח יעילה ביציאה מפניות. גרסת הייצור הסדרתי תעשה כנראה שימוש במנוע של המגאן-E עם 218 כ"ס הניזון מסוללה בקיבולת של כ-50 קוט"ש וטווח נסיעה של כ-400 ק"מ.
מה אנחנו חושבים: תקני הזיהום האוויר שהולכים ומחמירים באירופה מאיימים להכחיד את קטגוריית הקומפקטיות החמות. שימו לב, רנו קליאו RS, פיז'ו 208 GTi, סיאט איביזה קופרה ואופל קורסה OPC לא מיוצרות עוד. אבל העידן החשמלי עשוי להקים לתחיה את הקטגוריה האהובה, עם מגוון יתרונות למרות חסרונו של צליל המפלט. אלפין אומנם לא תהיה הראשונה, שכן אבארט 500 הקדימה אותה וגם מיני צפויה להציג בקרוב JCW חשמלית. משהו לחובבי ההגה לחלום עליו בכל זאת.