בקצרה:
  • פולקסווגן אמרוק R יהיה טנדר-אקשן
  • את הבסיס יעניק פורד ריינג'ר ראפטור
  • חשיפה רשמית בחודשים הקרובים
R-גז: כבר למעלה משנה שפולקסווגן מפרסמת קדימונים לאמרוק חדש, שיתבסס על פורד ריינג'ר כחלק משיתוף הפעולה בין החטיבות המסחריות של היצרניות. כעת מפרסמים אתרי חדשות בעולם כי הדור השני לטנדר הגרמני יוצע גם בגרסת R ספורטיבית תחת השגחת חטיבת הביצועים של היצרנית. בכך הוא יהיה רכב ראשון של חטיבת המסחריות לעשות זאת.
טורף גרמני: כבסיס ישמש הריינג'ר ראפטור שתמונות שלו מניסויי נהיגה באריזונה, ארה"ב, פורסמו לפני כחודש. עוד ניתן לשער כי חלק מהרכיבים שהוצגו בברונקו ראפטור, החולק שלדה עם הריינג'ר, יעשו דרכם גם לטנדר הביצועים של פולקסווגן. לרבות בולמי זעוזעים אדפטיביים - פוקס "3.1 עם מיכל חנקן חיצוני לטובת עמידות פעולה גם בתנאי חום קיצונים - וצמיגי שטח דו-שימושיים של BFGoodrich KO2.
מערכת ההנעה תתבסס על מנוע V6, אבל לא ברור עדיין האם יהיה זה טורבו-דיזל מהגרסה הרגילה של הטנדר, או בנזין כפול-מגדשים המוכר של פורד המצוי בברונקו. בכל מקרה, החיבור יהיה לתיבת 10 הילוכים אוטומטית ומערכת הנעה עם אפשרות בחירה בין אחורית לכביש או כפולה לאספלט רטוב עם העברת כוח לפנים כשנדרש, והילוך כוח.
מה אנחנו חושבים: פורד הייתה ראשונה לזהות את הפוטנציאל בשדרוג ביצועים ויכולת שטח לטנדרים, עם ה-F150 ראפטור הראשון מלפני עשור. בתקופה שחלפה מאז, טנדרים המשמשים פחות לעבודה ויותר לתרבות פנאי הפכו נפוצים יותר. החל במתחרות הישירות כמו ראם ושברולט, כלה בדגמים חדשניים עם הנעה חשמלית כמו ריביאן R1T.
אפילו באירופה, בה טנדר אינו פופולארי כבארה"ב, יש לדגמים אלו ביקוש גובר, ואפילו טויוטה השמרנית בדרך כלל הציגה גרסת GR להיילקס. אז פוטנציאל השיווק קיים כמובן, וכל שיש לעשות כעת הוא להמתין להשקתו הרשמית כדי לדעת עד כמה פרוע ומלהיב יהיה הטנדר הגרמני.