בקצרה:
  • אחרי שנה של טיזרים, סיוויק טייפ R חדשה נחשפת
  • כבעבר עם מנוע בנזין, גיר ידני וספוילר ענק מאחור
  • שיווק מקומי? לא ברור מתי אם בכלל
הסתיים (כמעט) הפור-פליי: כמעט שנה אחרי פרסום תמונות מניסויי נהיגה ראשונים, הונדה חושפת סיוויק טייפ R חדשה. זו תהיה פעם חמישית בה היצרנית היפנית משווקת משפחתית ביצועים חמה עבור השוק האירופאי, שכן הדור הראשון (EK9) מ-1997 שווק רק בארץ השמש העולה.
כבסיס תשמש הסיוויק העדכנית במרכב האצ'בק חמש דלתות, עם שינויים הכוללים פגושים אגרסיביים יותר עם פתחי אוורור גדולים מלפנים ומסיט אוויר עם שלישיית צינורות פליטה מאחור, חישוקי "19 מושחרים וכמובן סימן ההיכר שלה - ספוילר אחורי ענק על דלת תא המטען. גם סביבת הנהג שומרת על מוטיבים מסורתיים מדגמי עבר, כמו ריפוד אדום למושבים דמויי באקט מלפנים ובורר הילוכים מתכתי, אבל יש כעת לוח מחוונים דיגיטלי ("10.2) ומסך מגע ("9) איכותי מבעבר המאפשרים גם תצוגת נתוני "אקשן" לרבות זמני הקפה ונתוני טלמטריה.
עדיין עם בנזין וגיר ידני: הטייפ R תמשיך לעשות שימוש באותו מנוע בנזין מוגדש, עם ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר, ששירת בשתי הדורות הקודמים של המכונית. הונדה לא פרסמה נתוני הספק, אבל הוא צפוי להיות גבוה במעט מ-320 כ"ס בטייפ R היוצאת. העברת הכוח תתבצע כבעבר דרך תיבת שישה הילוכים ידנית ודיפרנציאל מוגבל החלקה לגלגלים הקדמיים.
מערכת המתלים תשמור על תצורה דומה לדגם המוחלף, מלפנים עם המערך הייחודי של הונדה (dual-axis strut) שמנטרלת לוחמת הגה תחת האצה ומתלה רב-חיבורי מאחור, הנתמכים בולמי זעזועים אדפטיביים. על הבלימה תמשיך להיות מופקדת מערכת של ברמבו האיטלקית, אבל את הקשר לאספלט יספקו כעת צמיגי מישלין פיילוט ספורט 4S רחבים יותר (265/30) מהקונטיננטל ספורט-קונטק 6 (245/30) בדגם היוצא.
עדות לשיפור היכולות הדינמיות היא בשיא הקפה שקבעה הטייפ R החדשה במסלול סוזוקה, הנחשב לאחד המאתגרים בסבב הפורמולה 1. הדור החדש עצר את השעון על 2 דקות ו-23.1 שניות, 0.8 שניות פחות מהמחזיקה הקודמת בתואר - סיוויק טייפ R היוצאת בגרסת קצה (ובייצור מוגבל) שעברה דיאטה וצוידה בצמיגי מישלין פיילוט ספורט-קאפ 2 ייעודיים למסלול ודביקים משמעותית מאלה של הדגם החדש.
מה אנחנו חושבים: בעוד יצרניות רכב אירופאיות, הנחשבות למייסדות קטגוריית משפחתיות ביצועים, עוברות להנעה באמצעות החשמל המייצרות סכנת הכחדה ממשית לחברות הקטגוריה, דווקא היפנים הם אלה שלא שוכחים שיש עוד כמה בודדים שאוהבים לנהוג עם בנזין טהור ותיבה ידנית כמו פעם. סיוויק טייפ R החדשה, וגם טויוטה קורולה GR שתהיה אחת המתחרות העיקריות שלה, הם דוגמאות לכך.
הסיוויק טייפ R נחשבה כבר בדור היוצא למכונית הטובה ביותר בקטגוריה ובפער, אירוע די נדיר בהתחשב במצבה העגום של היצרנית כיום הסובלת מהיצע דגמים מיושן ביחס למתחרים. וזה בולט בעיקר באולם התצוגה המקומי של המותג שכולל רק הג'אז וה-CR-V הוותיק, שניהם לא ממש תחרותיים בקטגוריות הרלוונטיות עקב תגי מחיר גבוהים.
התוצאה היא שהונדה סיימה את המחצית הראשונה של השנה עם פחות מ-200 מכוניות בלבד שהעלתה על הכביש, נקודת שפל קיצונית למותג. טייפ R חדשה, אולי לא תביא לשיפור משמעותי של הנתון, אבל היא ללא ספק חשובה לשיפור התדמית העגומה של הונדה. העובדה כי היבואנית לא יודעת מתי ואם בכלל היא צפויה לנחות כאן, אינה בשורה מעודדת.