בקצרה:
  • יותר משנה לאחר המועד מתוכנן, קיה EV6 בישראל
  • על בסיס איוניק 5, אבל עם טווח נסיעה גדול יותר
  • המחיר מתחיל ב-249 אלף שקל, כ-50 אלף שקל יותר מיונדאי
באיחור לא אופנתי: כמעט שנתיים לאחר השקתה הרשמית בעולם, קיה EV6 נוחתת גם בישראל. זהו חשמלי שלישי של קיה, אחרי הנירו EV (ששווק כאן) והסול EV (שווק באירופה). בשונה מהם המבוססים על פלטפורמה מוסבת, ה-EV6 עושה שימוש בפלטפורמת E-GMP הייעודית של קונצרן יונדאי, והמשותפת לאיוניק 5 ולג'נסיס GV60. המחיר מתחיל ב-249 אלף שקל לגרסת ההנעה האחורית ו-299 אלף שקל לגרסת ההנעה הכפולה, בשני המקרים גבוה בכ-50 אלף שקל מהגרסאות המקבילות של איוניק 5. בטלקאר גם מציינים כי זהו המחיר לכ-100 היחידות הראשונות שנחתו כאן והוא יתייקר לאחר עדכון תקנות המיסוי בינואר.
ה-EV6 תוצע בשתי גרסאות, עם מנוע חשמלי אחורי (229 כ"ס) או עם מנוע חשמלי נוסף מלפנים והנעה כפולה (325 כ"ס). הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 7.3 שניות בגרסת ההנעה האחורית, 0.1 שניות פחות מהיונדאי המקבילה, או 5.2 שניות בגרסת ההנעה הכפולה נתון זהה לאיוניק 5 AWD. המצברים גדולים מאלה של יונדאי (77.4 קוט"ש לעומת 72.6 קוט"ש) מאפשרים טווח נסיעה של 528 ק"מ בגרסת ההנעה אחורית או 484 ק"מ בגרסת ההנעה הכפולה, בשני המקרים כ-50 ק"מ יותר. גרסת GT עם 585 כ"ס, הנעה כפולה (עם דיפרנציאל מוגבל החלקה מאחור) וזינוק ל-100 קמ"ש ב-3.5 שניות תנחת כאן בהמשך השנה.
האחות הקוריאנית: בהשוואה לאיוניק 5, ה-EV6 ארוכה ב-4.5 ס"מ (468 ס"מ) אבל נמוכה ב-5.5 ס"מ (155 ס"מ), עם בסיס גלגלים קצר ב-10 ס"מ (290 ס"מ). נפח תא המטען עומד על 520 ליטר מאחור, ו-52 ליטר בתא מתחת למכסה הקדמי בגרסת ההנעה האחורית ו-20 ליטר בלבד בגרסת ההנעה הכפולה.
אבזור גרסת ההנעה האחורית הבסיסית כולל מסך ולוח מחוונים דיגיטלי ("12.3 כל אחד), בקרת אקלים מפוצלת, ריפודי עור חלקי, כיוון חשמלי למושב הנהג, מפתח חכם, משטח טעינה אלחוטי, חלון שמש וחישוקי "19. גרסת ההנעה הכפולה מוסיפה מצלמות היקפיות עם תצוגת שטח מת על גבי לוח המחוונים בהפעלת איתות, ריפודי עור מלאים, חימום ואוורור למושבים הקדמיים (חימום גם לאחוריים), כיוון חשמלי גם למושב נוסע, דלת תא מטען חשמלית, תאורת מטריקס-לד וחישוקי "20. גרסה הבכירה כוללת גם מתאם V2L לאספקת חשמל לאביזרים חיצוניים ואפשרות להסעת הרכב מהשלט לטובת כניסה לחניה צפופה.
מערכות הבטיחות זהות לרבות בלימה אוטונומית (בנסיעה לאחור ולתנועה חוצה), שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת שטח מת אקטיבית (מונעת כניסה לנתיב לא פנוי) ועל פתיחת דלת כשהשטח לא פנוי. יש גם כרית אוויר מרכזית בין הנהג לנוסע לצמצום פגיעות ראש במקרה של תאונה צידית ושכחת ילדים מאחור באמצעות חיישן תנועה.
מה אנחנו חושבים: עם ה-EV6 קיה מצטרפת באיחור ניכר לחגיגת החשמל של שוק הרכב, לא רק אחרי אחותה הקוריאנית. אלא גם אחרי מתחרות נוספות כמו סקודה אניאק, טויוטה bZ4X ופולקסווגן ID4. למרות זאת היא צפויה להיות מהדגמים המשובחים בקטגוריה הודות לפלטפורמה המצויינת ולמצברים גדולים מאלה של האיוניק 5 שיאפשרו הגדלת טווח הנסיעה. מצד שני היא גם יקרה מאחותה הקוריאנית ותג המחיר צפוי להתייקר עוד יותר לאחר שינוי תקנות המיסוי. עד כמה היא תקיים את זה על הכביש, נדע לאחר שננהג בה.