בקצרה:
  • ה-M2 החדשה עדיין עם תיבה ידנית והנעה אחורית
  • למנוע נוספו 50 כ"ס, למשקל העצמי 150 ק"ג
  • תיוצר במקסיקו, תנחת כאן בשנה הבאה
Mתנת יום הולדת אחרונה: ה-M2 החדשה היא מכונית רביעית, אחרי M3 סטיישן, M4 CSL ו-XM, שמציגה חטיבת הביצועים של ב.מ.וו בשנת חגיגות היובל להיווסדה. היא שומרת, כנראה בפעם האחרונה, על תצורה "טהורה" של מנוע בנזין מלפנים, אפשרות לתיבת הילוכים ידנית במרכז והנעה רק לגלגלים האחוריים עם דיפרנציאל מוגבל החלקה.
בחרטום מוצב מנוע בנזין כפול מגדשים, עם שישה צילינדרים בנפח 3.0 ליטר, מה-M3 וה-M4 העדכניות (מכונה S58). המפיק 460 כ"ס, 50 כ"ס יותר מהמנוע ב-M2 קומפטישן היוצאת (S55). החיבור הוא לתיבת שישה הילוכים ידנית או שמונה הילוכים אוטומטית במקום שבעה הילוכים כפולת מצמד בדגם היוצא. תוספת הכוח מאפשרת קיצוץ 0.1 שניות בזינוק ל-100 קמ"ש (4.3 שניות לידנית, 4.1 שניות לאוטומטית) בדרך ל-250 קמ"ש מוגבלים אלקטרונית או 285 קמ"ש לאחר הסרתה.
גדולה יותר, כבדה יותר: בדומה לסדרה 2 קופה המשמשת לה בסיס, גם ה-M2 גדלה משמעותית בהשוואה לדגם היוצא. היא ארוכה ב-12 ס"מ (458 ס"מ), עם בסיס גלגלים ארוך ב-5.5 ס"מ (274.5 ס"מ), והיא גם כבדה יותר בכ-150 ק"ג (1.8 טון). בהשוואה לסדרה 2 המרכב הוקשח בנקודות שונות לרבות מוט גישור בין בתי הבולמים מלפנים, מפסקי הסרנים הורחבו (4.5 ס"מ מלפנים, 2 ס"מ מאחור), עם כיול ייעודי למערכת המתלים (עם בולמי זעזועים אדפטיביים) ולהגה.
גם מערכת הבלימה שודרגה (380 מ"מ וקאליפר שש בוכנות מלפנים, 370 מ"מ מאחור) עם אפשרות בחירה בין שני מצבי רגישות לדוושת הבלמים. על הקשר לאספלט אחראים צמיגי מישלין פיילוט ספורט 4S רחבים מבדגם היוצא, מלפנים ב-3 ס"מ (275/35) על חישוקי "19, מאחור ב-2 ס"מ (285/30) על חישוקי "20.
מה עוד צריך לדעת: העיצוב החיצוני אגרסיבי מזה של סדרה 2, לרבות פגושים שונים עם פתחי אוורור גדולים מלפנים, מסית אוויר ורביעיית מפלטים מאחור, בתי גלגלים מודגשים ואופציה לגג עשוי קרבון המאפשר הפחתת משקל של כשישה ק"ג.
סביבת הנהג היא העדכנית של ב.מ.וו, עם לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3) ומסך מגע גדול מבסדרה 2 קופה ("14.9 לעומת "10.25), המאפשר צמצום כמות המתגים בקונסולה המרכזית. יש גם הגה שלוש צלעות ייחודי עם צמד מתגים אדומים (M1 ו-M2) המאפשרים מעבר מהיר למצב נהיגה המועדף על הנהג ואופציה למושבים דמויי באקט עשויים קרבון וקלים בכ-11 ק"ג.
מה אנחנו חושבים: עם ה-M2 החדשה ב.מ.וו הצליחה לשמור על המתכון הטהור של מנוע בנזין ללא סיוע חשמלי והנעה רק לגלגלים האחוריים. וזה לא עניין של מה בכך בעידן המודרני של תעשיית הרכב עם תקנות זיהום אוויר מחמירות המחייבות התנתקות מהירה מבנזין, כולל יצרניות אקזוטיקה כמו מקלארן ופרארי שמסתייעות בחשמל.
לצד זאת נציין כי הממדים שגדלו והמשקל העצמי שעלה משמעותית עשויים להכביד עליה מבחינת היכולות הדינמיות בהשוואה לקודמתה בשושלת. מצד שני, המהנדסים ממינכן הצליחו לשדרג את חוויית הנהיגה ב-M3 וב-M4 העדכניות למרות שגם הן גדלו והשמינו, כך שיש סיבות טובות להיות אופטימיים גם כאן.