בקצרה:
  • פורד תשיק שלושה רכבי פנאי וארבע מסחריות חשמליות
  • את הבסיס תעניק פלטפורמה ייעודית מבית פולקסווגן
  • שיווק מקומי? "כולם צפויים להגיע", אבל לא ברור מתי
מתקפה חשמלית: זה כבר הפך להרגל בקרב יצרניות רכב ותיקות - מפגני כוח-הצהרת כוונות במסגרתם מוצגים שלל דגמים חשמליים עתידיים. בעבר זה התבצע אחרת. היצרניות שמרו על זהות הדגמים החדשים כסוד שמור בהחלט, על לפתיחת מתקפת יח"צנות שתוזמנה מספר חודשים לפני חשיפה מלאה. הפעם? הרעש התקשורתי והכותרות המפוצצות בכלי התקשורת חשובים יותר. אחרי הכול, קצב ההתקדמות הואץ באופן בלתי נתפס, וכולם מיישרים קו.
אז אחרי אירועים מתוקשרים דומים של טויוטה, יונדאי, רנו וסטלנטיס, גם פורד מציגה סוללת דגמי עתיד חשמליים, כולם מיועדים לאירופה, כולם יעלו על הכביש בשנתיים הקרובות. יש להזכיר כי כיום כולל היצע הדגמים החשמליים של היצרנית באירופה שני דגמים בלבד, מוסטנג מאך-E וטרנזיט-E. ייצור דגמי הנוסעים העתידיים יתבצע במפעל החברה בקלן, גרמניה, בעוד שהדגמים המסחריים ייוצרו במפעל בקראיובה, רומניה, עם צפי כולל של כ-600 אלף יחידות ב-2026.
על בסיס פולקסווגן: שניים משלושת רכב הפנאי החשמליים-חדשים יהיו קומפקטיים על בסיס פלטפורמת MEB של קונצרן פולקסווגן. הראשון יישר קו עם ה-ID4 הסטנדרטי יותר, השני יזכה למופע ספורטיבי, אה-לה ID5.
עם אותן מערכות הנעה ואותם מצברים. יחידה חשמלית אחורית (148 עד 204 כ"ס) בגרסאות בסיס, אחורית וקדמית (300 כ"ס) בגרסאות בכירות. טווח הנסיעה יעמוד על בין 350 ל-500 ק"מ. בנוסף תציע פורד גם גרסה חשמלית לפומה, כנראה בשילוב מתיחת פנים צפויה לרכב הפנאי הקטן, תשובה לאופל e-מוקה.
פורד תציג גם ארבע מסחריות נקיות מזיהום, קומפקטית עם ממדים דומים לטורנאו, לצד ואן בממדים דומים לטרנזיט קאסטום, כל אחד מהם בגרסאות נוסעים או הובלת סחורות. לא פורסמו כל פרטים טכניים, אבל במקרה של הדגם הגדול יותר, יתכן והוא יחלוק פלטפורמה ומכלולי הנעה עם ה-ID Buzz שהוצג לאחרונה.
מה אנחנו חושבים: פורד היא אחת מענקיות התעשייה, עם נוכחות גדולה משני צדי האטלנטי. אבל כדי להמשיך ולשמר את מעמדה באירופה, היא נדרשת להאיץ את פיתוחם של דגמים חשמליים, תחום בו נותרה מאחור. ובהקשר זה, שיתוף הפעולה עם פולקסווגן יסייע לה ללא ספק לצמצם פערים. כל זה כמובן לא ממש עוזר למותג המפואר בשוק המקומי, שכן כלל לא ברור מי מהחדשים, אם בכלל, יגיע ארצה ומתי.