טורקיה אישרה ביקור של נציג ישראלי אצל בני הזוג העצורים, שנכלאו בנפרד

משרד החוץ עדכן היום כי טורקיה אישרה לנציגיו לבקר את התיירים הישראלים שנעצרו באיסטנבול בחשד לריגול אחרי שצילמו את בית הקיט של נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן. במשרד ציינו כי האישור התקבל "בעקבות פעילות דיפלומטית אינטנסיבית בימים האחרונים", וכי שגרירות ישראל באנקרה והקונסוליה הכללית של ישראל באיסטנבול פועלות לתיאום מועד לקיום הביקור. בישראל ממשיכים להעריך שכל עוד הפרשה לא "התפוצצה" בטורקיה - כך גדלים הסיכויים להגיע לפתרון.
שר החוץ יאיר לפיד התייחס למעצר התיירים הישראלים בטורקיה, ואמר בפתח ישיבת סיעת יש עתיד: "אנחנו מטפלים בשחרורם מסביב לשעון - גם בדרגים הכי גבוהים". השר טען כי הדיבור התקשורתי סביב הנושא "רק גורם נזק", וביקש מכל השרים וחברי הכנסת - וכן מהתקשורת, "תחשבו שזה לא נטלי ומורדי אלא אמא ואבא שלכם בכלא בטורקיה. תנו לנו לעבוד, לא שווה לסכן אותם בשביל כותרת".
3 צפייה בגלריה
בית ארדואן בטורקיה
בית ארדואן בטורקיה
בית ארדואן בטורקיה
(צילום: AP)


לקריאה נוספת


הותר לפרסום: העוזרת האישית של מילצ'ן מסרה מידע חדש בתיקי נתניהו

הדס קליין, שהייתה העוזרת האישית של איש העסקים ארנון מילצ'ן, מסרה מידע חדש בתיק 1000 (תיק המתנות) המתנהל בימים אלו נגד בנימין נתניהו. כך עולה מהודעה מעודכנת שהגישה פרקליטות מיסוי וכלכלה לבית המשפט המחוזי בירושלים בצהריים.
על פי ההודעה, לאחרונה פנתה קליין לתביעה ומסרה מידע רלוונטי שלא היה ידוע לפרקליטות קודם לכן. לאור זאת, באישור היועץ המשפטי לממשלה נגבו ממנה הודעות משלימות במשטרה ובוצעו כמה פעולות חקירה נוספות. לפי ההודעה, מחשש לסיכול החקירה או שיבוש שלה הוצא צו איסור פרסום על עצם ביצוען של פעולות חקירה, ולא ניתן היה לעדכן עד כה בעניינן. חומרי החקירה החדשים יועברו לנאשמים בהמשך.
חומרי החקירה לא נוגעים ישירות לעדותו הצפויה של ניר חפץ, שאמורה להתחיל מחר, והתביעה סבורה כי העדות יכולה להישמע כסדרה. עם זאת בפרקליטות הבהירו כי הם לא יתנגדו לדחיית העדות של חפץ אם ההגנה תבקש זאת.
3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו הדס קליין
בנימין נתניהו הדס קליין
בנימין נתניהו הדס קליין
(צילום: יואב דודקביץ, ארכיון ידיעות)
לקריאה נוספת

תושבי גבעת עמל פונו, אבל כספי הפיצוי לא הגיעו; הם ישוכנו במלון בדרום ת"א

כוחות משטרה רבים הגיעו הבוקר לשכונת גבעת עמל בתל אביב, על מנת לאכוף שם את צווי הפינוי בנחלות האחרונות שנותרו בשכונה. בשעות הבוקר המוקדמות, לקראת תחילת הפינוי, התבצרו תושבים בשכונה בבתיהם, יחד עם פעילים חברתיים. הם נשמעו צועקים מהבתים קריאות "בושה". חלקם ישבו במעגלים וחיזקו אחד את השני. כוחות משטרה ומג"ב חסמו את הכניסות לשכונה ולכל האזור כולל היציאות מדרך ההלכה באיילון ופקקים עצומים נרשמו באזור.
גם לאחר הפינוי, עד כה לא הועברו כספי הפיצויים שלפי המתווה שסוכם עם הממשלה היו אמורים לסייע לתושבים לממן דירות חלופיות במקום אלה שמהן פונו. על פי המתווה אמורים התושבים לקבל לחשבונותיהם פיצוי ממוצע של כ-1.5 מיליון שקל על כל חלקה בת דונם וחצי. על פי חלק מהתושבים, נאמר להם שהם ישוכנו בשבועות הקרובים במלונית. בתחילה הם היו אמורים לעבור לכפר המכביה ברמת גן, אולם בשל מגבלת מקום הם יגיעו בסופו של לאכסניית אברהם ברחוב לבונטין בדרום תל אביב.

3 צפייה בגלריה
פינוי שכונת נווה עמל בתל אביב
פינוי שכונת נווה עמל בתל אביב
פינוי שכונת נווה עמל בתל אביב
(צילום: רן רימון)

לקריאה נוספת

זינוק שנתי של כמעט 10% במחירי הדירות

מדד המחירים לצרכן עלה ב-0.1% בלבד בחודש האחרון והשלים עלייה של 2.6% מתחילת השנה. מחירי הדירות עלו בעוד 0.7% - והשלימו זינוק שנתי של כמעט 10%. הדירות במרכז התייקרו בכמעט 12% בשנה. העלייה הקטנה יחסית במדד צפוייה לעכב את העלאת הריבית במשק לרבעון השני של 2022
"אני צופה שהתייקרות הדיור תסתכם ב-11% עד סוף 2021", אמר שר האוצר אביגדור ליברמן בכנס שמאי המקרקעין באילת, לפני פרסום מדד מחירי הדירות של הלמ"ס.
שר האוצר נשאל האם אין יעד להורדת מחירי הדיור. על כך השיב: "צריך להיות ריאליים. אם נצליח למתן את עליית המחירים ב-2022, להוריד חצי, זה יהיה הישג גדול מאוד". כלומר, ליברמן סימון את היעד לשנת 2022 שנכון להיום עומד על עליית מחירי הדיור ברמה שנתית בשיעור של כ-5% או 6%. עוד הוסיף שר האוצר: "צריכים לייצר את התנאים שזוג צעיר יוכל לרכוש דירה, בטח מי שמשרת בצה"ל ועובד. אין קסמים – צריך הרבה יותר היצע, וצריך תנאים טובים לזוג שלוקח משכנתא".
המשך משפט תיקי האלפים של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים. נכון לעכשיו עד המדינה ניר חפץ אמור להעיד ונתניהו אמור להיות נוכח במקום אבל מחר יתקיים דיון האם לאפשר את עדותו.
ממחר ועד יום שישי מזג האוויר יהיה נוח ביום וקריר בלילה, האובך צפוי לשקוע וגם הרוחות. השינוי המשמעותי במזג האוויר צפוי בשבת הקרובה, אז מידות החום ירדו וסוף סוף נקבל מערכת גשם משמעותית, שתלווה אותנו עד יום שלישי.
טורקיה מתמודדת בחודשים האחרונים עם גל תחלואה קשה, כשבכל יום מאובחנים כ-20 אלף בני אדם כחיוביים לנגיף. כ-200 חולים מתים מדי יום מסיבוכי המחלה.
בחודש אפריל נרשם בטורקיה גל תחלואה קשה מאוד, כשבכמה ימים אובחנו מעל 60 אלף בני אדם כחיוביים לנגיף. אבל מאז חלה ירידה ובחודשים יוני-יולי נרשמו "רק" כ-5,000 מאומתים מדי יום. אבל בתחילת אוגוסט נרשמה קפיצה במספר המאומתים היום ומאז המספר עומד על כ-20 אלף מאומתים ביום, כשהשיא נרשם ב-12 באוקטובר, אז אובחנו 33,860 בני אדם כחיוביים לקורונה בטורקיה.
מאז פרוץ המגפה אובחנו בטורקיה מעל 8.4 מיליון חיוביים לקורונה, למעלה מ-73,500 מהם מתו. למעשה, טורקיה מדורגת במקום השישי בעולם במספר המאובחנים הכללי מאז פרוץ המגפה – אחרי ארצות הברית, הודו, ברזיל, בריטניה ורוסיה. ביחס של מאומתים למספר התושבים מדורגת טורקיה במקום ה-51 בעולם, כשכמעט 10% מהאוכלוסייה נדבקה בנגיף.
בית החולים סורוקה בבאר שבע. אמש פרצה קטטת ענק מחוץ לבית החולים - מדובר בהמשך הסכסוך המדמם בין משפחת אל-קסאסי למשפחת אל-טלאלקה. השר לביטחון פנים בר-לב התייחס היום לקטטת הענק ואמר לאולפן ynet: "הם רוצים לקחת את החוק לידיים, אבל לא נאפשר זאת". 19 נעצרו או עוכבו באירוע.

אסד השתלט שוב על רוב סוריה ויוצא לשלב ב׳ - הכרה ממדינות ערב ומהעולם בכלל. ליעד אוסמו, יוסי יהושוע ופרופ׳ עוזי רבי עושים סדר בשינוי המרתק מעבר לגבול. הכותרת - הפודקאסט היומי.
מה יקרה אם כדור הארץ יתחמם ב-2 מעלות? זוהי תחזית האימים.
ולידיעת המעריצים - ג'סטין ביבר יופיע בפארק הירקון באוקטובר 2022. לידיעת המאוכזבים - אושר הסדר בייצוגית סלין דיון: ההחזר המיידי הוגדל, החזר מלא רק בסוף 2022.
פורסם לראשונה: 19:22, 15.11.21