ניסיונות למנוע שביתה מחר

הרצוג יישא בשעה שמונה בערב נאום מיוחד לאומה, בערב שלפני השביתה המתוכננת נגד המהפכה המשפטית, ורגע לפני תחילתן של ההצבעות הראשונות על חוקי הקואליציה.
הרקע לנאום: ניסיון להגיע להידברות בין הצדדים, עם הידרדרות השיח. ח"כ טלי גוטליב מהליכוד האשימה את נשיאות בית המשפט העליון בפיגוע שאירע בשישי, וראשי הקואליציה יצאו נגד דיון על נבצרות נתניהו בבג"ץ (בגלל מעורבותו במהפכה המשפטית, ולאור משפטו).
מה יהיה מחר בשביתה? בשביתה, שבמוקד שלה הפגנה בצהריים בירושלים, ישתתפו רופאות ורופאים, אנשי מערך בריאות הנפש, חברות הייטק, משרדי עורכי דין, עסקים קטנים, מסעדות, אדריכלים ושכירים מענפים וסקטורים שהודיעו עצמאית למעסיקים על היעדרות מהעבודה.
מי לא שובת? ההסתדרות אינה חלק מהשביתה, וכך מערכת החינוך – שתפעל כסדרה. שר החינוך יואב קיש אמר היום "אם מורים ותלמידים לא יהיו נוכחים – יירשם לתלמידים חיסור והמורים לא יקבלו תשלום. אני קורא להשאיר את מערכת החינוך מחוץ לעניין הפוליטי. התחייבנו לא לערב פוליטיקה במערכת החינוך. מערכת החינוך צריכה להישאר ממלכתית. אני מאמין בזכות ההפגנה שהיא קריטית, אך אני חושב שלא צריך להכניס אותה בין כותלי בתי הספר. הדיון כדיון לגיטימי והכרחי במדינה דמוקרטית, אבל לקחת את הדיון ולכפות דעה או להוביל מאבק חד-צדדי זה פסול. נכון לקיים דיון במערכת החינוך, אבל לקחת צד זה פסול".
1 צפייה בגלריה
מחאה נגד הרפורמה המשפטית מול בית המשפט העליון
מחאה נגד הרפורמה המשפטית מול בית המשפט העליון
מחאה נגד הרפורמה המשפטית מול בית המשפט העליון
(צילום: EPA)
לקריאה נוספת

סיפורי היום

- לאחר גביית סכום העתק מאלמנת הנרצח: בסרגליק פורש מהמרוץ לראשות הלשכה - מתקפת סייבר על הטכניון: מערכות המחשב נותקו - בת 53 נרצחה בלוד על ידי בעלה, משה אטיאס. השניים היו אמורים לטוס יחד לגיאורגיה היום. החשוד ברצח ניסה להימלט - רעידת האדמה בטורקיה: ילדים חולצו אחרי 150 שעות. מניין ההרוגים עומד על יותר מ-28,000 - אחיו של זכריא זביידי נעצר בחילופי אש בג'נין: חשוד בחטיפת גופתו של טירן פרו

התחזית

מחר הטמפרטורות צפויות לעלות מעט ואילו בשלישי מזג האוויר יישאר ללא שינוי עם רוחות מזרחיות חזקות בצפון ובהרים. ביום רביעי הטמפרטורות ירדו מעט, בלילה יהיה קר וגשם מקומי צפוי לרדת במהלך היום בצפון הארץ ובמרכזה.

מה צפוי מחר?

שביתה נגד המהפכה המשפטית. בצהריים: הפגנה בירושלים מול הכנסת.

מה חיפשו היום בגוגל?

טלי גוטליב, חברת הכנסת שהאשימה את נשיאת העליון חיות בפיגוע הדריסה בשכונת רמות בירושלים, שבו נרצחו שלושה בני אדם: "הפחידה מפני ממשלת ימין - לא מפני הרפורמה". נתניהו דחה את דבריה: "המחבל אשם". בריאיון ל-ynet radio סירבה לחזור בה: "עוררה את האויב מהתרדמת". שר מעוצמה יהודית: "לביהמ"ש יש בהחלט אשם תורם".

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

  • השחקנית שמרית לוסטיג גרה בנעוריה עם משפחתה בארמון בכפר שמריהו והתביישה בעושר. האב חלה, נפטר במהירות והותיר אותם בחובות כבדים. הספר "בית לוריא", שכתבה לאחר פרישתה מעולם המשחק, מתבסס על הסיפור המשפחתי.
  • בת 35 תועדה משוטטת ברחבת הכותל בחזייה ובתחתונים בלבד, ועל ירכה כתובה המילה "ביבי", כנראה במחאה על "חוק הצניעות" של ש"ס. לאחר דין ודברים עם מתפללות, נלקחה האישה לחקירה. רב הכותל: "זעזוע על רמיסת קדושת המקום".
  • קינגסלי בורנט מניו יורק חשב שהוא טס לסידני אוסטרליה, ונחת בסידני שבמונטנה: "כשנחתנו הבטתי מחלון המטוס, ראיתי הרים עם פסגות מושלגות – והבנתי שאני בבעיה".
  • הבורסה בתל אביב ננעלה בירידות קלות: מדד ת"א 35 יורד ב-1.9%, ת"א 125 בכ-2%, ת"א בנקים בכ-1.8%, בנק פועלים ב-1.7%, לאומי ב-2.4% ות"א נדלן ב-3.3%.
  • איך ייתכן שאחד הכוכבים הגדולים ביורוליג לא משחק? פקונדו קמפאסו היה אמור להיות השחקן שמצעיד את הסרבים לצמרת, אך בהנהלת המפעל החליטו כי לאור התנהלותו הפיננסית של המועדון - הרכז הטרי יוכל לשחק רק במרץ.
  • סידני אברמס בן ה-96 נאבק בבריטים דרך ההעפלה ארצה ונעצר בקפריסין, אף שהיה נער אמריקני. בהמשך גויס למוסד, המשיך לסייע למערכת הביטחון הישראלית בחשאי, ונחקר ב-FBI. כעת הגשים את חלומו ועלה לישראל.

נראה אתכם

את ה-Woordle היומי שלנו כבר פתרתם?