העיתונאי והפרשן הצבאי רוני דניאל הלך לעולמו בגיל 73

רוני דניאל, מהפרשנים הבכירים והמוכרים בישראל מזה עשרות שנים, עיתונאי חדשות 12, הלך לעולמו בגיל 73. דניאל נפטר בביתו, ככל הנראה בעקבות אירוע לבבי. אוהד יטח, חבר וקולגה של הפרשן, סיפר כי דניאל חש ברע מזה מספר ימים, אולם החליט לדחות את הביקור בבית החולים. כשיטח ניסה לתפוסו ללא הצלחה - הגיע לביתו של דניאל ומצא אותו ללא רוח חיים
דניאל נולד באוקטובר 1947 בבגדד ובראשית שנות ה-50 דניאל עלה לישראל עם אימו. בשנות ה-60 התגייס לצה"ל ושירת בנח"ל ובהמשך לחם בקרבות מלחמת ששת הימים בחזית המצרית ובמלחמת ההתשה. במסגרת שירותו במילואים פיקד על גדוד המילואים של גולני, והתקדם עד לדרגת סא"ל.
הקריירה העיתונאית של דניאל החלה בשנות ה-70, בקול ישראל. בשנות ה-80 כיהן שם כראש חטיבת החדשות ובהמשך החל לעבוד בגלי צה"ל. בראשית שנות ה-90 השתלב בתוכנית "תיק תקשורת" בטלוויזיה החינוכית ובשנת 1993 מונה לכתב לענייני צבא וביטחון של חברת החדשות.
בריאיון ל"ידיעות אחרונות" לפני כשנתיים נשאל דניאל לגבי התוכניות שלו לגיל הפרישה. הוא השיב: "טיפסתי על כמה וכמה הרים. הייתי בסהרה שלוש פעמים. ועוד יהיה לי זמן לעשות את כל הדברים האלה. אני לא לחוץ. עכשיו זה לא שאני קם כל בוקר עם צליל מנדולינה בלב. זה לא. לפעמים לא ממש טוב לי בראש. אבל בסה"כ? כל עוד אני קם בבוקר ואוהב את עבודתי והולך אליה ברצון והמעסיקים שלי רוצים אותי, אני אהיה שם".

4 צפייה בגלריה
רוני דניאל ב-2008
רוני דניאל ב-2008
רוני דניאל ב-2008
(צילום: משה מילנר, לע"מ)
לקריאה נוספת

"בלי תוספת למערכת הבריאות - לא נעביר תקציב"

שר הבריאות ניצן הורוביץ איים כי אם משרד האוצר לא יסכים לתוספת הקבועה שמשרדו דורש בתקציב המדינה - הוא לא יעבור. בפתח ישיבת הסיעה של מרצ אמר הורוביץ כי "מערכת הבריאות מחוברת לאקמו וצריכה חמצן דחוף. אי אפשר להמשיך ככה". "אם לא נגיע לסיכומים ברורים על חיזוק תשתית המערכת למשך שנים קדימה, יהיה פה משבר גדול מאוד. בלי פתרון למערכת הבריאות - לא נוכל להעביר תקציב", המשיך הורוביץ.
הבוקר, בוועידת הבריאות של ynet ו"ידיעות אחרונות", התארח השר והגן על התנהלותה של הממשלה בכל הנוגע למאבק בהתפרצות הקורונה המחודשת, הבטיח פעם נוספת להימנע מסגר אך לא שלל את האפשרות הזו על הסף – ונאלץ גם להתמודד עם סטאז'ר שהתפרץ לדבריו כחלק ממחאתם של המתמחים בבתי החולים לקיצור התורנויות הממושכות שלהם.
ההתפרצות הגיעה על רקע חשש של המתמחים כי במסגרת הדיונים הנערכים כעת על התקציב לא ייושמו – לפחות לא במלואן – ההמלצות לקצר את התורנויות הבלתי-נסבלות שהם נאלצים לעבור בבתי החולים, הנמשכות כיום כ-26 שעות. גם מחוץ להיכל התרבות התכנסו כעשרה מתמחים בדרישה לקצר את התורנויות. הם נשאו שלטי מחאה שעליהם נכתב בין היתר: "שר הבריאות זה הזמן למנהיגות" ו"מתים מעייפות".

4 צפייה בגלריה
מתמחה מתפרץ בזמן ריאיון עם ניצן הורוביץ בוועידת הבריאות
מתמחה מתפרץ בזמן ריאיון עם ניצן הורוביץ בוועידת הבריאות
מתמחה מתפרץ בזמן ריאיון עם ניצן הורוביץ בוועידת הבריאות
(צילום: יריב כץ)
לקריאה נוספת

אנסטסיה גורבנקו מככבת בבריכה

אנסטסיה גורבנקו, הכוכבת הגדולה של השחייה הישראלית בת ה-17, הדהימה היום כשהעפילה לגמר ב-100 מטר גב והפכה לשחיינית הישראלית הראשונה בהיסטוריה שמעפילה לגמר אולימפי. גורבנקו שחתה מקצה חצי גמר פנטסטי בו שברה את השיא הישראלי וקבעה 59.30 שניות, תוצאה שדירגה אותה במקום הרביעי. אחרי המקצה השני התברר לה כי העפילה לגמר מהמקום השמיני.
גורבנקו תשחה בגמר מחר (ג') לפנות בוקר. היא תהיה הישראלית השלישית בהיסטוריה והאישה הראשונה במעמד של גמר אולימפי אישי בשחייה.
ואילו בג'ודו, טוהר בוטבול ותמנע נלסון לוי סיימו במקום השביעי. הנציגים הישראלים הפסידו בבית הניחומים. בוטבול (עד 73 ק"ג) ניצח את אלוף אירופה לשעבר ממולדובה, לפני שהפסיד לאלוף העולם לשעבר מקוריאה וליריב קנדי. נלסון לוי (עד 57 ק"ג) ניצחה בקרב מתיש יריבה סרבית אך הפסידה בהמשך לאלופת העולם לשעבר מיפן וליריבה סלובנית.
4 צפייה בגלריה
אנסטסיה גורבנקו
אנסטסיה גורבנקו
אנסטסיה גורבנקו
(צילום: AFP)



השופט: "זדורוב 15 שנה בכלא - וכרגע חף מפשע, כרסום בראיות"

בית המשפט המחוזי בנצרת דן הבוקר בבקשה לשחרר את רומן זדורוב, שהורשע ברצח תאיר ראדה ב-2006, עד תום ההליכים, במסגרת המשפט החוזר שלו. השופט ערפאת טאהא, שמנהל את הדיון, הקשה על הפרקליטות. "איך אתם מתייחסים לעובדה שהאדם נמצא בכלא כבר 15 שנה מיום המעצר". התובע ציין בפניו כי הפרקליטות תפנה לבית המשפט העליון כדי להאריך את מעצרו של זדורוב, מאחר שהחוק קובע שהארכת מעצר לאדם במעמד עציר מעבר ל-90 יום מחייבת את אישור העליון.
ההחלטה על קיום משפט חוזר לרומן זדורוב התקבלה לפני פחות משבועיים, והדיון היום מקורו בשאלה האם באמת ניתן לקיים משפט חוזר מנקודת האפס. הליך של מעצר עד תום ההליכים או שחרור עד תום ההליכים, מתקיים בתיקים פליליים חמורים, לרוב לאחר הגשת כתב האישום. במקרה זה, עדיין לא הוגש כתב אישום חדש נגד זדורוב. בית המשפט יצטרך להחליט בשאלה אם יש די ראיות לכאורה נגד זדורוב, ואם קיימת אחת משלוש עילות מעצר: מסוכנות, חשש להימלטות או שיבוש ההליכים.
הדיון מתקיים בפני שופט יחיד, שאינו חלק מההרכב שידון בתיק המרכזי. בתיק המרכזי יתקיים דיון היערכות בחודש ספטמבר, ואחר כך - כבר הודיעו השופטים - יתקיימו דיונים פעמיים או שלוש בשבוע מחודש אוקטובר ולפחות עד חודש יוני.

4 צפייה בגלריה
דיון בבקשה לשחרר של רומן זדורוב עד תום ההליכים במסגרת המשפט החוזר
דיון בבקשה לשחרר של רומן זדורוב עד תום ההליכים במסגרת המשפט החוזר
דיון בבקשה לשחרר של רומן זדורוב עד תום ההליכים במסגרת המשפט החוזר
(צילום: אביהו שפירא)


לקריאה נוספת


שגיא מוקי, שזכה לפני שנתיים באליפות העולם בג'ודו במשקל עד 81 ק"ג, ינסה לשחזר את ההישג באולימפיאדה שנערכת באותה עיר, שבהם התקיימה אותה אליפות ב-2019. מוקי יפתח את התחרות מול יריב ברזילאי כשהמטרה היא להגיע עד הגמר ואולי להביא מדליית זהב שנייה לישראל בהיסטוריה של המשחקים האולימפיים.
מחר תורגש עלייה קלה בטמפרטורות, בעיקר בפנים הארץ. השינוי המשמעותי יחול בהמשך השבוע. הגלים בים יגיעו לגובה של עד 50 ס"מ. טמפרטורת המים - 30 מעלות.
מלזיה ופקיסטן הצטרפו בימים האחרונים למדינות שבהן אובחנו למעלה ממיליון חיוביים לקורונה מאז פרוץ המגפה. עד כה ב-31 מדינות ברחבי העולם אובחנו למעלה ממיליון מאומתים כשהמובילות הן ארצות הברית, הודו וברזיל.
בפקיסטן אובחנו מאז פרוץ המגפה כ-1,080,000 ולמעלה מ-23 אלף חולים מתו. את פקיסטן פקדו ארבעה גלי תחלואה, כשהאחרון ביניהם החל בתחילת החודש. אתמול אובחנו במדינה 2,819 חיוביים לנגיף.
במלזיה אובחנו מאז פרוץ המגפה כ-1,028,000 חיוביים לקורונה כ-8,200 חולים מתו. את מלזיה פוקד בימים אלה הגל הקשה ביותר ואתמול נרשם שיא מאומתים במדינה, כשלמעלה מ-17 אלף תושבים אובחנו כחיוביים לנגיף. למעשה, מתחילת החודש אובחנו במלזיה כ-276 אלף חיוביים לנגיף. בנוסף למעלה מ-3,000 חולים מתו רק החודש במדינה.

אמיר חייק. המועמדו של שר החוץ יאיר לפיד לשגריר באבו דאבי, מתח ביקורת בעיקר על התנהלות הממשלה הקודמת - אבל גם השמיע קולות שבאמירויות אולי לא יאהבו: "לעצור עכשיו את הסכם צינור הנפט" ו"מסיבות הדבקה המוניות בדובאי", כתב בין היתר.
"מסמך הגולגולות". 37 שנים אחרי פרשת קו 300, נחשף ב״ידיעות אחרונות״ מסמך הסחיטה ששימש את בכירי השב״כ במאבק לסדר לעצמם חנינה עוד לפני שנפתח המשפט. העיתונאי ד״ר רונן ברגמן מחזיר אותנו ללילה הדרמטי שבו נולד המסמך המטריד. "הכותרת".
האם השנ"צ שלך רק מעייפת אותך יותר? שווה לבדוק.
קעקועים ובובות באלפי שקלים: הכירו את הישראלים שחיים בסרט (של דיסני).
ותיכף חוזרים לבית הספר: כך תוכלו להוזיל את הקנייה.