לבריטים יש אסטרטגיה שונה. בזמן שבישראל שומרים את מנת החיסון השנייה בצד לכל מי שמתחסן, מה שמצמצם את קצב החיסונים, בבריטניה מחסנים כמה שיותר אנשים - בלי לשמור מנה שנייה.
5 צפייה בגלריה
מרגרט קינאן בת 90 אישה ראשונה להתחסן חיסון חיסונים קורונה פייזר בריטניה
מרגרט קינאן בת 90 אישה ראשונה להתחסן חיסון חיסונים קורונה פייזר בריטניה
מרגרט קינאן בת 90, הראשונה להתחסן בבריטניה
(צילום: רויטרס)
ד"ר אליס פרידמן, אפידמיולוג בבריטניה, הסביר לאולפן ynet: "אנחנו מחכים לנתונים בנוגע לחיסון של פייזר ומודרנה, אך לגבי החיסון של אסטרהזניקה ואוקספורד אנחנו יודעים שקיימת הגנה של 70% לשלושה חודשים אחרי המנה הראשונה. כך שבנוגע למחוסנים של אוקספורד, המתנה למנה השנייה היא בטוחה, לפחות לתקופה של בין 4 ל-12 שבועות. אנחנו יודעים שגם אחרי מנת החיסון הראשונה אנשים לא יצטרכו אשפוז אם אכן יידבקו. 30% מהאנשים עלולים להידבק גם על אף שהתחסנו - זה לא חיסון מושלם אבל הוא טוב מאוד".

ואילו בישראל, כאמור, ייגמרו החיסונים בקרוב לאחר שישלימו את המנה השנייה למי שכבר חוסן. פרופ' רן בליצר, ראש קבינט המומחים ב"מגן ישראל", אמר היום כי "אם מבצע החיסונים ימשיך בקצב של 150 אלף מתחסנים ביום, אין ספק שנכלה חלק משמעותי מכמות החיסונים בישראל בסוף השבוע הבא, ואז נצטרך למקד יותר מאמצים במתן המנה השנייה לאוכלוסייה שכבר התחסנה". עם זאת, מנכ"ל משרד הבריאות העריך כי החל מחודש פברואר גם צעירים בני פחות מ-60 יוכלו להתחסן נגד קורונה.
9.3 מיליון ישראלים בסוף 2020. דו"ח מיוחד של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה התפרסם היום בצהריים לסיכומה של שנת 2020 ממנו עלה כי אוכלוסיית ישראל בסוף השנה נאמדת בכ-9,291,000 תושבים. 6,870,000 מהתושבים בישראל הם יהודים (כ-74% מהאוכלוסייה), 1,956,000 הם ערבים (כ-21% מהאוכלוסייה) והיתר מוגדרים אחרים, כלומר נוצרים לא-ערבים ואנשים שאינם מסווגים לפי דת במרשם האוכלוסין.
במהלך 2020 נוספו לאוכלוסיית ישראל כ-151 אלף נפש, אחוז גידול של 1.7%. רוב הגידול (84%) נבע מריבוי טבעי, והשאר (16%) - ממאזן ההגירה הבין-לאומית. במהלך השנה נוספו לאוכלוסייה כ-176 אלף תינוקות (73.8% לאימהות יהודיות, 23.4% לערביות ו-2.8% לאחרות), כ-20 אלף עולים, לעומת כ-34 אלף עולים ב-2019 וכ-11 אלף מהגרים אחרים.
5 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
כ-20 אלף עולים הגיעו לישראל השנה כשהמדינות העיקריות שמהן הגיעו העולים היו: רוסיה (38.1%), אוקראינה (15.1%), צרפת (11.0%) וארה"ב (10.7%). בלמ"ס אמרו כי עקב התפרצות נגיף הקורונה וסגירת הגבולות האוויריים של ישראל, חלה ירידה משמעותית במספר העולים.
לקריאה נוספת
שלום ולא להתראות 2020 - ברוכה הבאה 2021. במדינות ראשונות באוקיינוס השקט ואסיה כבר קיבלו בברכה את 2021. החגיגות השנה שונות לגמרי בצל הקורונה אבל לא בניו זילנד, שבה הניצחון על הקורונה הוא "סיבה לחגיגה". במקומות אחרים החגיגות יהיו צנועות ביותר אם בכלל.
5 צפייה בגלריה
אוקלנד ניו זילנד חגיגות שנה חדשה 2021 זיקוקים
אוקלנד ניו זילנד חגיגות שנה חדשה 2021 זיקוקים
אוקלנד ניו זילנד - חגיגות שנה חדשה 2021 זיקוקים
(צילום: AP)
בגרמניה נאסרה מכירת זיקוקים ובשער ברנדנבורג בברלין לא ייערך מופע. גם מעל התמזה בלונדון, הנתונה תחת סגר, לא יהיו זיקוקים. השנה החדשה תצוין בביג בן, שעובר שיפוצים ומאז 2017 שותק רוב הזמן: בחצות הוא יצלצל 12 פעמים. הולנד העבירה את אירוע הספירה לאחור השנתי שלה מפארק באמסטרדם לאצטדיון כדורגל אליו לא יורשו צופים להיכנס. הרשויות הודיעו כי מופע הפירוטכניקה המסורתי יוחלף ב"זיקוקים אלקטרוניים". באיטליה יהיו זיקוקים, אבל המופעים שנהוג לקיים בכיכרות בוטלו, ובמקום זאת ייערכו מופעים שישודרו באינטרנט. גם האפיפיור פרנסיסקוס ימסור את ברכתו לשנה החדשה במקום סגור, כדי למנוע התקהלות.
ברוסיה ערב השנה החדשה מצוין בחגיגות נרחבות יותר מאשר חג המולד, אבל גם שם באזורים רבים הוטלו איסורים והגבלות על קיום אירועים. פולין הורתה לתושביה שלא להסתובב בין 19:00 הערב ל-6:00 מחר, וטורקיה הכריזה על סגר בן ארבעה ימים החל מערב השנה החדשה.
ובישראל, בזמן סגר שלישי, המשטרה הודיעה כי תאכוף את מגבלות הסגר ביתר שאת ותמנע חגיגות סילבסטר. בין היתר נמסר על הצבת מחסומים בכניסות לחיפה.
לקריאה נוספת ולקבלת השנה החדשה באופן ביתי
בסוף השבוע יהיה נעים, ואין סימנים לגשם בשבוע הקרוב. זו תקופת היובש הארוכה ביותר בתחילת החורף מאז 2014. לעומת זאת באירופה, ישנם גשמים חזקים ושלג יורד בחלק מהאזורים.
ריאיון מיוחד בפנאי פלוס עם רן דנקר שמדבר על הכל.
כתבה מיוחדת בערוץ הרכב לסיכום כלי הרכב של שנת 2020.
איש השנה. היום מסתיימת השנה האזרחית, שתיזכר בתולדות האנושות כשנת המגפה הגדולה הראשונה (אך לא האחרונה) במאה זו. העולם המתקדם של ההיי-טק ושל הרשתות החברתיות עמד מול אתגר יוצא דופן. הכפר הגלובלי נסדק. העולם השטוח השתטח עוד יותר. אז מי נמצא במקום הראשון בהשפעתו על העולם השנה? זה לא איש אחד, אלא תחום הפעילות האנושית – המדע הרפואי.
כבר בחודש הראשון של המגפה זוהה הרצף הגנטי של הנגיף, מידע על המחלה זורם ללא הפסק וזמין לכולם. ובסוף, פותחו חיסונים. דיברנו בעבר על כך שלפני שנה זו, פיתוח חיסונים לקח שנים. ועכשיו, שנה מתחילת המגפה, מיליוני אנשים כבר התחסנו ומיליארדי חיסונים של מספר חברות בדרך. חיסונים רבים מסוגים שונים נמצאים בשלבי פיתוח במדינות ברחבי העולם. כל זה הוא ניצחון המדע הרפואי. אם נישאר בזירת מדינת ישראל, גם פה לא נבחר באיש ספציפי, אלא, ברופא/רופאה ישראלי/ת ובאח/ות ישראלי/ת. האנשים שנמצאים בחזית המאבק במגפה. יומם ולילה עושים עבודת קודש, לעתים, תוך סיכון בריאותם.
במספר המאומתים למיליון תושבים, ישראל נמצאת בין המדינות ה"מובילות" בעולם. לעומת זאת, במספר הנפטרים למיליון תושבים, אנו נמצאים רחוק מרוב מדינות אירופה וארה"ב. מקום 60 בעולם. וזאת, בזכות הרופאים והאחיות. מקצועיותם, מסירותם ותחושת האחריות שלהם. מערכת הבריאות המורעבת, ביתר שאת בעשור האחרון, הצליחה להתארגן במהרה ועומדת ערוכה ומוכנה להמשך ההתמודדות עם המגפה, שלא הולכת להסתיים בחודשים הקרובים. זאת, בזכות ההון האנושי שלה. מגיעה לרופאים ולאחיות בישראל הוקרה כגיבורי 2020.


3,318 חולי קורונה נפטרו השנה בישראל. שיעור התמותה בישראל מהנגיף עומד על כ-0.8%, כלומר אחד מכל 126 חולים נפטר. מנתוני משרד הבריאות עולה כי 20 חולים נפטרו בחודש מרץ, 203 באפריל, 62 במאי, 40 ביוני, 234 ביולי, 386 באוגוסט, 646 בספטמבר, 955 באוקטובר, 313 בנובמבר ו-459 בדצמבר, עד הבוקר של ה-31 בחודש.
מנתוני הלמ"ס עולה כי אחד מכל 15 נפטרים בישראל בשנת 2020 היה חולה קורונה. בשל המספר הרב של קורבנות המגפה השנה תסתיים עם תמותה עודפת ומספר הנפטרים יהיה גבוה ב-10% לעומת שנת 2019.
רם שפע. למה? בגלל עזיבתו של חבר הכנסת את מפלגת כחול לבן אליה השתייך. יו"ר ועדת החינוך הודיע הבוקר כי "נוצרו פערים עמוקים שלא הצלחנו לגשר עליהם בתפיסות. מכאן, אני בוחר לצאת לדרך חדשה. אני אומר זאת בכאב גדול מאוד – אבל גם בלב שלם".
5 צפייה בגלריה
רם שפע באולפן ynet
רם שפע באולפן ynet
רם שפע באולפן ynet
(צילום: שאול גולן)

שפע כיהן בעברו כראש התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות בישראל, והצטרף לבני גנץ בשנה שעברה, אחרי שהתפטר מתפקיד זה.
השיר שבחרתם למקום הראשון במצעד הבינלאומי השנתי של ynet וגלגלצ הוא לא אחר מאשר Blinding Lights של דה וויקנד.
היסטוריה: מאמנת ראשונה הדריכה קבוצה ב-NBA. בקי האמון, כוכבת ה-WNBA לשעבר, אימנה במשך 28 דקות את הסן אנטוניו ספרס, לאחר הרחקתו של גרג פופוביץ'.

5 צפייה בגלריה
בקי האמון
בקי האמון
בקי האמון
(צילום: AP)
המערכון של אביתר בנאי ב"ארץ נהדרת" יצא משליטה: "זו הייתה בדיחה".
ובשל שינויי האקלים: "הסיכוי שיפגע בכם ברק עולה". מה שכבר קרה בגלל שינויי האקלים הוא שהשקדיות פורחות כבר בדצמבר.

מיה יצחקי, מגיהה בדסק החדשות, ממליצה על JUL'Z. ההמלצה הזו מיועדת לכל הנשים (כאלה שעובדות מחוץ ומתוך הבית) שאוהבות תכשיטים ובעיקר פנינים, ובא לכן להתפנק ולהתחדש בתכשיט ייחודי בעבודת יד של מותג תכשיטים ישראלי. ג'ולס הוקם על ידי המעצבת שירן בנילוש (כיום אמא ל-2 בנים קטנטנים, לשעבר מעצבת אופנה ברנואר) ובו היא יוצרת קולקציות תכשיטים מיוחדות המשלבות חומרים משתנים, טרנדים וצבעוניות עדכניים, בסגנון עיצובי ייחודי שמשתנה לפי מצב הרוח שלה והתכשיטים שעליהם היא חולמת בלילה.
למי שאוהבת אופנה ואומנות מומלץ בחום לעקוב אחר עמוד האינסטגרם מעורר ההשראה שלה, דרכו תוכלו להזמין את הג'ולס האהוב עליכן ממבחר של תכשיטים שכשעונדים אותם ישר מרגישים בקסם הסטייל.
.