הכנסת פוזרה סופית: בחירות ב-1 בנובמבר, לפיד יהפוך בחצות לרה"מ ה-14

הכנסת ה-24 פוזרה סופית והלילה בחצות יהפוך יאיר לפיד לראש ממשלת המעבר והבחירות החמישיות תוך שלוש שנים יתקיימו ב-1 בנובמבר, בעוד 124 ימים. זאת לאחר שנכשלו הניסיונות של האופוזיציה לקבוע את הבחירות בתאריך שחפצה בו - 25 באוקטובר - וכך, בזכות קולות הרשימה המשותפת ניצחה הקואליציה ברוב של 57 מול 47. זמן קצר לאחר מכן אושר בשלוש קריאות החוק לפיזור הכנסת ה-24, ברוב של 92 תומכים וללא מתנגדים.
המשמעות היא שיו"ר יש עתיד לפיד יהפוך בחצות לראש הממשלה ה-14 של מדינת ישראל במקומו של נפתלי בנט, שאתמול הודיע כי לא יתמודד בבחירות הקרובות. עם הודעת יו"ר הכנסת מיקי לוי על פיזור הכנסת, בנט סימן ללפיד שיחליף איתו מקומות בכנסת: "יאיר, אני מעביר לך את הסטיק. המדינה הזו והתפקיד הזה, יאיר, לא שייכים לאיש. אנחנו מחזיקים בו במשמורת. עכשיו הזמן שלך. תעשה ותצליח". בעת החלפת הכיסאות נשמעו קריאות מהאופוזיציה: "תתחילו לארוז".
שעות לאחר פיזור הכנסת קיים ראש הממשלה היוצא את טקס העברת המקל ליאיר לפיד בטקס מצומצם שנערך בנוכחות המשפחות ובכירי המשרד. מלשכתו של בנט נמסר כי נערכה "חפיפה סדורה ומעמיקה" ללפיד, והוצגו לו עיקרי הסוגיות הביטחוניות והמדיניות של ישראל. "התפקיד המאוד מיוחד הזה, והמדינה הזאת - לא שייכים לאדם אחד, הם שייכת לכל עם ישראל", אמר בנט ללפיד. "אני מעביר לך את מקל השליחים המקודש, ואת האחריות על מדינת ישראל. אני מאחל לך שתשמור עליה ושה' ישמור עליך".
עד השלמת השיפוץ במעון הרשמי, ראש הממשלה הבא יתגורר בדירת המאבטחים שנמצאת ברחוב בלפור 2, סמוך למעון רה"מ הרשמי, אך מועד המעבר טרם נקבע. בימים האחרונים הותקנו בה קווי תקשורת מאובטחים ומשאית הובלות נצפתה בימים האחרונים פורקת ציוד וריהוט מחוץ לבית.
1 צפייה בגלריה
בנט ולפיד בהעברת המקל
בנט ולפיד בהעברת המקל
בנט ולפיד בהעברת המקל
(צילום: חיים צח/ לע"מ)


לקריאה נוספת

סיפורי היום

טרגדיה באלעד: תינוקת בת ארבעה חודשים נשכחה שעות ברכב, ומתה.
בשב"ס מודים: חיילות הוכנסו לאגפי מחבלים בשביל מודיעין.
מומחי משרד הבריאות המליצו פה אחד לחסן נגד קורונה מגיל חצי שנה.
המאבק המכוער על הכותל: מפגינים חרדים - בהם בן של ח"כ - קרעו סידור תפילה וקינחו בו את האף.
ואחרי הפסיקה על ההפלות, בית המשפט העליון בארה"ב עם עוד החלטה מעוררת מחלוקת: הגבלת הפיקוח על פליטת גזי חממה.

מה צפוי מחר

מחר בערב (21:00 שעון ישראל), תתמודד נבחרת הנוער של ישראל בכדורגל מול נבחרת אנגליה בגמר אליפות אירופה עד גיל 19 שייערך בסלובקיה. עצם ההעפלה למשחק הגמר לאחר הניצחון בחצי הגמר על צרפת ביום שלישי, מהווה את ההישג הגדול ביותר בכדורגל הישראלי ב-50 השנה האחרונות.
מחר יצאו כל תלמידי היסודי והגנים לחופש הגדול שיימשך עד ה-1 בספטמבר.
בריאיון לנדב איל שיפורסם מחר ב"ידיעות אחרונות" וב+ynet, אומרת שמרית מאיר, היועצת המדינית והאדם הקרוב ביותר לבנט במהלך כהונתו: "בנט וכל הקואליציה נכנעו לסחטנות. מרוב ההיאחזות הנואשת בכיסא, הוא נשבר".

התחזית

מחר תהיה ירידה קלה בטמפרטורות בהרים ובפנים הארץ. בשבת ובתחילת השבוע הבא לא צפויים שינויים משמעותיים במזג האוויר.

נתון אחד ביום / ירון דרוקמן

משרד הבריאות פרסם נתונים על אודות אחוז הבדיקות החיוביות לקורונה בכל שכבת גיל. מהנתונים עולה כי בגילים 0 עד 9 שיעור הבדיקות החיוביות עמד ביוני על 41.9% - כלומר יותר משניים מכל חמישה נבדקים בגילים אלו קיבלו תשובה שהם חיוביים לקורונה.
בקבוצה הגיל 10 עד 19 עמד שיעור החיוביים על כמעט 45%, אצל הצעירים בשנות ה-20 לחייהם הנתון היה 38.6%, בקרב בני 30 עד 39 – כ-42% קיבלו תשובה שהם חיוביים לקורונה, ובשכבת הגיל 40 עד 49 הנתון היה כ-43% וכך גם בשכבת הגיל 50 עד 59 ו-60 עד 69.
בקבוצת הגיל 70 עד 79 – 42.5% מהנבדקים קיבלו תשובה שהם חיוביים לקורונה ואצל בני 80 עד 89 כ-29% קיבלו תשובה חיובית. אצל בני 90 ומעלה הנתון היה הנמוך ביותר – 20% קיבלו תשובה שהם חיוביים לקורונה.
יש להדגיש כי שיעור החיוביים בגל הזה גבוה באופן משמעותי מהנתונים בגלים הקודמים, בין היתר בשל בדיקות האנטיגן הביתיות, שרבים מאלו שמקבלים תשובה שלילית בדיקות אלו – לא באים להיבדק בבדיקות אנטיגן מוסדיות או ב-PCR.

מה חיפשו היום בגוגל?

קבר יוסף. מח"ט שומרון אל"מ רועי צוויג ושני ישראלים נוספים נפצעו לפנות בוקר באורח קל בפיגוע ירי בקבר יוסף שליד שכם, בזמן ששהו במקום לציון ההילולה של יוסף הצדיק. בצה"ל מסרו כי מחבלים חמושים פתחו באש מסיבית לעבר המתפללים, והלוחמים השיבו באש לעבר מקורות הירי ופינו את כלל האזרחים מהמקום.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

כנס re:mars של אמזון היה חגיגה של רובוטים ובינה מלאכותית, אבל דווקא פיצ'ר של הסייעת הקולית אלכסה גנב את ההצגה.
לקחנו לסיבוב את הלנד רובר ריינג' רובר שעולה "רק" 1.3 מיליון שקל.
עונת החתונות בעיצומה - אבל ישנם אורחים קורסים כלכלית.
דמי ביטול גבוהים מאוד ומינימום 4 לילות - אלו תנאי המלונות בארץ הקיץ.
והתיקים הנחשקים של המותגים הבינלאומיים: האם משתלם לקנות אותם בישראל?