1 מכל 4 חיילות בשב"ס ובמשטרה נפגעה מינית: הנתונים, ההסתרה והאמירות הפוגעניות

דוח מבקר המדינה שהתפרסם היום חושף מציאות מדאיגה. על פי הדוח כארבע מתוך עשר משרתות חובה בשב"ס דיווחו על פגיעה מינית, בין היתר מצד אסירים ביטחוניים, שהעירו הערות מיניות לעבר הסוהרות וגם ניסו ליצור איתן קשר דרך רשתות חברתיות. "הדוח הוא Me Too לשב"ס ולמשטרה", אמר המבקר אנגלמן שציין כי הדברים הם רק "קצה קרחון".
הכל החל בחשיפת כתבנו לענייני משטרה, לירן לוי, על "סרסור בסוהרות" והדוח היום התפרסם על רקע חשיפתו - לפיה אסיר ביטחוני חשוד שאנס חיילת בכלא. המבקר גם פרסם התבטאויות של סוהרי חובה על היחס לאסירים ביטחוניים בבתי הכלא. בין היתר הם אמרו: "האסירים מנהלים את הסוהרים". אבל לא רק אסירים בטחוניים הטרידו מינית, מתמונת המצב העגומה שמתאר המבקר בעקבות חשיפתו של לוי עולה כי גם סוהרים הטרידו מינית סוהרות לא אחת.
יחס הארגונים לתלונות הוא דבר שאמור לעורר דאגה בקרב כולם. פחות ממחצית משרתי החובה במשטרה, בשב"ס ובמג"ב שציינו כי חוו בשירותם פגיעה מינית - דיווחו על הפגיעה. 70% ממשרתי החובה שבחרו לדווח על הפגיעה המינית השיבו כי התלונה לא טופלה כלל (26%) או טופלה באופן לא מספק (44%).
3 צפייה בגלריה
(צילום: מבקר המדינה, EPA)

לקריאה נוספת

סיפורי היום

צה"ל מדווח על זינוק דרמטי בפיגועי הירי ביו"ש: "היום שאחרי אבו מאזן כבר כאן".
חשד לנקמה: לוחמים דרוזים חשודים בהשלכת מטען לעבר בית פלסטיני. ראש העדה הדרוזית אמר: "אין שום הצדקה למעשה".
הזמרת גלית בורג ("דרך המלך" מהאירוויזיון) נהרגה בתאונת דרכים.
מחלקת הסייבר בפרקליטות הגישה כתבי אישום נגד 4 בני אדם שפרסמו ברשתות החברתיות שורה של איומים, קללות, מידע שקרי ואיחולי מוות שהופנו כלפי עד המדינה ניר חפץ ועדת התביעה הדס קליין.
האזהרה של צה"ל ללוחמים עקב תקרית חברון: השעיה מיידית מפעילות מבצעית.
וסגן השר המיועד אבי מעוז, ממפלגת נעם המתנגדת ללהט"ב בהתבטאות ראשונה: נושא מצעדי הגאווה לא מופיע בהסכמים הקואליציוניים.

מה צפוי מחר

בבית המשפט בירושלים יימשך משפטו של בנימין נתניהו בתיקי האלפים.
במונדיאל, בגלל שלבי ההכרעה ישוחקו ארבעה משחקים ביום - שני משחקים במקביל זה לזה. בשעה 17:00 יתמודדו אקוודור נגד סנגל והולנד נגד קטאר, ב-21:00 יתמודדו אנגליה נגד ווילס ואיראן נגד ארה"ב.

התחזית

מחר בבוקר ייתכן שיירד גשם באילת ובערבה, והחל משעות הצהריים ירדו גשמים מקומיים חזקים מלווים בברקים ורעמים במרכז ובצפון. משעות אחר הצהריים כמעט ולא צפוי גשם.

נתון אחד ביום / ירון דרוקמן

עלייה הדרגתית, אך מתונה, במספר החיוביים לקורונה: 10,190 ישראלים אובחנו בשבוע שעבר כחיוביים לנגיף. מדובר בממוצע של 1,455 מאומתים ביום. לשם השוואה, בשבוע שהחל ב-13 בנובמבר אובחנו בממוצע 1,260 מאומתים ביממה ובשבוע שהחל ב-6 בחודש אובחנו בממוצע 1,024 מאומתים לקורונה מדי יום. ההערכה היא כי העלייה המתונה קשורה לתחלואת החורף.

מה חיפשו היום בגוגל?

ירון אחר. אחר, בן 52 מכפר סבא, מומחה לשיווק, מרצה ומוזיקאי - ועובד ynet לשעבר - נהרג מפגיעת רכב בכביש 531, סמוך לכפר שמריהו. חבריו הספידו: "עשית הכל בתשוקה וברצינות, הראש לא תופס איך אפשר לכתוב עליך בשפת עבר".

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

בצהריים שוחק המשחק הגדול של המונדיאל עד כה: 3:3 משוגע בין קמרון לסרביה.
אפרופו מונדיאל, קבלו את החליפות הצבעוניות של שידורי המונדיאל.
3 צפייה בגלריה
עמית לוינטל, איתי שכטר ואורי אוזן בשידורי המונדיאל
עמית לוינטל, איתי שכטר ואורי אוזן בשידורי המונדיאל
עמית לוינטל, איתי שכטר ואורי אוזן בשידורי המונדיאל
(צילום: באדיבות לימור ריחנה ושיר אליה)
הקוד הסודי של הקיסר קרל החמישי פוצח אחרי כ-500 שנה.
וסין הציפה את טוויטר בפורנו ובהימורים כדי לטשטש מידע על הפגנות.