ריפרש
גם ChatGPT לא היה יכול להמציא סיפור כזה / עם זוהר ברונפמן
26:43
עדכון: הבוקר הודיעה OpenAI על חזרתו של סם אלטמן לחברה. כל הפרטים כאן. ביום שישי הדהים הדירקטוריון של חברת OpenAI את עולם הטכנולוגיה כאשר הכריז על פיטוריו של מנכ"ל החברה סם אלטמן. אלטמן נחשב דווקא למנכ"ל מוצלח מאוד - הוא הוביל את ההשקה של הצ'אטבוט הפופולרי ChatGPT, הפך את OpenAI לסטארט-אפ בשווי של כ-90 מיליארד דולר והיה הפנים הציבוריות של החברה ובעצם של התחום כולו. הסיבה לפיטורים? אלטמן לא "היה כן באופן עקבי" במגעיו עם הדירקטוריון.
1 צפייה בגלריה
סם אלטמן
סם אלטמן
סם אלטמן. הפנים של OpenAI
(צילום: Patrick T. Fallon / AFP)

הפרקים הקודמים של ריפרש:

ברקע דווח על ויכוחים בין אלטמן לבין הדירקטוריון והמדען הראשי - הישראלי איליה סוצקבר - סביב הקצב המהיר שבו OpenAI משיקה מוצרים חדשים, ולגבי רמת הבטיחות שלהם. נשיא החברה גרג ברוקמן, שהודח מתפקידו כיו"ר, החליט לפרוש בעקבותיו של אלטמן. לתפקיד המנכ"לית הזמנית של החברה מונתה סמנכ"לית הטכנולוגיות מירה מוראטי.
המשקיעים, שלא אהבו בלשון המעטה את ההדחה של אלטמן, הפעילו מכבש לחצים על הדירקטוריון, וביום ראשון נראה היה שהמנכ"ל המודח בדרך חזרה לחברה. אבל ביום שני הודיע הדירקטוריון כי המשא ומתן נכשל - אלטמן בחוץ ולחברה יש מנכ"ל חדש, אמט שיר. זמן קצר לאחר מכן הכריזה מיקרוסופט - המשקיעה העיקרית של OpenAI - שאלטמן וברוקמן יצטרפו אליה כדי להקים צוות בינה מלאכותית חדש ביחד עם קולגות מ-OpenAI.
ד"ר זוהר ברונפמןד"ר זוהר ברונפמןצילום: אוהד מטע
כעבור כמה שעות הגיע עוד טוויסט בעלילה: כמעט כל העובדים של OpenAI חתמו על מכתב שבו הם מאיימים להתפטר ולעבור למיקרוסופט, אלא אם כן חברי הדירקטוריון יחזירו את אלטמן וברוקמן ויתפטרו מתפקידיהם. ומי אחד החותמים על המכתב? איליה סוצקבר, מי שלפי הדיווחים הוביל את מהלך ההדחה של אלטמן.
מבולבלים? גם אנחנו. נכון לשעה זו לא ברור לאיזה כיוון הולכת OpenAI והאם אלטמן יחזור בסופו של דבר כמנצח לחברה שאותה שייסד או שמא הוא בדרך למיקרוסופט. ד"ר זוהר ברונפמן, מומחה לבינה מלאכותית ומנכ"ל ומייסד-שותף של חברת Pecan.ai, מצטרף אלינו בשביל לעשות קצת סדר בבלגן. האזנה נעימה.
פורסם לראשונה: 20:12, 21.11.23