שיאומי 13 פרו הוא פשוט מכשיר מרשים. נדירות הפעמים שבהן אני מוצא את עצמי בוחן סמארטפון מקצה לקצה במשך שבוע שלם ומבין שכמעט ואין לי שום דבר רע להגיד עליו. כזה הוא שיאומי 13 פרו, מכשיר הדגל החדש והנוצץ של ענקית הטכנולוגיה הסינית, שעולה בישראל 4,899 שקלים ולשם שינוי עשוי להצדיק לגמרי את תג המחיר שלו.
9 צפייה בגלריה
Xiaomi 13 Pro
Xiaomi 13 Pro
Xiaomi 13 Pro
(צילום: רועי האן)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

שיאומי חשפה את הגרסה הגלובלית של מכשיר הדגל שלה לפני מספר שבועות בודדים והנה הוא כבר זמין לרכישה בישראל בשלוש גרסאות שונות, בהן גרסת בסיס (שעולה בישראל 3,499 שקלים), גרסת הפרו שאותה בדקתי וכן גרסת "Lite" שמעגלת קצת פינות על מנת לאפשר למחיר להיות קצת נגיש יותר - 1,999 שקלים בלבד.

שיאומי, מילה נרדפת לדגל

אליי, כאמור, הגיע דגם הפרו המרשים של הסדרה, שכולל את כל הפיצ'רים ועדכוני התוכנה החדשים שיש לשיאומי להציע. מתחת למכסה המנוע נקבל את ערכת השבבים העדכנית של חברת קוואלקום, Snapdragon 8 Gen 2. לישראל מגיע דגם אחד בלבד של המכשיר הכולל זיכרון עבודה (RAM) בנפח של 12 גיגה-בייט לצד נפח אחסון של 512 גיגה-בייט בתקן UFS 4.0 מהיר במיוחד.
עם מפרט כזה כמובן שלא ציפיתי לשום דבר שהוא לא חוויית שימוש מרשימה וחלקה במיוחד, וזה אכן בדיוק מה שקיבלתי כאן. אין שום דבר שהמכשיר הזה לא יכול לעשות, בין אם מדובר בגלילה אינסופית בפיד או בסשן משחק. כמו כן, ייאמר לזכותה של שיאומי שבניגוד למכשירי דגל אחרים שיצא לי להחזיק בעבר (גם כאלה שיצאו השנה לשוק), שיאומי 13 פרו שומר על טמפטורת עבודה יציבה מאוד גם בזמן השימוש הכבד ביותר.
מעל כל המפרט המרשים הזה נקבל מסך לא פחות מרשים המציע פאנל LTPO AMOLED בגודל 6.73 אינץ' בעל רזולוציה מרשימה של 1,440x3,200 פיקסלים התומך בקצב רענון משתנה של עד 120 הרץ. מעבר לכך, המסך תומך בכיסוי של כמיליארד צבעים, והוא מגיע עם תמיכה בתקני הצפייה +HDR10 ו-Dolby Vision לצד בהירות מקסימלית של לא פחות מ-1,900 ניט.
מדובר במסך ברמה גבוהה מאוד: בתור משתמש קבוע ב-S22 אולטרה נדהמתי לגלות ששיאומי הצליחה לספק ביצוע מרשים אפילו יותר מזה של סמסונג. אציין לטובה גם את מערך הרמקולים המעולה של המכשיר ואת סורק טביעות האצבע האופטי הממוקם מתחת למסך ועושה עבודה נהדרת. הבעיה היחידה שיש לי עם המסך הזה היא העובדה שהוא קמור בצדדיו - מישהו צריך להגיד לשיאומי וסמסונג שהגיע הזמן לעבור הלאה עם הדבר הזה.
9 צפייה בגלריה
מסך מרהיב ומרשים
מסך מרהיב ומרשים
מסך מרהיב ומרשים
(צילום: רועי האן)
אחת התלונות המרכזיות שיש ללא מעט משתמשי שיאומי בארץ ובעולם היא העובדה שמכשירי החברה כוללים חיישן קרבה בעייתי שיכול ליצור שלל בעיות בזמן השימוש במכשיר, בעיקר בזמן ביצוע שיחות טלפון. לשמחתם של אותם משתמשים ולאחר בדיקה די מקיפה שלי, לא הצלחתי לאתר בעיות משמעותיות עם חיישן הקרבה של השיאומי 13 פרו.
גם בגזרת הסוללה המצב מאוד מרשים. שיאומי 13 פרו כולל סוללה בנפח של 4,820 מיליאמפר-שעה, וגם בזמן שימוש בינוני עד כבד הצלחתי להעביר יום עבודה שלם מבלי שהיא תיגמר - אבל זה כמובן לא באמת משנה ברגע שנכניס למשוואה את יכולות הטעינה המהירה ששיאומי סיפקה לנו כאן.
שיאומי היא ככל הנראה יצרנית הדגל האחרונה בפלנטה (טוב, יש גם את אופו, וואן פלוס ושאר חברות תאגיד BBK) שעדיין מספקת בקופסת המכשיר שלה מטען, אבל כאן שיאומי הלכה על כל הקופה כשסיפקה לנו מטען מהיר וגדול במיוחד שיהיה מסוגל לטעון את שיאומי 13 פרו בהספק חסר תקדים של 120 וואט שמסוגל לטעון את המכשיר ל-100% בתוך פחות מחצי שעה (מבדיקה שלי זה לוקח בערך 22 דקות). מעבר לטעינה החוטית המרשימה נקבל כאן תמיכה בטעינה אלחוטית בהספק של 50 וואט.

בואו נצלם

אחת התכונות המעניינות ביותר של שיאומי 13 פרו היא העובדה שמערך הצילום שלו הוא חלק משיתוף פעולה של שיאומי עם חברת לייקה (Leica) הגרמנית - שיתוף פעולה שמבטיח לנו על הנייר איכות צילום יוצאת דופן ומרשימה במיוחד. שיתוף הפעולה כאן כולל שימוש בעדשות ייעודיות של לייקה בכל אחת מהמצלמות האחוריות של המכשיר, זאת לצד היכולת להשתמש בזמן הצילום עצמו באחד משני מצבי צילום שונים של החברה.
9 צפייה בגלריה
מערך צילום בשיתוף חברת לייקה הגרמנית
מערך צילום בשיתוף חברת לייקה הגרמנית
מערך צילום בשיתוף חברת לייקה הגרמנית
(צילום: רועי האן)
מערך הצילום האחורי שקיבלנו כאן כולל שלוש מצלמות שונות, כולן כאמור עושות שימוש בעדשות הייעודיות של חברת לייקה. כל אחד משלוש המצלמות של המערך מציעה חיישן ברזולוציית 50 מגה-פיקסל, ובסך הכל יש לנו כאן מצלמה ראשית בעלת עדשה רחבה, מצלמת טלפוטו המציעה זום אופטי עד x3.2 ומצלמה שלישית בעלת עדשה אולטרה-רחבה עם תמיכה בזווית צילום של עד 115 מעלות.
מצבי הצילום של לייקה בהחלט עושים עבודה נהדרת. בפעם הראשונה שנפתח את המצלמה נוכל לבחור באחד משני מצבי הצילום של לייקה, האחד נקרא "Leica Vibrant" שמספק עיבוד תמונה מעט יותר "חי" (כאן הצבעים יהיו מעט חזקים יותר ביחס לצבעים במציאות), והשני נקרא "Leica Authentic", שמנסה לספק תמונה עם דיוק צבעים קרוב ככל שניתן למציאות. לצד שני מצבי הצילום ניתן להפעיל מצב "AI" שאמור על הנייר לשפר גם כן את איכות הצילום הכללית. ניתן לעבור בין שני מצבי הצילום בקלות ובכל רגע נתון בין צילום תמונות בתוך אפליקציית המצלמה של המכשיר.
9 צפייה בגלריה
שני מצבי צילום
שני מצבי צילום
שני מצבי צילום
(צילום מסך)
אז איך נראים הצילומים של שיאומי 13 פרו? בשני מצבי הצילום תצפו לקבל תמונות באיכות פשוט חסרת תקדים שתשים בכיס הקטן לא מעט מתחרות פוטנציאליות. כמו כן, אציין לטובה את האיכות המאוד מרשימה של המערך בזמן צילום תמונות פורטרט - אפקט הבוקה שמתקבל כאן מרשים מאוד ובכנות הוא הטוב ביותר שיצא לי לנסות בסמארטפון עד היום. באשר למצבי הצילום של לייקה, אחרי לא מעט תמונות וניסיונות מצאתי את עצמי משתמש יותר במצב Leica Authentic מאשר במצב Leica Vibrant.
9 צפייה בגלריה
חדות וצבעים נהדרים
חדות וצבעים נהדרים
חדות וצבעים נהדרים
(צילום: רועי האן)
9 צפייה בגלריה
זום אופטי כפול 3.2
זום אופטי כפול 3.2
זום אופטי כפול 3.2
(צילום: רועי האן)
9 צפייה בגלריה
איכות תמונות מרשימה במיוחד
איכות תמונות מרשימה במיוחד
איכות תמונות מרשימה במיוחד
(צילום: רועי האן)
גם בזמן צילום בלילה התוצאות של שיאומי 13 פרו מרשימות למדי בין אם אתם משתמשים במצב צילום הלילה הייעודי ובין אם לא - כל עוד האובייקט שלכם ממוקם כמו שצריך בתמונה והפוקוס מכוון, התמונות יוצאות פשוט מרשימות.
9 צפייה בגלריה
מצב "Leica Vibrant"
מצב "Leica Vibrant"
מצב "Leica Vibrant"
(צילום: רועי האן)
9 צפייה בגלריה
מצב "Leica Authentic"
מצב "Leica Authentic"
מצב "Leica Authentic"
(צילום: רועי האן)
הגענו אולי למינוס היחידי שיש לי לדבר עליו בכל הקשור למכשיר הזה וזוהי מצלמת הסלפי, שמגיעה עם חיישן ברזולוציית 32 מגה-פיקסל. שלא תבינו לא נכון, המצלמה כאן עושה עבודה לא רעה בכלל ומספקת תמונות חביבות בהחלט, אבל בהשוואה ליכולות המאוד מרשימות של המצלמות האחוריות הייתי מקווה לקבל כאן משהו קצת יותר מפוצץ ומרשים.

מערכת ההפעלה

שיאומי 13 פרו מגיע עם מערכת ההפעלה MIUI 14 של שיאומי המבוססת על אנדרואיד 13. מי שכבר קרא אי פעם סקירות שלי הנוגעות למכשירים של שיאומי יודע שאני פחות אוהב את המערכת הזו בהשוואה לסקינים אחרים של אנדרואיד, וגם כאן בעיניי מדובר במערכת עמוסת פיצ'רים, פרסומות ואפליקציות מותקנות מראש שהופכות את כל חוויית השימוש במכשיר לקצת יותר מעיקה.
יחד עם זאת, ראוי לציין לטובה שארסנל היכולות ששיאומי מציעה לנו כאן מרשים מאוד, וכל עוד אתם יודעים איך להתעסק איתה וכיצד לבטל את הפרסומות (שלצערי מופיעות בכל מקום אלא אם נפעל אקטיבית על מנת להסיר אותן), חוויית השימוש שלכם תהיה לא רעה בכלל.

השורה התחתונה

בין אם אתם אוהבים את שיאומי ובין אם לא, שיאומי 13 פרו הוא ללא ספק אחד ממכשירי הדגל המרשימים ביותר שיצא לי להיתקל בהם במהלך השנים האחרונות. מדובר באסופת טכנולוגיות ויכולות מתקדמות ומרשימות בהחלט שאוגדו כולם לכדי מכשיר אחד שפשוט מסוגל לעשות הכל, כל זה בזמן שהוא כולל בקופסה שלו מטען מהיר במיוחד ועדיין עולה פחות מגרסאות הקצה של המתחרות.
שיאומי 13 פרו וכן יתר המכשירים בסדרת שיאומי 13 זמינים לרכישה בישראל תחת הייבוא הרשמי של קבוצת המילטון. כל המכשירים מגיעים עם 24 חודשי אחריות. ניתן לרכוש את המכשיר בצבעים לבן, שחור, ורוד, כחול וירוק, בהתאם לדגם.
יחידה לסקירה סופקה על ידי קבוצת המילטון