אפל שלחה אתמול (יום ב') הזמנות לאירוע הכרזה וירטואלי שיתקיים ב-10 בנובמבר, עוד שבוע בדיוק, תחת הכותרת "עוד דבר אחד" (One More Thing). לפי רוב ההערכות, ענקית הטכנולוגיה תציג באירוע את מחשבי המק הראשונים שמצוידים במעבדים מבוססי ARM שתכננה בעצמה, בעקבות ההחלטה הדרמטית להתנתק מענקית השבבים אינטל.
3 צפייה בגלריה
טים קוק באירוע ההשקה של אייפון X
טים קוק באירוע ההשקה של אייפון X
"עוד דבר אחד". טים קוק באירוע ההשקה של אייפון X
(צילום: AP)
מדובר באירוע ההכרזה השלישי שאפל עורכת בשלושת החודשים האחרונים: ב-15 בספטמבר היא חשפה שני שעונים חכמים ושני אייפדים, וב-13 באוקטובר היא חשפה את סדרת אייפון 12 ורמקול חכם בשם הומפוד מיני. בניגוד לשנים קודמות, האירועים התקיימו ללא קהל והועברו בשידור חי ברשת בעקבות מגפת הקורונה. "עוד דבר אחד" הוא אחד המשפטים המזוהים עם אפל ובמיוחד עם המנכ"ל והמייסד המנוח סטיב ג'ובס, שנהג לשלוף אותו לפני הכרזות משמעותיות. גם המנכ"ל שהחליף את ג'ובס בשנת 2011, טים קוק, אימץ את המשפט והוא השתמש בו בפעם האחרונה בהשקה של אייפון X בשנת 2017.

עוד כתבות על אפל:

ביוני האחרון, במסגרת כנס המפתחים השנתי שלה (WWDC), הודיעה אפל כי מעתה היא מתכוונת לתכנן בעצמה את המעבדים של מחשבי המק הנייחים והניידים שלה, אחרי 15 שנים של שיתוף פעולה עם אינטל. מי שמוביל את המהלך הוא ג'וני סרוג'י, הישראלי הבכיר ביותר בחברה שמכהן כסגן נשיא בכיר לענייני חומרה.
3 צפייה בגלריה
ההזמנה של אפל לאירוע
ההזמנה של אפל לאירוע
ההזמנה של אפל
(צילום מסך)
סרוג'י הבטיח כי הביצועים של המק ישתפרו ובמקביל צריכת האנרגיה תרד. כמו כן, צפויים שיפורים גם בתחומי האבטחה, הביצועים הגרפיים והבינה המלאכותית. "המק יהיה טוב יותר מאי פעם", הבטיח סרוג'י, והוסיף כי המחשב "יעשה עוד זינוק ענק קדימה". החברה הודיעה אז כי המק הראשון עם מעבד "אפל סיליקון" יגיע לחנויות בסוף 2020 והמעבר המלא למעבדים מתוצרת עצמית יימשך כשנתיים.

שלושה מחשבים חדשים

אתמול דווח באתר "בלומברג" כי אפל האיצה את תהליך הייצור של שלושה מחשבים ניידים עם מעבדים שתכננה: מקבוק פרו עם מסכי 13 אינץ' ו-16 אינץ' ומקבוק אייר עם מסך 13 אינץ'. פרט להחלפת המעבד, לא צפוי שינוי ניכר בעיצוב של המחשבים. חברת פוקסקון מייצרת עבור אפל את המחשבים הקטנים יותר וחברת קוואנטה מייצרת את המחשב הגדול. ניסויים שנערכו העלו כי צריכת האנרגיה של המעבדים החדשים יעילה יותר בהשוואה למעבדים של אינטל.
3 צפייה בגלריה
ג'וני סרוג'י
ג'וני סרוג'י
ג'וני סרוג'י, הישראלי שמוביל את המהלך
(צילום: אפל)
גורמים הבקיאים בנושא אמרו ל"בלומברג" כי המחשבים עם מסכי ה-13 אינץ' נמצאים בשלב מתקדם יותר ואין ספק שלפחות שניהם יוצגו על הבמה בעוד שבוע. במחשבים החדשים יהיו גם שבבים ייעודיים של אפל לגרפיקה ולמידת מכונה. בנוסף לשלושת המחשבים האלה, באפל עובדים גם על גרסאות חדשות ל-iMac ולמק פרו שיהיה קטן משמעותית מהדגם הנוכחי.
המעבדים החדשים מבוססים על ערכת השבבים A14 שכבר נמצאת בסדרת אייפון 12 ובאייפד אייר. עם סיום תהליך ההתנתקות מאינטל, כל החומרה של אפל תתבסס על אותם מעבדים, מה שיסייע לאינטגרציה בין המכשירים ויאפשר בין היתר להריץ בקלות במחשב אפליקציות שפותחו עבור האייפון.