אחרי שעונים, משקפיים, מעילים ונעליים, הגיע זמנה של הטבעת הצנועה בעולם החיישנים והמחשוב הלביש. כך לפחות אפשר להעריך לפי החשיפה של הטבעת החכמה של סמסונג לבאי תערוכת MWC שמתקיימת בימים אלה בברצלונה. סמסונג לא לבד: גם אפל, על פי דיווחים שונים, מתכננת טבעת חכמה שתשתלב באקוסיסטם של החברה. לא ברור באיזה שלב נמצאת אפל, אך בסמסונג כבר עשו את ההימור ואם היריבה האמריקאית גם תיכנס לתחום אפשר לצפות שגם היא תיהנה מכך.
5 צפייה בגלריה
סמסונג רינג
סמסונג רינג
סמסונג רינג
(קרדיט: סמסונג)
הטבעת שהוצגה היא גרסה מוקדמת כך שעשויים להיות עוד שינויים עד שהיא תגיע לחנויות. החברה לא סיפקה תאריך יעד להשקה רשמית, אך סביר להניח שהיא תופיע במהלך ההשקה של הטלפונים המתקפלים החדשים שככל הנראה תקרה בקיץ הקרוב. מבדיקות של עיתונאים שזכו להתנסות בה בתערוכה, מדובר במוצר צנוע בסך הכל. על פי הנסיינים, הצבעים שמוצעים כעת הם זהב, כסף ושחור קרמי והיא מגיעה ב-9 גדלים שונים. המשקל נע בין 2.3 גרם ל-2.9 גרם - זאת לעומת המתחרה הישירה כיום Oura, שהטבעת שלה שוקלת בין 4 ל-6 גרם.
5 צפייה בגלריה
סמסונג רינג
סמסונג רינג
תשעה גדלים שונים
(קרדיט: סמסונג)
הטבעת מכילה חיישנים שתפקידם לנטר שלל מדדי בריאות כגון: קצב לב, נשימה, תזוזות במהלך השינה או חביון שינה (מונח שמתייחס לפרק הזמן שעובר עד שאתם נרדמים). החיישנים מוטמעים בתוך המבנה שלה למעט שלוש בליטות. לדברי הנסיינים, אלה לא היו מאוד מורגשות מהרגע שהטבעת על האצבע, אך מנגד היא לא מאוד דקיקה כך שאם עונדים טבעות נוספות באצבעות הצמודות היא עשויה להפריע. לדברי נסייניות רבות, היא מרגישה יותר כמו טבעת שעוצבה לגברים מאשר לנשים.
ריפרש
המלחמה על ההייטק / עם ליעד אגמון
47:31
אחת הבעיות העיקריות של מוצרי מחשוב לביש, בעיקר שעונים או משקפיים, היא זמן הסוללה. סמסונג טרם הציגה נתון רשמי, אך הסוללה עצמה מגיעה עם כמות מטען של 14.5 מיליאמפר-שעה לדגם הקטן ביותר עד 21.5 מיליאמפר-שעה לדגם הגדול. כאמור, לא ברור כמה חשמל הטבעת צורכת בפעולה וזה משהו שניתן יהיה לדעת רק לאחר שימוש אמיתי. עם זאת, על פי הניסיון עם השעונים החכמים של סמסונג, זמן השימוש עשוי להיות מוגבל.
5 צפייה בגלריה
סמסונג רינג
סמסונג רינג
סמסונג רינג
(קרדיט: סמסונג)
התצורה של הטבעת לא הצליחה מאוד לעניין את הקהל הרחב עד כה. הטבעת של Oura אמנם מצליחה לעניין אך עד כה היא בעיקר מוכרת בקרב יודעי דבר בלבד. עבור הרוב, שעונים חכמים או רצועות כושר הם האמצעים העיקריים לקבל חיווי על תפקוד הגוף והבריאות. אבל בסמסונג מאוד רוצים להרחיב את פלטפורמת הבריאות הדיגיטלית שלה Samsung Health. החברה הצליחה לגייס עד כה כ-64 מיליון משתמשים לפי דבריו של הון פאק, סגן נשיא סמסונג וראש חטיבת הבריאות הדיגיטלית שלה. תצורות נוספות לחיישנים עשויות להוסיף לה משתמשים חדשים.
5 צפייה בגלריה
סמסונג רינג
סמסונג רינג
סמסונג רינג תעבוד בשילוב עם אפליקציית Health
(קרדיט: סמסונג)
משתמשי הפלטפורמה יוכלו בחודשים לקבל גישה לכלי סיוע חדש בשם My Vitality Score, או בעברית "מדד החיוניות שלי", שינטר את הערנות שלהם. בנוסף הם יקבלו משוב על בסיס הנתונים שנמדדו בצורה של כרטיסיות עם המלצות בריאות שיופיעו כהתראות דרך האפליקציה. הנתונים שעליהם יתבססו הכרטיסיות האלה מגיעים כמובן משלל החיישנים השונים שמוטמעים במוצרי סמסונג, שעונים חכמים, אוזניות ובקרוב גם הטבעת החכמה. מעבר לניטור השוטף של המדדים, בסמסונג גם אומרים שהטבעת יכולה לשמש לניטור המחזור החודשי בהתבסס על שיתוף פעולה שכבר יש לה עם מפתחת אפליקציית Natural Cycles שמאושרת על ידי ה-FDA האמריקאי.
5 צפייה בגלריה
סמסונג רינג
סמסונג רינג
סמסונג רינג ללילה טוב
(קרדיט: סמסונג)
היצרנית הדגישה גם שהשימוש בטבעת לא צריך לבוא על חשבון שימוש בשעון החכם או האוזניות. שילוב של שני התקנים אמור לסייע לדייק את הניטור, כך לפי הון פאק. כפי שציינו, תצורת הטבעת היתה נחלתן של חברות נישה עד כה. סמסונג היא חברת הטק הגלובלית הראשונה להציע מוצר כזה, כאשר אפל צפויה גם היא להצטרף בהמשך. הסיבה שסמסונג ממהרת כל כך להגיע לפני אפל היא שהטבעת הזו לא תעבוד עם האייפון, בדיוק כמו שמוצריה של אפל מתקשים לעבוד עם מכשירי אנדרואיד. בחברה הקוריאנית מאוד מקווים שזה יצליח לשכנע כמה משתמשי אייפון לזנוח את הסמארטפון האהוב שלהם ולעבור למתחרה. מנגד, החברה כן עובדת כדי לאפשר את השימוש בטבעת באופן מלא גם על מכשירי אנדרואיד של יצרניות אחרות.