המרוץ למיליון השני: תורי ענק לחיסונים בכמה יישובים

מבצע החיסונים בישראל, שזוכה לשבחים בעולם, נמשך ביתר שאת והיום נרשמו תורים גדולים ליד המתחם הסמוך לאצטדיון סמי עופר בחיפה, בקריית מוצקין, בבית החולים מאיר בכפר סבא, בחולון ובמקומות נוספים. אתמול עדכן משרד הבריאות כי מספר המתחסנים בישראל הגיע כבר למיליון בני אדם. זאת לאחר ששלשום נרשם מספר שיא של 153 אלף מתחסנים ביום ב-352 תחנות חיסון ברחבי הארץ.


11 צפייה בגלריה
בנתניה עומסים כבדים בתור לבדיקות קורונה
בנתניה עומסים כבדים בתור לבדיקות קורונה
עמדו שעות בפקק לבדיקות קורונה בנתניה
מאות הגיעו למרפאות החוץ בבית חולים מאיר בכפר סבא על מנת לקבל חיסון. הגעתם גרמה להתקהלות רבה. רבים נאלצו לעמוד בתור זמן רב וחלקם אף לא זכו לקבל את החיסון, מה שגרם למרמור בקרב הבאים.
מבית החולים נמסר בצהריים כי "במתחם החיסונים של המרכז הרפואי מאיר חוסנו היום 1,300 איש. במהלך הבוקר פשטה שמועה שניתן להגיע גם ללא תור שנקבע מראש והדבר גרם לעומסים שלא היו צריכים להיות. נציגת צוות החיסון יצאה לממתינים והרגיעה שכולם יחוסנו ובלבד שיקפידו על מרווח בטוח שישמור על בריאותם וכך היה, לשביעות רצונם של כל הממתינים. צוות המחסנים עבד באופן מקצועי ויעיל ביותר ונתן מענה לכל האנשים שהגיעו, כולל לאלה שהיו ללא תור שנקבע מראש".
עומס כבד של נבדקים נרשם במתחם בחניון תחנת הרכבת הצפונית בנתניה. "עמדתי בפקק מהשעה 14:00 עד 17:00 ובקושי התקדמתי", סיפר ב' שהגיע מהרצליה. הפקק לתור מתחיל כבר במחלף נתניה לכיוון מזרח. גם במתחם "היבדק וסע" היו עומסים כבדים ותורים שנמשכו שעות.

הקול הערבי לנתניהו? "לא נקנה את ההטעיות שלו"

אתמול (יום ו'), בריאיון שהעניק ראש הממשלה בנימין נתניהו לכתב ynet חסן שעלאן במהלך ביקור במרכז החיסונים באום אל פחם, הוא הכריז כי לקראת הבחירות הוא מתכוון לפנות לקול הערבי ומעוניין בתמיכתו, ואף תהה מדוע בארץ לא יכולים הערבים והיהודים להתחבק "כמו בדובאי".


11 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו על לקראת הבחירות פונה למגזר הערבי: "אני רוצה תמיכה שלכם, חד משמעית"
בנימין נתניהו על לקראת הבחירות פונה למגזר הערבי: "אני רוצה תמיכה שלכם, חד משמעית"
נתניהו בביקור באום אל-פחם
(צילום: חסן שעלאן)
דבריו התקבלו בחשד רב בקרב התושבים ומנהיגי הציבור הערבי שעמם שוחחנו. "הממשלה הזו מפקירה אותנו מכל הבחינות", אמר לנו מוחמד מחאמיד, תושב אום אל פחם. "זה ביקור פוליטי, הוא בא בשביל הקולות. אנחנו לא נשכח לו שהוא אמר 'הערבים נוהרים לקלפיות'. נתניהו זה נתניהו. נתניהו הוא מוֹכֵר, לא ימין ולא שמאל".
בינתיים, הערב התחדשו ההפגנות נגד נתניהו, ולפי שעה עוכבו או נעצרו לפחות שמונה מפגינים בירושלים.


11 צפייה בגלריה
קאסם סולימאני
קאסם סולימאני
סולימאני. איך איראן תגיב?
(צילום: AP)

איראן מאיימת בנקמה, ומעלה כוננות במפרץ הפרסי

החשש בארה"ב מפני פעולת נקמה איראנית לקראת יום השנה לחיסולו של מפקד כוח קודס קאסם סולימאני ממשיך לגבור, יממה לפני שהרפובליקה האיסלאמית תציין את מותו של הגנרל הנערץ שלה בהפצצת מל"ט אמריקנית בנמל התעופה של בגדד ב-3 בינואר 2020.
לפי דיווח אמש של כתבת CNN לענייני ביטחון וצבא ברברה סטאר, הכוחות הימיים של איראן העלו כוננות באזור המפרץ הפרסי. גורם בממשל אמר לסטאר כי מהמידע שהגיע לידי מערכת הביטחון האמריקנית לא ברור אם העלאת הכוננות בצד האיראני היא "הגנתית", מחשש לתקיפה אמריקנית כלשהי, או סימן לכך שאיראן נערכת לפעולה משלה במפרץ – נגד יעדים אמריקניים.
הדיווח הזה מצטרף לשורה של דיווחים בימים האחרונים בארה"ב על מידע מודיעיני שמצביע על כוונה בטהרן לבצע פעולת נקמה לקראת יום השנה לחיסול סולימאני, שיחול מחר.

11 צפייה בגלריה
הנרצחים
הנרצחים
שלושת הנרצחים בכפר עקב

שלושה נרצחו בקטטה בכפר עקב שבמזרח ירושלים

שלושה גברים נרצחו בצהריים בקטטה בכפר עקב שבמזרח ירושלים. אחד מהם הוא וליד אל-רג'בי, שהובהל לבית החולים הדסה הר הצופים - שם נקבע מותו.
השניים הנוספים הובהל לבית חולים ברמאללה, שם מתו מפצעיהם. משטרת רמאללה עצרה חשוד בהשתתפות ברצח השלושה. הרקע לקטטה הוא סכסוך בין שתי משפחות בכפר שפרץ אמש ובמסגרתו הוצתו בתים ומכוניות.
11 צפייה בגלריה
פואז דעאס
פואז דעאס
פואז דעאס
אתמול נדקר למוות פואז דעאס, בן 56, במהלך קטטה בטירה. בנו, צעיר בשנות ה-20 לחייו, נדקר גם כן ונפצע באורח בינוני. במקביל נדקרו ונפצעו קשה שני בני אדם באירועים שונים בחיפה ובקריית ים.
11 צפייה בגלריה
אמבולנס אילוס אילוסטרציה
אמבולנס אילוס אילוסטרציה
ארכיון
(shutterstock)

טרגדיה באשדוד: בן 16 נפטר בשנתו

הנער, תושב העיר המוכר בשל היותו שחקן נוער של מכבי אשדוד בכדורסל, נפטר בלילה ככל הנראה מדום לב.
הנער שיחק כדורסל אתמול אחר הצהריים. לאחר מכן שב לביתו ונרדם. הוריו ניסו להעירו לארוחת הערב אך הוא לא הגיב.
צוות מד"א שהגיע למקום נאלץ לקבוע את מותו. המקרה עדיין בבדיקה.


11 צפייה בגלריה
חילוץ רוכב האופנוע בבוסתן הכרמל
חילוץ רוכב האופנוע בבוסתן הכרמל
זירת התאונה בכרמל
(צילום: יחידת חילוץ גליל-כרמל)

שני רוכבי אופנוע נהרגו בתאונות בסוף השבוע

שני רוכבי אופנוע נהרגו בתאונות דרכים במהלך סוף השבוע, ואחד נוסף נפצע באורח קשה: בבית החולים שיבא שבתל השומר נקבע היום מותו של רוכב בן 35, שנפגע אמש באורח אנוש בתאונה עצמית בגבעתיים.
כמו כן, הבוקר נהרג רוכב שהחליק במהלך נסיעה בכביש 431, סמוך למחלף נס ציונה.
בנוסף, באזור הכרמל חולץ רוכב שעבר תאונה בשטח פתוח ונפצע באורח קשה.


תיעוד: נהג אוטובוס ביקש מנער לעטות מסכה - והוכה

לביא כהן, נהג בן 33 של חברת סופרבוס בבית שמש, הוכה על-ידי נער לאחר שביקש ממנו לעטות מסכה כשעלה לאוטובוס. "לפי ההנחיות, אסור לנו להעלות נוסעים ללא מסכה", הסביר כהן. "כשפניתי אליו בבקשה לשים אחת, הוא פשוט אמר שהוא לא מוכן, העביר את כרטיס הרב קו שלו ועלה לאוטובוס".
כהן ביקש מהנער לעטות מסכה או לרדת מהאוטובוס בתחנה, אך הוא עמד בסירובו. "בשלב זה כבר הפעלתי את מצלמת הגוף שלי. עצרתי את האוטובוס ואנשים התחילו לרדת ממנו", סיפר כהן.
במקביל להפעלת מצלמת הגוף, התקשר כהן למשטרה, ורק אז הסכים הנער לעטות את המסכה על פניו וניסה לרדת מהאוטובוס. כהן אמר לו לחכות בפנים, ואז הנער הגיח מאחוריו ונתן לו אגרוף בעורף. בסרטון נשמעים כמה נוסעים מקניטים את הנהג לאחר האירוע, וטוענים כי אם שוטרים יגיעו למקום הם גם יותקפו.
מהמשטרה נמסר: "אנו רואים בחומרה אלימות מכל סוג שהיא, ובהתאם מיד עם קבלת הדיווח אודות המקרה נשלחה ניידת המשטרה למקום. לאחר הגעת השוטרים התברר כי החשוד נמלט מהאזור, והוחלט להמשיך תחקור וטיפול באירוע במקום סמוך בניסיון לגבות פרטים ולברר את נסיבות המקרה ללא הפרעות. בניגוד מוחלט לטענת הנהג, המשטרה פועלת ותמשיך לפעול בנחישות בכל רחבי העיר בית שמש, בכל שעות היממה ובכל ימות השנה, נגד אירועי אלימות ופשיעה מכל סוג".
11 צפייה בגלריה
נאום טראמפ על מצב הקורונה בארצות הברית
נאום טראמפ על מצב הקורונה בארצות הברית
נאום טראמפ על מצב הקורונה בארצות הברית
(צילום: AFP)

לראשונה: סוכל וטו של טראמפ, בעזרת הרפובליקנים

בהצבעה נדירה אמש, באמצע חופשת השנה החדשה, אישר הסנאט ברוב עצום – 82 מול 13 – את ביטול הווטו שהטיל הנשיא על חוק תקציב הביטחון הלאומי. כדי לעקוף וטו נשיאותי נדרש רוב של שני שלישים לפחות, וההצבעה אמש מגיעה אחרי שביום שני גם בית הנבחרים אישר ברוב גדול מאוד (87-322) את ביטול הווטו, כך שכעת ייכנס החוק לתוקף גם בלי החתימה של טראמפ.
טראמפ, נזכיר, הטיל בשבוע שעבר וטו על חוק ההסמכה השנתי לביטחון לאומי (NDAA) לשנת 2021, בגובה 740 מיליארד דולר. החוק מגדיר את המדיניות הביטחונית של ארה"ב ומציב יעדים צבאיים שונים. הוא כולל בין היתר העלאת שכר בגובה של 3% לחיילים האמריקנים, אך גם כמה סעיפים שאליהם התנגד טראמפ נחרצות.
כשהטיל את הווטו בשבוע שעבר טען הנשיא שהחוק אינו כולל "צעדים קריטיים לביטחון הלאומי". הוא התנגד בין השאר לתיקונים בחוק שמגבילים את נסיגת הכוחות מאפגניסטן ומאירופה, ולשינוי שמות בסיסים שקרויים על שמם של מנהיגים בצבא הקונפדרציה. הוא דרש גם שהקונגרס יבטל את סעיף 230 בחוק הגנת התקשורת. הסעיף פוטר את הרשתות החברתיות – שלדבריו מוטות נגדו – מאחריות על תכנים שמתפרסמים אצלן.
אולם החוק עבר בקונגרס בתמיכה נרחבת של הרפובליקנים. הללו לא נותרו נאמנים לטראמפ בסוגיה זו, כפי שעשו ברובם הגדול לאורך ניסיונו הכושל לבטל את תוצאות הבחירות לנשיאות – תוך שהוא מפזר טענות חסרות בסיס להונאות וזיופים מצד הדמוקרטים.
11 צפייה בגלריה
סנטה בקולומביה
סנטה בקולומביה
ארכיון
(צילום: AFP)

בלגיה: "סנטה קלאוס" חולה קורונה ביקר בבית אבות; לפחות 27 מתו

לפחות 27 דיירים בבית אבות בבלגיה מתו מקורונה, לאחר שמתנדב שביקר אותם כשהוא מחופש לסנטה קלאוס אובחן כחולה. התמותה אף צפויה לעלות, שכן 88 דיירים נוספים אובחנו כחולים - ו-40 עובדים בבית האבות נדבקו גם הם.
המתנדב הגיע ב-5 בדצמבר למסיבת חג בבית האבות "המלרייק" בעיר מול שבצפון בלגיה, שכן המנהג הבלגי הוא שסנטה קלאוס מביא מתנות לתושבים ב-6 בדצמבר - שהוא יום ניקולאס הקדוש. עדיין לא ברור אם ההתפרצות במקום החלה באופן ישיר בגללו, אך בעירייה המקומית כבר תקפו את מארגני האירוע "חסרי האחריות לחלוטין", וטענו כי הם שיקרו להם בנוגע לאופי המסיבה.
בעירייה טענו תחילה כי "המתנדב שמר מרחק מהדיירים, לא נשאר במקום יותר מכמה דקות וחבש מסכה. גם הדיירים חבשו מסכה. הוא נכנס רק לשטחים המשותפים, כמו פינות הישיבה". עם זאת, לאחר שנחשפו צילומים מהמקום שהראו כי הדיירים לא לבשו מסכות בעת הביקור, פרסמה העירייה הבהרה. "קיבלנו מידע שגוי מההנהלה", טענו. "אנחנו מתחרטים על כך מאוד. לאחר שראינו את התמונות, עלינו להסיק שמדובר בהרבה מעבר לשגיאה - זהו אירוע חסר אחריות לחלוטין".
11 צפייה בגלריה
יער קרן הכרמל
יער קרן הכרמל
רקפת ביער קרן הכרמל
(צילום: גלעד כרמלי )

מזג האוויר: עדיין יבש, ללא סימנים לגשם בשבוע הקרוב

רצף הימים היבשים כבר שובר שיאים ביחס לעונת החורף. עד סוף השבוע הבא לא צפוי גשם, וגם הטמפרטורות ימשיכו להיות גבוהות יחסית ביום. בלילות, מנגד, יהיה קר. הים התיכון שטוח וטמפרטורת המים 19 מעלות וחצי.
הטמפרטורות החזויות היום והלילה: ירושלים 11-17, תל אביב 12-21, חיפה 15-20, צפת 11-14, קצרין 13-21, טבריה 14-24, נצרת 13-20, עפולה 11-22, בית שאן 12-23, לוד 12-22, אשדוד 12-20, עין גדי 17-23, באר שבע 10-24,
מצפה רמון 9-17, אילת 15-26.

עוד תחזיות לארץ ולעולם באפליקציה של דני רופ באייפון ובאנדרואיד