המועמדים לתפקיד סגן נשיא ארה"ב, מייק פנס וקמלה האריס, סיפקו הלילה (בין רביעי לחמישי) עימות טלוויזיוני רגוע ותרבותי בהרבה מזה שנערך בין דונלד טראמפ לג'ו ביידן בשבוע שעבר. פנס והאריס הרבו אמנם להחליף עקיצות במהלך המשדר, ופנס אף הוזהר פעם אחת על-ידי המנחָה כי כמו טראמפ הוא חורג מהזמן שהוקצה לו ומפר את כללי העימות, אבל בסך הכול היה זה אירוע מנומס, מאופק וענייני בהרבה. הוא אפילו הסתיים באמירה מעוררת תקווה מפי פנס, שנשאל על-ידי ילדה על המלחמות בין דמוקרטים לרפובליקנים, והשיב: "כשהעימות נגמר, כולנו אמריקנים".
העימות שנערך הלילה בסולט לייק סיטי שביוטה היה הראשון והאחרון בין המועמדים לסגנות, וחלק גדול מאוד ממנו הוקדש להתמודדות של ממשל טראמפ עם מגפת הקורונה, סוגיה מאוד לא-נוחה עבור הנשיא וסגנו. לפי מדגם שערכה רשת CNN בתום העימות, כ-59% מהצופים סבורים שהאריס ניצחה בו ו-38% סבורים שפנס ניצח. לפני העימות העריכו 61% מהם שהיא תנצח, ו-36% העריכו שידו תהיה על העליונה.

22 צפייה בגלריה
קמלה האריס מייק פנס עימות סגנים בחירות ארה"ב
קמלה האריס מייק פנס עימות סגנים בחירות ארה"ב
האריס ופנס הלילה. קטיעות והשתקות, אבל רכות
(צילום: AFP)
22 צפייה בגלריה
קמלה האריס מייק פנס
קמלה האריס מייק פנס
מעבר למחיצות השקופות. פנס והאריס
(צילום: רויטרס)
העימות הלילה נערך כשבין פנס להאריס חוצצות מחיצות פלסטיק שקופות, ומחיצה נוספת חוצצת בינם לבין המנחה, העיתונאית סוזן פייג' מ-USA Today. סביב הצבת המחיצות הללו התנהל בימים האחרונים עימות בין שני המטות: האריס התעקשה שהלוחות יוצבו כדי להפחית את הסיכוי להדבקה בנגיף הקורונה, ואילו במחנה פנס סירבו תחילה, ואף טענו בלעג שהמועמדת הדמוקרטית מנסה להקים סביבה "מבצר". לבסוף התקבלה בקשתה של האריס.
בראשית העימות ביקשה המנחה פייג' מפנס והאריס לספק לציבור האמריקני "עימות תרבותי", בצל הזיכרון הצורב של הקרב המכוער בין טראמפ לביידן בשבוע שעבר. פנס נראה, לפחות בתחילת האירוע, כמי שמנסה להפגין חום ורוך כלפי האריס, ואף אמר לה כי לכבוד הוא לו לחלוק איתה את הבמה. עם זאת, ככל שהעימות התארך התרבו העקיצות ביניהם. האריס האשימה את פנס כמה פעמים כי התפרץ לדבריה וקטע אותה, ושלוש פעמים היא ניסתה להשתיקו בעצמה: "סגן הנשיא, אני מדברת. אני מדברת", נזפה בו.

22 צפייה בגלריה
קמלה האריס מייק פנס
קמלה האריס מייק פנס
בתחילת המשדר. המנחה ביקשה לעשות את זה "תרבותי"
(צילום: AFP)
22 צפייה בגלריה
קמלה האריס
קמלה האריס
האריס. "לכבד את האמריקנים זה להגיד להם את האמת"
(צילום: EPA)
העימות נפתח מיד בשאלות על מגפת הקורונה, והמנחה פייג' שאלה את האריס מה בדיוק יעשה ממשל בראשותו של ביידן שלא יעשה ממשל בראשות טראמפ. האריס השיבה כי הטיפול של ממשל טראמפ בקורונה היה "הכישלון הגדול ביותר של ממשל כלשהו בתולדות ארצנו", ואז הזכירה את מניין המתים והחולים, ובעודה מדברת על 30 מיליון מחוסרי העבודה האמריקנים שלחה מבט נוקב לעברו של פנס.
"הממשל ידע מה קורה ולא סיפר לכם", אמרה, כשכוונתה להקלטה שבה נשמע טראמפ מודה כי נמנע בכוונה מליידע את האמריקנים על גודל הסכנה הנשקפת מהנגיף. "הם ידעו וטייחו", טענה. "אתה מכבד את העם האמריקני כשאתה אומר לו את האמת, כשיש לך את האומץ להיות מנהיג, לדבר על הדברים שאולי אתה לא רוצה שאנשים ישמעו, אבל שהם צריכים לשמוע כדי שיוכלו להגן על עצמם". האריס האשימה: "האמריקנים נאלצו להקריב הרבה יותר מדי בגלל חוסר היכולת של הממשל הזה".

22 צפייה בגלריה
מייק פנס
מייק פנס
פנס על היעדר המסכות: "אצל ביידן והאריס זה רק חובות"
(צילום: AP)
22 צפייה בגלריה
קמלה האריס
קמלה האריס
המועמדת לסגנית הנשיא. "חיסון? אם המומחים יגידו"
(צילום: AFP)
אחרי שהאריס אמרה כי כוונתו של ביידן היא להנהיג תוכנית ארצית למעקב אחר הדבקות, לקיום בדיקות ולהפעלת מדיניות חיסונים, והכול בחינם לכולם, השיב לה פנס כי התוכנית היא למעשה חיקוי של המדיניות שהנהיג טראמפ וכי יש בה משום פלגיאט. בעקיצה נגד ביידן אמר פנס שביידן מבין דבר או שניים בפלגיאטים. זוהי רמיזה לכמה פרשות של גניבה ספרותית שבהן הסתבך ביידן בעבר, פרשות שאחת מהן חיסלה את המרוץ הראשון שלו לנשיאות, ב-1988.

פנס על "טקס ההדבקה": "האמריקנים יודעים לדאוג לעצמם"

כשנשאל על כך ששיעור המתים מקורונה בארה"ב ביחס לגודל האוכלוסייה בה הוא מהגבוהים בעולם השיב פנס כי ארה"ב עוברת תקופה קשה ביותר, אבל טען גם כי מהיום הראשון למגפה הציב דונלד טראמפ את אמריקה במקום הראשון. סגן הנשיא הדגיש כי מיד לאחר התפרצות הנגיף השעה טראמפ את כל הטיסות מסין – הכלכלה השנייה בעולם, וטען כי החלטה זו נתנה לארה"ב זמן להיערך למשבר האדיר וחסכה את חייהם של המונים. לדבריו, באותה העת ביידן טען שהמהלך של טראמפ היסטרי ומוּנע משנאת-זרים.
רגע מאתגר במיוחד עבור פנס הגיע כשנשאל על הטקס שנערך בבית הלבן ב-26 בספטמבר, ושבו הציג טראמפ את מועמדותה לעליון של השופטת איימי קוני בארט. בטקס ההוא לא הייתה הקפדה ממשית על הנחיות הקורונה, ורבים מהנוכחים בו לא עטו מסכות ולא שמרו על מרחק זה מזה. שלל משתתפים בטקס, בהם הנשיא טראמפ עצמו ורעייתו מלניה, אובחנו אחר כך כנשאים של הנגיף. לפי שעה זוהו כבר 34 נדבקים שהיו מעורבים בדרך זו או אחרת בטקס ההוא.
22 צפייה בגלריה
אירוע מינוי שופטת איימי קוני בארט הבית הלבן
אירוע מינוי שופטת איימי קוני בארט הבית הלבן
אירוע ההדבקה ההמוני בבית הלבן. 34 אובחנו
(צילום: gettyimages)
22 צפייה בגלריה
קמלה האריס
קמלה האריס
האריס. נשאלה על הרחבת העליון והחלפת ביידן - והתחמקה
(צילום: AP)
22 צפייה בגלריה
קמלה האריס מייק פנס
קמלה האריס מייק פנס
העימות בסולט לייק סיטי, הלילה
(צילום: AP)
בתשובתו הדגיש פנס כי האירוע נערך בשטח פתוח, ובניסיון להפנות את האש אל האריס וביידן תקף אותם על כך שהצהירו כי יטילו חובה לעטות מסכות במבנים פדרליים ויעודדו עטיית מסכות ככלל ברחבי ארה"ב. הוא טען כי מדובר בחוסר כבוד לחופש של האמריקנים להחליט בעצמם על בריאותם: "לנשיא טראמפ ולי יש ביטחון רב בעם האמריקני וביכולת שלו לקחת את המידע הזה וליישם אותו. הנשיא טראמפ ואני בוטחים באמריקנים שיעשו את הבחירות הטובות ביותר עבור בריאותם. ג'ו ביידן וקמלה האריס מדברים כל הזמן על הטלת חובות".
בעימות עלתה גם סוגיית החיסון לקורונה, שהנשיא טראמפ זורע תקוות שפיתוחו יושלם עוד לפני הבחירות, בתקווה שהדבר יהיה מעין "הפתעת אוקטובר" שתגביר את התמיכה בו ברגע האחרון. מכיוון שהאריס הצהירה בשבועות האחרונים כי היא עצמה לא תבטח בחיסון שממשל טראמפ יאשר לפני יום ההצבעה ב-3 בנובמבר, המנחה פייג' שאלה אותה הלילה אם תחרים לחלוטין חיסון כזה אם יפותח בשבועות הקרובים. האריס השיבה שאם מומחים כמו ד"ר אנתוני פאוצ'י, המומחה הראשי של הממשל למחלות זיהומיות, יקבעו שמומלץ לקבל את החיסון הזה, היא תיגש לקבל אותו, אבל לא תעשה זאת אם טראמפ עצמו יאמר שצריך ליטול את החיסון.
22 צפייה בגלריה
קמלה האריס מייק פנס
קמלה האריס מייק פנס
(צילום: gettyimage)
22 צפייה בגלריה
מייק פנס
מייק פנס
פנס. אם שפעת החזירים הייתה קורונה, 2 מיליון היו מתים אצל ביידן
(צילום: EPA)
על רקע דבריה על החיסון האשים פנס את האריס במהלך העימות כי היא מערערת את אמון הציבור בחיסונים. "את ממשיכה לפגוע באמון של הציבור בחיסון, אם יושלם הפיתוח של חיסון במהלך כהונתו של ממשל טראמפ, ואני חושב שזה חסר מצפון", תקף. "גברתי הסנאטורית, אני פשוט מבקש ממך, תפסיקי לשחק משחקים פוליטיים בחייהם של אנשים". על טענות ביידן והאריס שממשל טראמפ נכשל בטיפול במגפה השיב פנס כי מי שנכשל בניהול מגפה הוא דווקא ממשל אובמה-ביידן, שבעת כהונתו ב-2009 נדבקו 60 מיליון אמריקנים בשפעת החזירים: "אילו נגיף שפעת החזירים היה קטלני כמו נגיף הקורונה כשביידן היה סגן הנשיא", אמר, "היינו מאבדים את חייהם של שני מיליון אמריקנים".

לא נדבר על הגיל

העימות בין המועמדים לסגנוּת בארה"ב זוכה בדרך כלל לתשומת לב מועטה יחסית, אבל הפעם יוחסה לו חשיבות רבה מהרגיל בשל גילם ומצבם הבריאותי של שני המועמדים לנשיאות – טראמפ בן 74 ולביידן ימלאו בנובמבר 78. סגן הנשיא, נזכיר, הוא האדם שמחליף את נשיא ארה"ב במקרה שזה מת, מודח או מתפטר, והוא ממלא את התפקיד עד למועד שבו אמור היה הנשיא להשלים ארבע שנות כהונה. אם הנשיא נופל למשכב באופן זמני או עובר הליך רפואי קצר, סגנו עשוי להחליף אותו עד שישוב לתפקוד מלא.
22 צפייה בגלריה
קמלה האריס מייק פנס
קמלה האריס מייק פנס
אם הנשיא ייבחר ולא יוכל לכהן, הסגן יחליף אותו. פנס הלילה
(צילום: AFP)
האפשרות שטראמפ או ביידן יצטרכו להיות מוחלפים על-ידי סגניהם אחרי הבחירות נעשתה לאחרונה ריאלית במיוחד בעיני הבוחרים, ומכאן החשיבות הגדולה-מהרגיל שייחסו בארה"ב לעימות. לאורך הקמפיין ניסה טראמפ לשכנע את הציבור האמריקני שביידן מבולבל ולא-צלול, ואף שבמחנה הדמוקרטי דחו את הטענות, ביידן רמז בעצמו כי מפאת גילו הוא עשוי להסתפק בכהונה אחת בלבד אם ינצח את טראמפ, ולא להתמודד על כהונה נוספת כפי שעושים בדרך כלל נשיאים מכהנים. טראמפ מצדו אובחן רק בשבוע שעבר כחולה קורונה ונזקק לטיפול רפואי, והאפשרות שמצב בריאותו יידרדר לפתע והוא ייאלץ להעביר את סמכויותיו לסגנו פנס הפכה למוחשית למדי.
על רקע הדברים האלה נשאלו הלילה פנס והאריס בעימות אם דנו עם טראמפ וביידן בהתאמה בשאלה מה יעשו אם המועמד שייבחר לנשיא לא יוכל להשלים את כהונתו. פנס והאריס התחמקו שניהם לחלוטין מהשאלה, ועברו לדבר במקום זאת על עניינים אחרים המשרתים אותם. האריס, למשל, שטחה במקום זאת את קורות חייה האישיים והמקצועיים, מילדותה כבת למהגרים, דרך תפקידה כתובעת בקליפורניה ועד לכהונתה בסנאט.
22 צפייה בגלריה
מייק פנס עימות סגנים בחירות ארה"ב
מייק פנס עימות סגנים בחירות ארה"ב
סגן הנשיא רושם לעצמו הערות במהלך העימות
(צילום: EPA)
כשהשניים נשאלו אם למצביעים יש זכות לדעת פרטים רבים יותר על מצבם הבריאותי של נשיאים ומועמדים לנשיאות, במיוחד כשאלה סובלים מבעיה בריאותית כלשהי, השיבה האריס "לחלוטין", טענה כי ביידן מתנהל בשקיפות מלאה בעניין זה – ואז הסיטה את הדיון דווקא אל סירובו של טראמפ לחשוף את דו"חות המס שלו, שלפי תחקיר של "ניו יורק טיימס" מסתירים חובות כבדים שבהם שקע ופטוֹר מפוקפק שקיבל מתשלום מס הכנסה פדרלי בשל הפסדיו הכספיים. "ג'ו חושף הכול – הוא כן, הוא גלוי, אבל אצל דונלד טראמפ מנגד זה הכול הסתרות", טענה.

זכותה של האישה, לא של טראמפ

התחמקות-לרגע נרשמה גם כשמייק פנס נשאל, בעקבות מינויה הצפוי של השופטת השמרנית בארט לבית המשפט העליון, כיצד ירצה שמדינת האם שלו, אינדיאנה, תנהג במקרה שהרוב השמרני הגדול בעליון יביא לביטול הפסיקה ההיסטורית מ-1973 שהתירה הפלות בכל רחבי ארה"ב. במקום להשיב על שאלה זו שיבח פנס את החלטת טראמפ לחסל את קאסם סולימאני בעיראק בינואר השנה, והביע תקווה שהשופטת קוני בארט לא תמצא עצמה תחת מתקפה במהלך השימועים שייערכו לה בסנאט, בראש ובראשונה על רקע אמונותיה הנוצריות-קתוליות האדוקות. הרפובליקנים, נזכיר, מנסים להציג את התנגדות הדמוקרטים למינויה כצעד הקשור להיותה קתולית, וכך להרחיק מהדמוקרטים מצביעים קתולים במדינת פנסילבניה החשובה.
22 צפייה בגלריה
סוזן פייג'
סוזן פייג'
המנחה סוזן פייג'. עצרה והתריעה שיש חוקים מוסכמים
(צילום: AFP)
22 צפייה בגלריה
מתקינים את המחיצות לפני העימות
מתקינים את המחיצות לפני העימות
מתקינים את המחיצות לפני העימות
(צילום: רויטרס)
כשהאריס נשאלה אם במקרה של ביטול החלטת העליון תרצה שמדינת האם שלה, קליפורניה, לא תאכוף שום הגבלה על הפלות, היא ניצלה את ההזדמנות כדי להשיב לפנס על דבריו בנוגע לדת, והדגישה שהיא וביידן שניהם אנשים מאמינים, ושביידן בעצמו קתולי. אשר לזכות להפלות אמרה: "תמיד אילחם על זכותה של האישה להחליט על גופה, זו צריכה להיות זכותה – לא הזכות של הנשיא טראמפ וסגן הנשיא פנס". כשסיימה התייחס פנס ישירות לשאלה, השיב שהוא "תומך בחיים" ולא מתבייש בזה, והאשים את ביידן והאריס בתמיכה במימון הפלות עד שלב מאוחר מאוד בהיריון מכספי משלם המסים.
ההתחמקות הבוטה ביותר של האריס נרשמה כשהתבקשה שוב ושוב לומר אם ממשל בראשות ביידן יקדם הרחבה של מספר השופטים בבית המשפט העליון כ"נקמה" על החלטת הרפובליקנים לקדם את מינוי בארט. האריס נמנעה מלהשיב, גם כשפנס לחץ עליה. ביידן, יצוין, מתחמק גם הוא מתשובה ברורה על השאלה אם יקדם הרחבה שכזו, הנחשבת בוושינגטון לשבירת מוסכמות.
בניגוד לעימות בין טראמפ לביידן בשבוע שעבר, הלילה הייתה גם נגיעה קלה במדיניות החוץ. פנס הזכיר שטראמפ העביר את שגרירות ארה"ב בישראל לירושלים כפי שהבטיח, ואמר שלעומת זאת במהלך כהונת ממשל אובמה, שבו ביידן כיהן כסגן הנשיא, הממשל הבטיח לעשות זאת ולא עמד בהבטחתו. עוד הזכיר פנס כי תחת כהונתו של טראמפ מוגר דאעש וחוסל מנהיגו של הארגון, אבו בכר אל-בגדדי. האריס מנגד האשימה את טראמפ ש"אימץ לחיקו דיקטטורים ברחבי העולם" ושצידד ברוסיה כשזו טענה כי אין שחר לקביעת המודיעין האמריקני שמוסקבה חיבלה במתכוון בבחירות ב-2016. "דונלד טראמפ מעדיף את המילה של ולדימיר פוטין על פני המילה של קהילת המודיעין האמריקנית", אמרה.

פנס: "אין באמריקה גזענות שיטתית"

לקראת סוף העימות עלה נושא האלימות על רקע גזעי וההפעלה של כוח לא פרופורציונלי נגד שחורים מצד רשויות אכיפת החוק. המנחה שאלה את האריס ופנס אם צדק נעשה בעניינה של בריאונה טיילור, שפרשת הריגתה בביתה על-ידי שוטרים השנה הסעירה את ארה"ב. האריס הפגינה בתשובתה שליטה נאה בפרטים על חייה של טיילור, סיפרה ששוחחה עם אמה, ואמרה: "חייה ניטלו ממנה באלימות". היא הזכירה גם את רצח ג'ורג' פלויד, או כפי שכינתה זאת: "8 הדקות ו-46 השניות שבהן חזתה אמריקה, שבמהלכן גבר אמריקני עוּנה ונרצח תחת ברכו של שוטר במדים". האריס סיפרה שכמו אמריקנים רבים ש"צעדו כתף אל כתף" ברחובות במחאה על האירוע הזה, גם היא השתתפה בהפגנות. היא הבטיחה לערוך רפורמה במשטרה, ולהקים מרשם ארצי לשוטרים המפירים את החוק.
22 צפייה בגלריה
מייק פנס עימות סגנים בחירות ארה"ב
מייק פנס עימות סגנים בחירות ארה"ב
"תמיד לצד רשויות האכיפה". פנס
(צילום: AP)
פנס, מצדו, השיב אמנם ש"לבנו נשבר על אובדן של כל אמריקני חף מפשע", אך מיהר להוסיף: "אני מאמין במערכת המשפט". הוא אמר כי אף שאין תירוץ שיצדיק את מה שקרה לג'ורג' פלויד, אין גם דרך להצדיק את המהומות שהתחוללו אחר כך בשולי מחאת Black Lives Matter. "הרעיון שאמריקה היא מדינה שיש בה גזענות שיטתית, שיש בה אפליה באכיפת החוק, הוא עלבון גדול לגברים ולנשים העובדים ברשויות אכיפת החוק", טען. הוא פנה לכוחות אכיפת החוק ואמר: "תחת הנשיא טראמפ אנחנו תמיד ניצבים לימינן של רשויות אכיפת החוק".
22 צפייה בגלריה
קמלה האריס מייק פנס עימות סגנים בחירות ארה"ב
קמלה האריס מייק פנס עימות סגנים בחירות ארה"ב
צופים בעימות, הלילה בסן דייגו
(צילום: רויטרס)
22 צפייה בגלריה
קמלה האריס מייק פנס עימות סגנים בחירות ארה"ב
קמלה האריס מייק פנס עימות סגנים בחירות ארה"ב
פנס והאריס על המסך בפלורידה
(צילום: gettyimages)
האריס הזכירה את העובדה שבעימות בשבוע שעבר התחמק טראמפ מלגנות את ארגון The Proud Boys, שהוגדר בעימות כארגון ימין קיצוני, ובמקום זאת קרא לאנשי הארגון "עִמדו מנגד והיכונו". פנס הדף את הביקורת של האריס, וטען כי טראמפ גינה שוב ושוב את ה-KKK, ניאו-נאצים וקיצונים אחרים. "לנשיא טראמפ יש נכדים יהודים, בתו וחתנו יהודים", אמר כדי להדגיש שהנשיא אינו גזען ואינו איש קיצוני, אלא נכון להכיל את בני האדם כולם.

הזבוב של פנס והמחבט של ביידן

בצל סירובו של טראמפ להבטיח שיכיר בתוצאות הבחירות נשאלה האריס לקראת תום העימות מה ביידן והיא מתכוונים לעשות אם טראמפ יפסיד בבחירות ויסרב לפנות את כיסאו. היא לא סיפקה תשובה ברורה, אבל הדגישה שרפובליקנים מתונים רבים, כמו קולין פאוול וסינדי מקיין, הביעו תמיכה בה ובביידן, וכי בחודשים האחרונים הצליח הצמד לבנות קואליציה רחבה של תומכים המספקת להם בסיס איתן. "אנחנו מאמינים בעם האמריקני, אנחנו מאמינים בדמוקרטיה – הצביעו, הצביעו מוקדם", אמרה.
22 צפייה בגלריה
מייק פנס עימות סגנים בחירות ארה"ב
מייק פנס עימות סגנים בחירות ארה"ב
הזבוב הטורדני. לא עזב דקות ארוכות
22 צפייה בגלריה
מייק פנס עין אדומה עימות בחירות סגנים ארה"ב 2020
מייק פנס עין אדומה עימות בחירות סגנים ארה"ב 2020
העין האדומה של פנס. ברשת תהו: תסמין של קורונה?
פנס נשאל את אותה השאלה והשיב כי הוא מאמין שטראמפ והוא ינצחו בבחירות האלה. הוא ניצל את ההזדמנות כדי להאשים את הדמוקרטים בניסיון להפוך בעצמם את תוצאות הבחירות הקודמות – כשכוונתו לניסיון ההדחה נגד טראמפ בשל פרשת "אוקראינה גייט" ולחקירת פרשת "רוסיה גייט". כמו הנשיא טראמפ, פנס טען על במת העימות כי ההצבעה דרך הדואר, שבצל מגפת הקורונה תהיה השנה נרחבת מאי-פעם וצפויה להועיל לדמוקרטים, תוביל לזיופים נרחבים.
רגע משעשע נרשם בעימות כשזבוב נחת על ראשו של פנס, ובלט על רקע שערו הלבן. הזבוב נותר על ראשו במשך כמה דקות, גם כשפנס נענע בראש לאורך הוויכוח עם האריס. הזבוב עורר אין ספור תגובות של גולשים ברשתות החברתיות, ואחת מהן הייתה של ביידן עצמו: המועמד הדמוקרטי צייץ בטוויטר תמונה שלו אוחז במחבט להריגת זבובים, וניצל את התמונה כדי לבקש מתומכיו עוד קצת תרומות למסע הבחירות – "תעזרו עם 5 דולר לזבוב הקמפיין הזה".
22 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן עם מחבט יתושים בציוץ בתגובה ל זבוב שנחת  על ראשו של מייק פנס ב עימות בין הסגנים ב בחירות ארה"ב
ג'ו ביידן עם מחבט יתושים בציוץ בתגובה ל זבוב שנחת  על ראשו של מייק פנס ב עימות בין הסגנים ב בחירות ארה"ב
ביידן והמחבט, הלילה
(צילום: הטוויטר של ג'ו ביידן)
גולשים ברשתות החברתיות העירו גם על עינו השמאלית האדומה של פנס, וחלק מהמעירים, בהם גם כמה פרשנים ועיתונאים כמו קייטי קוריק, תהו אם מדובר בתסמין של מחלה כלשהי, אולי אפילו של קורונה. על פנס נמתחה בימים האחרונים ביקורת משום שלא נכנס לבידוד לאחר שהשתתף באירוע ההדבקה המפורסם בבית הלבן, אך לפני העימות הוא עבר כמה בדיקות קורונה, וכולן חזרו שליליות.
העימות הבא בין טראמפ לביידן עצמם מתוכנן לליל 15 באוקטובר, בין הימים חמישי ושישי בשבוע הבא. עם זאת, בשל מחלתו של טראמפ עדיין לא ברור אם העימות הזה יתקיים. ביידן כבר הכריז שאם טראמפ לא יחלים עד אז, לדעתו אין לקיים את העימות. העימות השלישי והאחרון בין השניים אמור להיערך שבעה ימים לאחר מכן.
פורסם לראשונה: 03:30, 08.10.20