שני בני אדם, צעירה בת 18 וצעיר בן 20, נהרגו הבוקר (א') באירוע ירי המוני שהתרחש בעיר בולטימור שבמדינת מרילנד, ארצות הברית. שעה קלה לאחר הדיווחים הראשוניים על האירוע עדכנו הרשויות על מותם של השניים, ומסרו כי עוד 28 בני אדם נפצעו. מצבם של שלושה מהפצועים מוגדר קשה. נסיבות הירי עדיין לא ברורות, וזהות היורה אינה ידועה.
לפי הדיווחים הירי התרחש במהלך "מסיבה שכונתית" בשכונת ברוקלין בבולטימור, תחת הכותרת "יום ברוקלין", שבה השתתפו מאות בני אדם. עדי ראייה סיפרו לרשת "פוקס ניוז" כי שמעו, כחצי שעה לאחר חצות (שעון מקומי), בין 20 ל-30 קולות ירי. "זה פשוט נמשך ונמשך", סיפר אחד מהם. בזירה, כך דווח, ישנם שלל פריטים שהושלכו כנראה במהלך מנוסת הקהל, וכתבת של הרשת פרסמה בטוויטר תמונה של נעל הפוכה על הדשא.
3 צפייה בגלריה
ירי המוני בולטימור ארה"ב
ירי המוני בולטימור ארה"ב
זירת האירוע בבולטימור. "טרגדיה מוחלטת"
(צילום: משטרת בולטימור)
כוחות משטרה גדולים הוזעקו לזירה, ובמסיבת עיתונאים הבוקר עדכן מפקד המשטרה המקומית ריצ'רד וורליי כי בזירה עצמה נמצאה גופת הצעירה וכי הצעיר השני מת מפצעיו אחרי שפונה לבית החולים. לדבריו רוב הפצועים, כ-20 איש, התפנו באופן עצמאי לבתי החולים. הוא ציין כי אין בידי השוטרים חשוד כלשהו, וכי החוקרים בוחנים כעת סרטונים ומראיינים עדי ראייה על מנת לזהותו.
ראש העיר בולטימור, ברנדון סקוט, קרא לכל מי שיש לו מידע על האירוע או על החשוד לפנות למשטרה. "זו טרגדיה מוחלטת שלא הייתה צריכה לקרות. כל מי שיודע משהו על מה שקרה פה, כל מי שיודע משהו על הירי ההמוני הזה, בבקשה תתייצבו ותמסרו כל פיסת מידע".
בעשור האחרון הפכו אירועי הירי ההמוניים בארה"ב לתכופים יותר וקטלניים יותר, ובשנים האחרונות הם כללו רצח של 60 בני אדם בפסטיבל מוזיקה בנבאדה ב-2017, 49 איש במועדון גאה בפלורידה ב-2016, 32 קורבנות במכללת וירג'יניה טק ב-2007 ו-26 בכנסייה בטקסס ב-2017. גם מסעות הירי בבתי הספר נעשו רצחניים יותר, והם כללו את הטבח בשנה שעברה ביובלדי שבטקסס שבו נרצחו 19 ילדים ושתי מורות; את הטבח בבית הספר היסודי "סנדי הוק" בקונטיקט ב-2012, שבו רצח אדם לנזה 20 תלמידים ושישה מבוגרים; ואת הטבח בתיכון בפלורידה ב-2018 שבו רצח התלמיד לשעבר ניקולס קרוז 14 תלמידים ושלושה אנשי צוות.
3 צפייה בגלריה
גופתו של הרוצח שהיה אחראי לטבח בטקסס במאי השנה, והבכי על מותם של שמונה בני אדם בירי
גופתו של הרוצח שהיה אחראי לטבח בטקסס במאי השנה, והבכי על מותם של שמונה בני אדם בירי
גופתו של הרוצח שהיה אחראי לטבח בטקסס במאי השנה, והבכי על מותם של שמונה בני אדם בירי
(צילום: AFP)
3 צפייה בגלריה
ארה"ב כלי נשק רובים רובה NRA
ארה"ב כלי נשק רובים רובה NRA
הוויכוח על חוקי הנשק המקלים נמשך כבר עשרות שנים, ובינתיים אירועי ירי המוני נהיים תכופים וקטלניים יותר
(צילום: shutterstock)
הקלות שבה יכולים אמריקנים להשיג נשק נמצאת במוקד של ויכוח ציבורי בארה"ב כבר עשרות שנים: בעוד הפוליטיקאים הרפובליקנים וחלק גדול מבוחריהם מתעקשים להגן על התיקון השני לחוקה, המעגן את זכותו של כל אזרח אמריקני לשאת נשק, במחנה הדמוקרטי דורשים להחריף דרמטית את ההגבלות על רכישת נשק ונשיאתו, וכך לסלק את רוב התחמושת מהרחובות ולהפחית את הסכנה הנשקפת לאזרחים, גם ממקרים שבהם הנשק אינו מאובטח היטב, וילדים נוטלים אותו לידיהם.