דובר ראש הממשלה לתקשורת הזרה לשעבר, מארק רגב, טען הלילה (בין שני לשלישי) במהלך שיחה עם פעילי ארגון "ידידי הליכוד בארה"ב" כי רוב הציבור בישראל לא מסכים עם משפחות החטופים בנוגע לעסקה "בכל מחיר". במהלך שיחת זום עם פעילי הארגון אמר רגב כי "רוב הציבור בישראל לא תומך ברעיון הזה. התקשורת מראה את כל האנשים אומרים 'בכל מחיר', אבל רוב הישראלים לא שם. אנחנו מבינים את המשפחות, הן יכולות להגיד מה שבא להן. אנחנו נבין אותן ואת כאבן, אבל כששואלים ישראלים בסקרים לגבי הרעיון של 'בכל מחיר' - הם לא מסכימים עם זה".

רגב, שהיה בעבר דובר ראש הממשלה לתקשורת הזרה, חזר לתפקידו לזמן קצר עם פרוץ המלחמה ולקח חלק בעבודת מערך ההסברה. בסוף חודש ינואר הוא עזב את המטה ובפברואר חזר לעבודתו במכון אבא אבן באוניברסיטת רייכמן.
הלילה, טען רגב בשיחה המקוונת כי אותם ישראלים שמתנגדים לעסקה בכל מחיר, כאמור רוב הציבור לדבריו, מעוניינים גם בהמשך הלחימה בחמאס. "הם רוצים אולי עסקה כמו שהייתה בנובמבר, אבל הרעיון שבגלל השבויים לתת לחמאס לנצח את המלחמה? לא, הציבור לא שם", אמר. במהלך השיחה המקוונת עם "ידידי הליכוד בארה"ב", שארכה כ-60 דקות, רגב ירה לכל עבר ולא חסך בביקורת גם על המפגינים בישראל, על הממשל האמריקני תחת הנשיא ג'ו ביידן ועל מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש.
לדבריו, "האמריקנים טועים לחשוב בגלל הסקרים שנתניהו לא מייצג את ישראל בדעותיו. הוא מייצג את הדעה הרווחת בישראל, גם של המרכז והשמאל. שני שליש מהישראלים לא רוצים בחירות. התמיכה במבצע ברפיח ובחיסול חמאס היא מקיר לקיר". רגב הוסיף כי "ראש הממשלה אמר שאנחנו נכנס לרפיח. זה רק עניין של זמן. הוא הבטיח לאמריקנים שיהיה לנו מסדרון הומניטרי לאזרחים לעזוב את האזור כדי שלא יקלעו לאש ושיהיה מקלט בטוח עבורם. אנחנו לא רוצים לראות אזרחים תמימים נקלעים לאש".
רגב התייחס גם לתמונות הקשות שיוצאות מרצועת עזה בעקבות פעילות צה"ל, ואמר: "אני מבין שיש צד שלילי בלהראות את ישראל מפציצה את עזה, אבל בסופו של דבר זה מאוד חשוב. אנשים באזור צריכים להבין שאם תוקפים את ישראל צריך לשלם מחיר, זה מסר חשוב שישראל צריכה להעביר. העובדה שאנחנו מפציצים בעזה ותוקפים את מכונת המלחמה ללא הפסקה - אני רוצה שיראו את זה. הציבור הישראלי רוצה לראות את זה, הוא רוצה לראות שאנחנו חזקים ושאנחנו ננצח את זה". לדבריו ישראל אינה אחראית למשבר ההומניטרי בעזה אלא כי זה "האינטרס של חמאס ליצור משבר כדי להגביר את הלחץ הבינלאומי על ישראל. זאת האסטרטגיה שלהם והיא די מוצלחת".
על המשא ומתן עם חמאס אמר דוברו של נתניהו לשעבר כי העסקה תקועה בגלל דרישות חמאס שיאפשרו לו למעשה להשתלט מחדש על עזה: "יש הבדל בין עסקה עם ויתורים קשים לבין עסקה שנותנת לחמאס לנצח את המלחמה וזה לא מקובל. חמאס עכשיו אומר שאם אתם רוצים את השבויים חזרה אתם צריכים לסיים את המלחמה. אתם צריכים לצאת מעזה ואנחנו צריכים להיות רשאים לחזור לצפון הרצועה וכל התנאים האלה למעשה נותנים לחמאס לקחת שליטה מחדש על עזה ולהצהיר על ניצחון בלחימה ואנחנו לא מוכנים לזה. המטרה היא להשמיד את מכונת הלחימה של חמאס ולסיים השלטון שלו בעזה".
לדברי רגב, המתיחות הגוברת עם הממשל האמריקני היא "מחיר ששווה לשלם כדי להשיג ניצחון מוחלט נגד חמאס". רגב אמר כי כשישראל קוראת "לניצחון מוחלט, אנחנו צריכים לנצח באופן מכריע וכל השאר הוא משני - ואם זה גורם לנו להילחם עם כמה מהחברים שלנו, ובכן, מבחינתנו, מדובר בהישרדות שלנו. כמו שאנחנו משלמים מחיר בחיי אדם שלנו ומחיר כלכלי, אנחנו צריכים להיות מוכנים לשלם גם את המחיר הזה. הדבר הכי חשוב הוא לנצח. אם לא נחסל את חמאס שום דבר אחר לא משנה".
1 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן ובנימין נתניהו
ג'ו ביידן ובנימין נתניהו
"התנהלות הממשל האמריקני - סטירת לחי לישראל". נתניהו וביידן בביקורו בישראל עם פרוץ המלחמה
(צילום: AP)
עוד טען רגב כי ההימנעות האמריקנית האחרונה בהחלטת מועצת הביטחון, ותמיכתו של ביידן בנאום של מנהיג הרוב בסנאט צ'אק שומר, שקרא לבחירות בישראל, מהוות "סטירת לחי" לישראל. מטרת הנזיפה הפומבית של נתניהו בארה"ב וביטול המשלחת לבית הלבן, לדבריו, הייתה לאותת ש"אנחנו לא בעסקים כרגיל", וכי "ארה"ב מאפשרת לישראל ליפול קורבן לרוב אנטי-ישראלי אוטומטי באו"ם. זה בלתי מתקבל על הדעת. אם אמריקה זורקת את ישראל בין כותלי האו"ם, זה בעייתי מאוד".
לדברי רגב, "מה שצ'אק שומר אמר זאת בעיה וזה לא נכון. זאת לא דיפלומטיה. ישראל היא דמוקרטיה והצד האמריקני לא מכבד את התהליך הדמוקרטי בישראל. התמיכה של ממשל ביידן בשומר התחילה את הספירלה השלילית ביחסים, זה כמעט חסר תקדים. אפשר לחשוב על ממשל אמריקני שקורא לנפילת השלטון בבריטניה או צרפת? לא, זה חסר תקדים. אולי יש לארה"ב דעת פרטית אבל אתה לא עושה את זה בפומבי וקורא להפלת השלטון".
רגב, כאמור, תקף גם את מזכ"ל האו"ם גוטרש, ואמר כי "במקום להודות שיש בעיה הוא מחבק את ההטיה האנטי ישראלית בארגון שלו וקורא לאנשים לתמוך באונר"א. הם רוצים לומר שעובדי אונר"א ששמרו על שבויים, שחגגו את הטבח של 7 באוקטובר בבתי ספר הם רק 'תפוחים רקובים' ואונר"א כארגון הוא בסדר. לא, אונר"א מבחינה מערכתית אנטי-ישראלי, והוא מהווה קרקע פוריה לרעיונות האנטישמיים והאנטי-ישראליים הקיצוניים ביותר".
רגב התייחס בדבריו גם לתקיפה אתמול בדמשק, שבה חוסל בכיר כוח קודס חסן מהדווי, ואמר בקריצה כי הוא "לא יכול לאשר כמובן שזה אנחנו, אבל אני יכול לומר שאנחנו עוקבים אחרי תוכנית הגרעין האיראנית מאוד מקרוב וסביר לחשוב שישראל כן תוקפת את איראן. כשאנחנו הורסים את השלוחות של איראן, ציר הטרור של איראן פחות חזק וזה דבר טוב".
על האפשרות שנתניהו ינאם בפני הקונגרס האמריקני, טען רגב כי "צריך לקבל החלטה מתי התזמון הנכון". לדבריו, "ברור שלא קל לראש ממשלה לעזוב את המדינה בזמן מלחמה. נתניהו ירצה לעשות נאום טוב ולעבוד הרבה זמן על הנאום ולבנות את ה'קייס' הכי טוב שהוא יכול. צריך להבין, זה לא לטוס בבוקר ולחזור בצהריים, זה מאמץ, צריך לעשות את זה כמו שצריך, וזה דורש זמן ומשאבים. זה לא בלתי אפשרי אבל בזמן מלחמה צריך לעשות חישוב של כל השיקולים יחד".
מטה המשפחות להחזרת החטופים מסר בתגובה על דברי רגב: "84% מהציבור הישראלי, מסכים שאי אפשר לנצח במלחמה מבלי להחזיר את החטופים. בני משפחות החטופים יצרו קשר עם מארק רגב לאור אמירתו, והוא טען בפניהן כי הכותרות שיצאו אינן משקפות את האמת שבתוכן הכתבה. לא מאחלים לאף אחד להיכנס לנעליים שלנו. מטה המשפחות קורא לכולם להסתמך על נתוני מחקר מבוססים ומאומתים ומגנה בתוקף אמירות חסרות בסיס ושחר הגורמות מפך נפשי לחינם. החברה הישראלית, הרואה את ערך החיים כנר לרגליה, לא תסתפק בניצחון של מיטות החמאס, ארגון ציני ואכזרי. אין אנו נוכל לחיות בגאווה כל עוד נדע כי הפקרנו את אחינו ואחיותינו, החפים מפשע מאחור".