לפחות שלושה בני אדם נרצחו לפנות בוקר (יום ה') בעוד אירוע ירי קטלני בארה"ב, הפעם בבר המשמש מקום מפגש לאופנוענים בדרום קליפורניה. נוסף עליהם נהרג היורה עצמו, ועוד שישה אנשים נפצעו. לפי שעה הסיבה לירי אינה ידועה.
הירי אירע בבר בשם Cook’s Corner השוכן בטרבוקו קניון, יישוב שנמצא כ-80 ק"מ מזרחית ללוס אנג'לס, במחוז אורנג'. מדובר בבר שהוקם ב-1884, והוא מציג עצמו כאחד המפורסמים בדרום קליפורניה. הוא אהוד מאוד על רוכבי אופנועים, והם נוהגים להגיע אליו לאחר רכיבות כדי להאזין למוזיקה או לשתות בירה קרה ולפטפט.
3 צפייה בגלריה
ארה"ב דרום קליפורניה טבח ב בר אופנוענים
ארה"ב דרום קליפורניה טבח ב בר אופנוענים
עשרות ניידות משטרה ואמבולנסים הגיעו למקום. דיווח: גם אשתו של הרוצח נורתה
3 צפייה בגלריה
ארה"ב דרום קליפורניה טבח ב בר אופנוענים
ארה"ב דרום קליפורניה טבח ב בר אופנוענים
הוקם ב-1884. בר האופנוענים שבו בוצעו מעשי הרצח
אירוע הירי החל בסביבות השעה 19:00 לפי השעון המקומי (5:00 לפנות בוקר שעון ישראל), ולפי הרשתות CBS ו-CNN החשוד בירי הוא איש כוחות הביטחון לשעבר, שיצא לגמלאות. על פי חלק מהדיווחים הוא ירה בין השאר באשתו, אך לא ברור אם היא בין ההרוגים. לא ידוע גם כיצד נהרג היורה עצמו.
עשרות ניידות משטרה ואמבולנסים הגיעו לזירה. רשת CNN דיווחה כי החוקרים בודקים את האפשרות שהירי החל בעקבות עימות בין שתי קבוצות מבלים שהיו במקום.
לפי "ארכיון אלימות הנשק", ארגון האוסף נתונים על תקריות הירי באמריקה, מאז תחילת השנה נהרגו בארה"ב יותר מ-25 אלף בני אדם במקרים המוגדרים כ"אלימות נשק". מדובר בממוצע של 118 הרוגים ביום. מבין ההרוגים 879 היו בני נוער ו-170 ילדים. רוב מקרי המוות – יותר מ-14,000 – היו התאבדויות, והשאר היו מעשי רצח ותאונות.
במהלך התקופה הזו פקדו את ארה"ב לפחות 465 מקרים של "ירי המוני", ובהם נרצחו יותר מ-470 בני אדם ועוד יותר מ-1,800 נפצעו. הארגון מגדיר כ"ירי המוני" כל אירוע ירי שבו יש לפחות ארבעה פצועים או הרוגים מלבד היורה.
3 צפייה בגלריה
ארה"ב כלי נשק רובים רובה NRA
ארה"ב כלי נשק רובים רובה NRA
יותר מ-25 אלף הרוגים באלימות נשק, והשנה לא הסתיימה
(צילום: shutterstock)
הקלות שבה יכולים אמריקנים להשיג נשק, נזכיר, נמצאת במוקד של ויכוח ציבורי בארה"ב כבר עשרות שנים: בעוד הפוליטיקאים הרפובליקנים וחלק גדול מבוחריהם מתעקשים להגן על התיקון השני לחוקה, המעגן את זכותו של כל אזרח אמריקני לשאת נשק, במחנה הדמוקרטי דורשים להחריף דרמטית את ההגבלות על רכישת נשק ונשיאתו, וכך לסלק את רוב התחמושת מהרחובות ולהפחית את הסכנה הנשקפת לאזרחים.
בעשור האחרון הפכו אירועי הירי ההמוניים בארה"ב לתכופים יותר וקטלניים יותר, ובשנים האחרונות הם כללו רצח של 60 בני אדם בפסטיבל מוזיקה בנבאדה ב-2017, 49 איש במועדון גאה בפלורידה ב-2016, 32 קורבנות במכללת וירג'יניה טק ב-2007 ו-26 בכנסייה בטקסס ב-2017. גם מסעות הירי בבתי הספר נעשו רצחניים יותר, והם כללו את הטבח בשנה שעברה ביובלדי שבטקסס שבו נרצחו 19 ילדים ושתי מורות; את הטבח בבית הספר היסודי "סנדי הוק" בקונטיקט ב-2012, שבו רצח אדם לנזה 20 תלמידים ושישה מבוגרים; ואת הטבח בתיכון בפלורידה ב-2018 שבו רצח התלמיד לשעבר ניקולס קרוז 14 תלמידים ושלושה אנשי צוות.