מודי'ס הורידה את תחזית הדירוג של ישראל

בצל החששות מפני השלכות המהפכה המשפטית על כלכלת ישראל, סוכנות דירוג האשראי הבינלאומית מוד'יס הורידה אמש (שישי) את תחזית דירוג האשראי של מדינת ישראל מ"חיובית" ל"יציבה". דירוג האשראי עצמו נותר לעת עתה ללא שינוי, על רמה של A1, אולם מדובר בשינוי משמעותי ראשון לרעה בדירוג האשראי לישראל ובעיקר לאזהרה חריפה של סוכנות הדירוג הבינלאומית מפני המשך החקיקה, שעלול להוביל לירידה בדירוג עצמו. ומה המשמעות? קראו כאן.
6 צפייה בגלריה
נתניהו וסמוטריץ'
נתניהו וסמוטריץ'
נתניהו וסמוטריץ'
(צילום: יאיר שגיא, רפי קוץ)

התרגיל האווירי הסודי והערכת ה-CIA: לנתניהו יכולת צבאית פוחתת

ב-ynet נחשף הלילה לראשונה קובץ נוסף של מסמכי הפנטגון מאלו שהודלפו, ועדיין לא צוטטו. באחד מהם, המסווג כ"סודי ביותר", נכתב כי ישראל תרגלה בפברואר תקיפה באיראן - וצוין כי ב-CIA לא יודעים להעריך מהן תוכניות נתניהו. כנראה על רקע מחאת הטייסים, נכתב כי הוא מתמודד עם "יכולת צבאית פוחתת". וגם: כך הבריחו האיראנים והמיליציות מל"טים, רובים ותחמושת לסוריה - בתוך ערכות סיוע לנפגעי רעידת האדמה.
6 צפייה בגלריה
מסמכי פנטגון מודלפים על ישראל מאיראן
מסמכי פנטגון מודלפים על ישראל מאיראן
המסמך על התרגיל האווירי, לצד הערכת ה-CIA

מת הנער שאושפז בגלל סיגריה אלקטרונית

מידן (מרדכי) קלר ברוך, בן 16 מגדרה, שאושפז בטיפול נמרץ בעקבות עישון סיגריה אלקטרונית מת היום לאחר שניתק את עצמו ממכונת הלב-ריאה (אקמו). כך הודיע בית החולים שניידר בפתח תקווה. בית החולים מסר הבוקר: "בצער רב, אנו מעדכנים על פטירתו של הנער בן ה-16 שטופל ביחידה לטיפול נמרץ לב במרכז שניידר וחובר למערכת האקמו בשל קריסה של ריאותיו, לאחר שימוש בסיגריות. מפרטים ראשונים עולה כי הנער נפטר לאחר שככל הנראה ניתק עצמו מהאקמו מסיבה לא ברורה. פרטי המקרה דווחו למשרד הבריאות, נבדקים בשעה זו וייחקרו בימים הקרובים".
6 צפייה בגלריה
מידן (מרדכי) ברוך קלר נפטר מסיגריה אלקטרונית ואמו ריני מוטט ברוך
מידן (מרדכי) ברוך קלר נפטר מסיגריה אלקטרונית ואמו ריני מוטט ברוך
מידן (מרדכי) קלר ברוך
(צילום: פייסבוק )

עימות חריג במשטרת הרצליה: מאות מחו על מעצר מפגינים - והם שוחררו

מאות מפגינים מחו אמש מחוץ לתחנת משטרת גלילות בעקבות מעצרו של דן אורנשטיין, מנכ"ל צ'מפיון מוטורס, במהלך הפגנה קודמת בהרצליה מול ביתו של בעלי ערוץ 14. לאחר כשעתיים הוא אכן שוחרר, בלחץ המחאה החריגה. לקראת חצות שוחרר מפגין נוסף שנעצר במהלך פינויים של כ-30 מפגינים שמחו בתוך התחנה עצמה. תיעוד שהופץ מהפינוי נראים חלקם מפונים בדחיפות מהתחנה, ועימות שפורץ כאשר השוטרים עוצרים את המפגין השני וגוררים אותו בחזרה לתוך המבנה אחרי שנשכב על הרצפה. פעיל אחד, בן 62, התמוטט וטופל על ידי מד"א, אך לא נזקק לפינוי.

"איראן תיאמה עם חיזבאללה וחמאס את מטח הרקטות מלבנון"

העיתון "וול סטריט ג'ורנל" דיווח אמש כי מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה האיראניים, איסמעיל קאאני, תיאם את פרטי מתקפת הרקטות מלבנון לעבר יישובי הגליל, שיצאה לפועל במהלך חג הפסח, מול חיזבאללה וחמאס. לפי הדיווח קאאני הוא זה שלחץ להוצאת המתקפה לפועל - אותה ישראל ייחסה פומבית לחמאס - כנקמה על הרג שני קציני משמרות המהפכה בסוריה בתקיפה שיוחסה לישראל לפני שבועיים.
6 צפייה בגלריה
פגיעת רקטה בשלומי
פגיעת רקטה בשלומי
זירת פגיעת רקטה בשלומי, במתקפה בשבוע שעבר
(צילום: AP)

ילד נרצח ביריות ברהט, גבר נורה למוות במכוניתו בחיפה

מוחמד אבו הואש, ילד בן 11, נורה למוות הבוקר בשכונה 5 ברהט ונער אחר, בן 17, נפצע באורח קל ופונה לבית החולים סורוקה בבאר שבע. המשטרה פתחה בחקירה בחשד לרצח, שאירע ככל הנראה על רקע סכסוך בין שכנים. אחד מדודיו היה עד לרצח: "הילד מת על הידיים שלי". עוד לפני הרצח, במשך שעות נשמע ירי בלתי פוסק בעיר. כמה שעות קודם לכן, במהלך הלילה, שאדי נג'אר, תושב שפרעם המוכר למשטרה, נפצע אנושות מירי בעת שישב במכוניתו ברחוב הרצל גרינשפון שבשכונת קריית חיים בחיפה. בבוקר עדכנו בבית החולים רמב"ם בעיר כי הוא מת מפצעיו.
6 צפייה בגלריה
מוחמד סלאמה אבו הואש הנרצח באירוע הירי ברהט
מוחמד סלאמה אבו הואש הנרצח באירוע הירי ברהט
מוחמד אבו הואש

מה גרם לתאונה הקטלנית בדרום קוריאה? דיווח מיוחד מהזירה

יומיים לאחר התאונה הקטלנית שגתבה את חייה של ריטה שוורצברג וגרמה לפציעתם של 32 ישראלים נוספים, שליח ynet לדרום קוריאה תיעד את העלייה התלולה שבה איבד הנהג שליטה על האוטובוס, 700 מטר מהמלון, ואת מסלול ההידרדרות שסומן. הטענות וההאשמות כלפי הנהג: נסע בהילוך שני.

ביידן: "החלטתי לרוץ לכהונה שנייה, אכריז רשמית בקרוב"

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר אמש כי החליט לרוץ לכהונה שנייה בבחירות שיתקיימו בשנה הבאה, והוא יכריז על כך רשמית "בקרוב יחסית". את הדברים אמר ביידן לעיתונאים במהלך ביקורו באירלנד, והוא אף ציין כי "הביקור חיזק את האופטימיות שלי בנוגע לדברים שאפשר לעשות. אמרתי לכם שאני מתכנן לרוץ שוב".
6 צפייה בגלריה
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן פאב אירלנד
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן פאב אירלנד
ביידן
(צילום: רויטרס)

חשש מניסיון הפיכה בסודן

בסודן פרצו היום עימותים בין הצבא הסודני למיליצייה הצבאית למחצה RSF. תושבי הבירה חרטום דיווחו על חילופי אש בין הצדדים, על פיצוצים וקולות ירי שנשמעו בעיר. גם מחוץ לבירה דווח על קרבות קשים. סוכנות הידיעות רויטרס תיארה את האירועים כניסיון הפיכה של המיליצייה נגד השלטון הצבאי בסודן. לפי דיווחים בסודן לפחות שלושה אזרחים נהרגו עד כתוצאה מהעימותים.

שבת 15 למחאות נגד המהפכה המשפטית

ההפגנות החלו בשעות הצהריים, ומתקיימות במקביל בעשרות מוקדים. הצטרפו לעדכונים השוטפים בבלוג של ynet

פיצוץ נשמע ברחבי הארץ, ייתכן שמדובר במטאור

פיצוץ נשמע אחר הצהריים בכמה אזורים ברחבי הארץ. באגודה הישראלית לאסטרונומיה אמרו כי ייתכן שמדובר במטאור.

תחזית מזג האוויר: אביבי וחמים ביום, קריר בלילה

מזג האוויר מחר ועד יום שלישי יהיה אביבי וחמים ביום, וקריר בלילה. בשעות הבוקר ינשבו רוחות מזרחיות באזור הצפון ובהרים.
הטמפרטורות החזויות הלילה: ירושלים 13, תל אביב 12, חיפה 15, צפת 13, קצרין 16, טבריה 13, נצרת 14, עפולה 13, בית שאן 13, לוד 12, אשדוד 12, עין גדי 20, באר שבע 14, מצפה רמון 15, אילת 17.