אזהרה רוסית

נשיא רוסיה לשעבר דמיטרי מדבדב, מקורבו של ולדימיר פוטין, הזהיר שאם ישראל תסייע צבאית לאוקראינה - הדבר יפגע אנושות ביחסים עם מוסקבה. "זה יהרוס את היחסים", אמר. ברקע: הלחץ הכבד מצד קייב לקבל מערכות הגנה אווירית, וקריאתו אתמול של השר נחמן שי לספק סיוע צבאי בעקבות דיווח שאיראן נערכת להעביר לרוסיה טילי קרקע-קרקע בליסטיים.


מתקפת מל"טים על קייב

לפחות שמונה בני אדם נהרגו ברחבי המדינה במתקפה רוסית, שבוצעה בעיקר באמצעות מל"טים מתאבדים. כמו במתקפה הנרחבת של רוסיה לפני שבוע בדיוק, שאז נעשתה כנקמה על הפיצוץ בגשר קרים, גם כעת הבירה קייב מצאה את עצמה במוקד האש: לפחות שלושה בני אדם נהרגו שם, ועוד חמישה נפצעו. ראש העיר קייב מסר כי 28 מל"טים – שזוהו בדיווחים האוקראיניים כמל"טים מהדגם האיראני "שאהד-136" – טסו הבוקר לעבר העיר מכיוון דרום, ואף שרבים יורטו חמישה הצליחו לפגוע במטרותיהם בעיר.

רה"מ הפלסטיני: "הדם שלנו מניע את הבחירות בישראל"

כוחות הביטחון התעמתו אמש עם מפרי סדר בדרך לביתו של מבוקש בגין טרור בשכם. מוקדם יותר פקד ראש הממשלה הפלסטיני מוחמד אשתייה את ביתו של הרוג בחילופי אש במחנה הפליטים ג'נין ונפגש עם השגריר המצרי החדש, ממנו ביקש ללחוץ על ישראל. אתמול בצהריים ראש הממשלה יאיר לפיד כינס דיון ביטחוני על הטיפול במיליציית "גוב האריות".

שבו לראות בזכות קרניות עיניו של הלוחם שנהרג

חמישה ימים לאחר שנהרג בפיגוע הירי בשומרון, בנימין גורן ואביבה רענן זכו למאור עיניים הודות למשפחתו של הלוחם עידו ברוך, שתרמה את איבריו.
3 צפייה בגלריה
עידו ברוך
עידו ברוך
הלוחם שנהרג עידו ברוך, ושני הישראלים שקיבלו את קרניות עיניו
(צילום: דובר צה"ל)

חג של טיולים

כ-1.5 מיליון מטיילים פקדו במהלך כל ימי חג הסוכות וחול המועד את שמורות הטבע והגנים הלאומיים ברחבי הארץ – נתון המהווה לפי נתוני רשות הטבע והגנים שיא של כל הזמנים מבחינת כמות המטיילים בסוכות. האתר המטויל ביותר היה הגן הלאומי קיסריה, שאותו פקדו כ-44 אלף מבקרים. זו רשימת 10 האתרים המובילים מבחינת כמות המטיילים.
3 צפייה בגלריה
מטיילים באפולוניה, קיסריה, מצדה, ים המלח, ועין עבדת בחול המועד סוכות
מטיילים באפולוניה, קיסריה, מצדה, ים המלח, ועין עבדת בחול המועד סוכות
1.5 מיליון ישראלים טיילו בשמורות הטבע ובגנים הלאומיים בחופש סוכות
(צילום: עידן יצחקיאן, חגי דביר, רינת רוסו, ונעה גורדון רשות הטבע והגנים)

ירי על בית סבה של רבאב אבו סיאם

מנסים לפתוח את השער - ופותחים באש כבדה: בשבוע שעבר הגיעו בשעת לילה מאוחרת זוג אלמונים שפתחו באש מסיבית לעבר ביתה של משפחת אבו סיאם מלוד, שמנסה למנוע את העברת המשמורת על בנותיה של רבאב לגרוש, החשוד בהזמנת הרצח. סבה לקה בחרדה ואושפז, נזק רב נגרם לרכוש. צפו בתיעוד, שהגיע לידי ynet.

טראמפ: "יהודי ארה"ב לא מעריכים אותי כמו בישראל"

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ טען כי לעומת האוונגליסטים, היהודים בארצו אינם מוקירים תודה לפועלו. "אף אחד לא עשה יותר ממני, יכולתי להיות ראש ממשלת ישראל בקלות", כתב ברשת החברתית שהקים לאחר שנחסם בטוויטר.

דיווח: לוחמי קומנדו נשלחו לסייע בדיכוי מחאת החיג'אב

איראן הודיעה כי עלה לשמונה מניין ההרוגים בשריפה ובמהומה בכלא אווין, שאליו נשלחים מתנגדי משטר ובהם גם מאות מפגינים שנעצרו במחאת החיג'אב שמטלטלת כעת את הרפובליקה האיסלאמית. ב"ניו יורק טיימס" דווח כי משמרות המהפכה שלחו לוחמי עילית לסייע בדיכוי המחאה, וקצינים שם הזהירו מעריקות: "אם המשטר יקרוס, יוציאו אותנו להורג". נשיא איראן אברהים ראיסי האשים את נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בהפגנות: "מצית כאוס וטרור".
3 צפייה בגלריה
פדריקו ואלוורדה שחקן ריאל מדריד
פדריקו ואלוורדה שחקן ריאל מדריד
ריאל חוגגת בקלאסיקו
(צילום: AFP)

הקלאסיקו של ריאל

ריאל מדריד ניצחה 1:3 את ברצלונה במשחק העונה בליגה הספרדית, ועלתה למקום הראשון בטבלה. צפו בתקציר.