לפחות 133 בני אדם נרצחו בפיגוע של דאעש ברוסיה

לפחות 133 בני אדם נרצחו אמש (שישי) בפיגוע ירי ומטענים שאירע באולם ההופעות "קרוקוס סיטי הול" בעיר קרסנוגורסק שבמחוז הבירה מוסקבה. בתום מצוד נרחב אחר המחבלים שנמלטו נעצרו 11 חשודים, ארבעה מהם על פי החשד ביצעו את הפיגוע בעצמם. למרות שדאעש לקח אחריות, וגורמים בממשל האמריקני אישרו לכמה כלי תקשורת כי ארגון הטרור אכן עומד מאחורי הפיגוע - בשירות הביטחון הפדרלי של רוסיה (ה-FSB) מתעקשים כי למחבלים יש קשר לאוקראינה. בקייב מכחישים.

5 צפייה בגלריה
תיעוד של מבצעי הפיגוע במוסקבה, כשהם מצהירים על נאמנותם למדינה האסלאמית
תיעוד של מבצעי הפיגוע במוסקבה, כשהם מצהירים על נאמנותם למדינה האסלאמית
מבצעי הפיגוע מצהירים נאמנות לדאעש, מתוך התיעוד שהפיץ ארגון הטרור
5 צפייה בגלריה
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין וזירת הפיגוע
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין וזירת הפיגוע
פוטין וזירת הפיגוע שבה נרצחו לפחות 133 בני אדם
(צילום: Kremlin.ru/Handout via REUTERS, STRINGER/AFP)
בנאום שנשא בצהריים בעקבות הפיגוע, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין טען כי "המחבלים ניסו להימלט לאוקראינה", השווה אותם לנאצים - והבטיח: "כל האחראים ייענשו". סוכנות הידיעות "אעמאק", המזוהה עם דאעש, פרסמה תיעוד של המחבלים מצהירים על נאמנותם. בפרסום צוין כי המחבלים היו חמושים במקלעים, פצצות תבערה, אקדחים וסכינים. עוד דווח כי ארבעה פעילי דאעש ביצעו את הפיגוע - שלושה מהם ביצעו את הירי, ורביעי הצית שריפה במקום.

קייט מידלטון חשפה: אובחנתי עם סרטן ואני מקבלת טיפול כימותרפי

חודשיים לאחר שעברה ניתוח מסתורי ונעלמה מעין הציבור, הנסיכה מוויילס קייט מידלטון (42) סיפרה אמש כי אובחנה עם סרטן. "רציתי לנצל את ההזדמנות כדי לומר לכם תודה באופן אישי על כל התמיכה וההבנה שלכם בזמן שאני מחלימה מהניתוח", אמרה מידלטון בסרטון שפרסמה ברשתות החברתיות. "זו הייתה תקופה קשה להפליא עבור המשפחה שלנו, אבל היה לי צוות רפואי נהדר שדאג לי מאוד ואני אסירת תודה על כך".

המנדט של צוות המו"מ הורחב, בארה"ב מאמינים: "חמאס בכיוון הנכון לעסקה"

המשלחת הישראלית בראשות ראש המוסד דוד (דדי) ברנע הגיעה אמש לדוחא, בירת קטאר, לטובת חידוש השיחות במסגרת המשא ומתן לשחרור חטופים. זו הפעם השנייה תוך שבוע שראש המוסד מגיע לקטאר. להגעתו קדם דיון בקבינט המלחמה בעניין המנדט של צוות המו"מ - ובסופו הוחלט על הרחבה מסוימת של המנדט. מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן, שביקר אתמול בישראל ונפגש עם חברי קבינט המלחמה, קרא להם "לתת הזדמנות אמיתית למו"מ, כיוון שחמאס בכיוון הנכון".
ההחלטה על הרחבת המנדט התקבלה אחרי שראש השב"כ רונן בר ואלוף במיל' ניצן אלון הזהירו מפני חוסר התקדמות - אם לא תינתן הרחבת המנדט. בשלב מסוים הוזעק לדיון יו"ר ש"ס אריה דרעי, והקבינט החליט על הרחבה מצומצמת של המנדט - שאפשרה את יציאת המשלחת של ראש המוסד ברנע, ראש השב"כ בר והאלוף במיל' אלון. המשלחת נפגשת עם ראש ה-CIA וויליאם ברנס, ראש ממשלת קטאר מוחמד בן עבד א-ת'אני ושר המודיעין המצרי עבאס כמאל.
5 צפייה בגלריה
עבאס כאמל ראש המודיעין הכללי של מצרים, מוחמד אל-תאני ראש ממשלת קטאר, רונן בר, דדי ברנע, ויליאם ברנס
עבאס כאמל ראש המודיעין הכללי של מצרים, מוחמד אל-תאני ראש ממשלת קטאר, רונן בר, דדי ברנע, ויליאם ברנס
(צילום: EPA, AP, KARIM JAAFAR/AFP, יריב כץ ,יאיר שגיא)

שני חמושים נתפסו בבקעה, החשד: חדרו מירדן ותכננו להגיע ליפו

רכז הביטחון ביישוב פצאל שבבקעת הירדן עצר הלילה שני חשודים שהיו חמושים בנשקים מסוג קלצ'ניקוב בשטח היישוב. נבדק חשד ולפיו השניים חדרו מירדן וחצו את הגבול לשטח ישראל מבלי שזוהו. בחקירה ראשונית הם סיפרו ש"ניסו להגיע ליפו כי יש להם שם אדמות". הרבש"צ הבחין בשניים עומדים בתחנת האוטובוס בצומת הכניסה ליישוב כשהם חמושים בקלצ'ניקובים - ועצר אותם. לא היו נפגעים בתקרית. מצה"ל נמסר כי החשודים נעצרו ללא התנגדות והועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון. גרסתם נבדקת וחקירתם נמשכת כשהם במעצר.

כ-170 חוסלו ויותר מ-800 נעצרו בשיפא: "נסיים כשאחרון המחבלים יהיה בידינו - חי או מת"

לוחמי צה"ל חיסלו עד כה כ-170 מחבלים ועצרו יותר מ-800 חשודים בבית החולים שיפא בעזה. כך עדכן דובר צה"ל, שמסר כי כוחות צה"ל ושב"כ בלחימה ממוקדת במרחב בית החולים. אלוף פיקוד הדרום, ירון פינקלמן, קיים הערכת מצב בבית החולים. "זו פעולה משמעותית", אמר, כשלצידו ראש אמ"ן האלוף אהרון חליוה, מפקד אוגד 162 תא"ל איציק כהן ומפקד שייטת 13, אל"ם א'.
"עד כה המבצע נועז, תחבולני, ומרשים ביותר", אמר פינקלמן. "פגענו במאות מחבלים, עצרנו מאות מחבלים והבאנו נכסים מבצעיים ומודיעיניים גדולים. אנחנו ממשיכים בפעולה הזאת. ההובלה של המפקדים היא מצוינת ואנחנו נסיים רק כשאחרון המחבלים יהיה בידינו - חי או מת. יש לי הערכה רבה לכוחות ולמפקדים. תמשיכו קדימה, לא עוצרים לרגע".

אמיר בן ה-16 נרצח ביריות בטמרה; עורך דין חוסל בפיצוץ רכב בגליל המערבי

הנער אמיר אבו אלהיג'א, בן 16, נורה למוות הלילה בעיר טמרה שבגליל התחתון. בתיעוד מהירי נראה אבו אלהיג'א עומד בצמוד למכונית כשלצידו כמה אנשים נוספים, כשלפתע נפתחת אש לכיוונם והם מתחילים לברוח. ככל הנראה, הנער לא היה היעד. שעות לאחר מכן: עו"ד לשעבר ג'מאל חיר, תושב אבו סנאן בשנות ה-60 לחייו, נרצח בפיצוץ רכב בכביש בגליל המערבי - על פי החשד מדובר בחיסול פלילי.
אביו של בן ה-16, ג'מאל אבו אלהיג'א, שמע את היריות מביתו בטמרה חצי שעה אחרי ששוחח בטלפון עם בנו היחיד אמיר, כשהיה בדרכו חזרה מהעבודה. "יצאתי וראיתי את הבן שלי מת", הוא שחזר. "הוא בכלל לא היה קשור לכל הדבר הזה, הוא היה בדרך הביתה ופתאום יריות בשכונה פגעו בו בטעות".
5 צפייה בגלריה
 אמיר אבו אלהיג'א ועו"ד ג'מאל חיר, שנרצחו הלילה
 אמיר אבו אלהיג'א ועו"ד ג'מאל חיר, שנרצחו הלילה
אמיר אבו אלהיג'א ועו"ד ג'מאל חיר, שנרצחו הלילה

מאות בני משפחה של 81 מהחטופים במכתב לביידן: "מתוסכלים מנתניהו"

קרוב ל-600 בני משפחה של 81 מהחטופים המוחזקים בשבי חמאס שלחו מכתב לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן, ובו הביעו את תסכולם מראש הממשלה בנימין נתניהו: "אנו פונים אליך מכיוון שאנחנו מתוסכלים ומודאגים יותר ויותר מהיעדר התקשורת והמחויבות המתמשכת של ראש ממשלת ישראל וקבינט המלחמה לעניין שחרור החטופים", נכתב. במכתב הממוען גם לסגנית הנשיא קמלה האריס, היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן ומזכיר המדינה אנתוני בלינקן, מבקשים הקרובים את עזרת הממשל "בהכוונת ראש הממשלה לעבר דרך הפעולה הנכונה".

סיוע צבאי "רגיל" לישראל: ברגע האחרון - אושר התקציב בארה"ב

המחוקקים הרפובליקנים והדמוקרטים בסנאט האמריקני הגיעו הבוקר להסכמה ברגע האחרון בנושא ההצבעה על התקציב השנתי, ובכך מנעו את השבתת הממשל. החבילה שאושרה לא כוללת את הסיוע הצבאי הנוסף לישראל בסך 14.1 מיליארד דולר שעליו הודיע הנשיא ג'ו ביידן, אך כן את הסיוע הצבאי "הרגיל״ של 3.8 מיליארד דולר - ואונר"א לא תתוקצב עד 2025 לפחות.
5 צפייה בגלריה
מזכ"ל האו"ם גוטרש במעבר רפיח
מזכ"ל האו"ם גוטרש במעבר רפיח
גוטרש במעבר רפיח, היום
(צילום: REUTERS/Mohamed Abd El Ghany)

מזכ"ל האו"ם במעבר רפיח: "לעולם נמאס"

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש ביקר בצהריים בצד המצרי של מעבר רפיח, בגבול בין מצרים לעזה, חידש את קריאתו להפסקת אש במלחמה - וקרא להגביר את קצב כניסת הסיוע ההומניטרי לרצועה. "הגעתי לרפיח כדי להאיר זרקור על על הכאב של הפלסטינים בעזה", אמר גוטרש במעבר רפיח. "לעולם נמאס מהסיוט האינסופי הזה. הפלסטינים בעזה תקועים בסיוט אינסופי. אני מצר על הבתים ההרוסים, המשפחות הנעדרות ועל הרעב שמרחף מעל לאוכלוסייה. עכשיו יותר מתמיד הגיע הזמן להפסקת אש הומניטרית מיידית".