גבר בן 47 נדקר למוות הבוקר (שבת) בביתו בבית שמש, ולפי החשד בנו בן ה-17 הוא שרצח אותו. הבן נמלט לאחר הדקירה, אך בסריקות שערכה המשטרה הוא נתפס בבניין סמוך. החוקרים פתחו בחקירה לבירור נסיבות האירוע, ואספו ראיות מהזירה.
במשטרה מסרו כי מבירור ראשוני שערכו השוטרים במקום עולה כי בין האב ובנו נתגלע במהלך השבת ויכוח. בשלב מסוים ובנסיבות שעודן נחקרות, הבן דקר את האב באמצעות סכין בפלג גופו העליון. מחר צפויה המשטרה להביא את הבן החשוד לבית המשפט, שם תבקש להאריך את מעצרו לטובת המשך החקירה.
5 צפייה בגלריה
איזור הדקירה
איזור הדקירה
זירת הרצח בבית שמש
(צילום: עינב חלבי)
5 צפייה בגלריה
שוטרים בזירה
שוטרים בזירה
שוטרים בזירה
(צילום: דוברות המשטרה)

תקיפה מיוחסת לישראל בסוריה: "היעד - משלוח נשק מתקדם שיועד לחיזבאללה"

הטלוויזיה הממלכתית בסוריה דיווחה בצהריים כי ישראל תקפה ממערב לדמשק באמצעות טילי קרקע-קרקע. לפי הדיווח מערכות ההגנה האווירית של סוריה הופעלו נגד "יעדים עוינים מכיוון ישראל", וחלק מהטילים יורטו לכאורה.
על פי הדיווחים בתקיפה שמיוחסת לישראל באזור דמשק הותקף משלוח נשק מתקדם שיועד לחיזבאללה - והיה בדרכו לגבול בין סוריה ללבנון. תקיפה לאור יום התרחשה בעבר, אך מעט פעמים - ונבעה, כנראה גם היום, מצורך מבצעי ומודיעיני דחוף תוך ניצול הזדמנות "ליירט" את המשלוח.
מרכז המעקב הסורי אחר זכויות אדם, ארגון אופוזיציה שמושבו בבריטניה, דיווח כי באזור שבו תקפה ישראל נמצאים מחסנים של אמצעי לחימה של ארגון חיזבאללה והמיליציות הכפופות לאיראן, כמו גם מטות של צבא סוריה. על פי המרכז, שדיווחיו אינם תמיד מדויקים, בתקיפה נהרגו חמישה - כולם אנשי המיליציות השיעיות וארגון חיזבאללה.

מתקפת סייבר: אתר ההיכרויות ללהט"ב נפרץ

קבוצת ההאקרים Black Shadow שמזוהה עם איראן פרצה אמש לחברת השרתים CyberServe והשביתה אתרים ישראליים רבים. ההאקרים פרסמו הבוקר נתונים על מה שמסתמן כאלפי לקוחות של חברת התחבורה הציבורית "קווים" - שאתרה נפרץ והושבת. גם אתר היכרויות הלהט"ב המוביל "אטרף" ככל הנראה נפרץ במתקפה והוא מושבת שעות ארוכות. עקב כך ישנו חשש מדליפה של פרטי מנויים, חלקם אולי עדיין בארון.
5 צפייה בגלריה
אפליקציית אטרף לאחר הפריצה
אפליקציית אטרף לאחר הפריצה
מסך השגיאה ב"אטרף"
האגודה למען הלהט"ב מסרה בתגובה לפריצה ל"אטרף": "קוראים וקוראות למטה הסייבר הלאומי לפעול בדחיפות למניעת דליפות המידע. דליפת פרטיהם האישיים של המשתמשים היא סכנה לפגיעה נפשית". עוד נמסר מהאגודה כי כל מי שמעוניין יכול לפנות לקו הקשב "יש עם מי לדבר" שייפתח הערב החל מהשעה 19:30 בטלפון 2982*.
עוד בחדשות השבת:

בצל הצרות בבית, ביידן הגיע לביקור באירופה והתפייס עם מקרון

כשברקע מחכים לו בבית קשיים פוליטיים משמעותיים הגיע בסוף השבוע נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לפסגת ה-G20 בניסיון להדק את הבריתות של וושינגטון בעולם. ביידן הגיע לפסגת ה-G20 ברומא, איטליה, במסגרת מסע בן חמישה ימים באירופה, מסע שיכלול גם את ועידת האקלים הגדולה שתיפתח מחר בגלזגו.
5 צפייה בגלריה
ועידה ועידת פסגה פסגת G20 G-20 ב רומא נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נשיא צרפת עמנואל מקרון
ועידה ועידת פסגה פסגת G20 G-20 ב רומא נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נשיא צרפת עמנואל מקרון
שוב מחויכים. ביידן ומקרון, אמש
(צילום: AFP)
אתמול, עם הגיעו, הוא נועד עם נשיא צרפת עמנואל מקרון. הפגישה ביניהם נערכה כשברקע המשבר הדיפלומטי החריף שפרץ בין צרפת לארה"ב בעקבות עסקת הצוללות של וושינגטון עם אוסטרליה. "אני, אלוהים עדי, לא ידעתי שלא עודכנתם", אמר ביידן למקרון. הנשיא הצרפתי השיב כי מה שחשוב כעת הוא המעשים, ולא המילים: "מה שחשוב עכשיו הוא מה נעשה יחד בשבועות ובחודשים הקרובים ובשנים הבאות. אמון הוא כמו אהבה – הצהרות הן דבר יפה, אבל הוכחות הן דבר טוב יותר".
עוד חדשות מהעולם:

ולא לשכוח: הלילה עוברים לשעון חורף

שעון הקיץ יסתיים הלילה וישראל תעבור לשעון חורף. בשעה 02:00 לפנות בוקר (בין שבת לראשון) כל השעונים יוזזו שעה אחת אחורה לשעה 01:00. כלומר הלילה נרוויח שעת שינה נוספת, אך ממחר השקיעה תגיע מוקדם, מעט אחרי השעה 17:00. השעונים בטלפונים החכמים אמורים להתעדכן באופן אוטומטי.